{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

hun er agressiv!? hjælp!? D; {{forumTopicSubject}}

Jeg har leget og trænet hms med Ófeig siden sommeren 2009 og vi har fået et fantastisk stærkt bånd, men for noget tid siden begyndte hun på at lægge øre af mig og vifte agressivt og irriteret med halen, når jeg løb med hende og når jeg bare skønnede lidt på hende eller på anden måde ville have hende til at løbe.
Jeg har så opdaget på det sidste at hvis jeg løber tæt op af siden på hende så læggerhun ikke øre af mig.

nogen der har et godt råd til hvad jeg kan gøre ved det og hvad det mon kan skyldes da jeg altså ikke mener at hun har gjort det før i tiden, altså i starten. ???

Jeg håber i kan hjælpe!! smiley

Mvh Anna Sofie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hun er agressiv!? hjælp!? D;
  • #1   14. okt 2010 Træner du med godbidder? Hvor det kan nogle heste godt blive agressive af..

• #2   14. okt 2010 Kigger lige med her.. Har selv en MEGET agressiv hest.. hvis man løber med hende når hun er løs altså når hun ikke er i tov eller lign.. kan hun finde på at bide ud, løbe forbi og sparke en i maven eller at smække begge forben op over ens skuldre hvis man løber et stykke forand.. Man må og kan ikk løbe på hendes fold for lige meget hvor langt væk hun er, skal hun nok komme med det samme og gøre alt hvad hun kan for at komme til at angribe en bagfra..

når hun står i boks flyver hun frem og bidder i tremmerne når folk går forbi.. eller stegler op af tremmerne og hamre forbenene ind på dem.. Og man skal aldrig gå ind i hendes boks.. smiley

• #3   15. okt 2010 lilli: Ej hvor sørgeligt smiley Jeg ville i dén situation råde dig til at få professionel hjælp ude fra!
    Du kan henvende dig til Jasmin Schacht med hjemmesiden: www.naturalhorse.dk
    Hun er fantastisk dygtig hms træner og hun kan garanteret hjælpe dig! (;

» Because I'm different «
    Ja jeg træner med godbider, men jeg tror virkelig ikke at det er derfor. smiley

• #4   15. okt 2010 Det er heller ikke sikkert.. Men nogle heste kan godt blive sure og enda direkte aggresive hvis man træner med godbidder.. Jeg har selv oplevet det og´har gjort den erfaring at det er bedst at bruge ros eller evt en klikker istedet...

• #5   15. okt 2010 Har prøvet en del hjælp ude fra... men det har kun gjort det værre da hun bestemt ikke synes om fremmede... Jeg har vænnet mig til det... og ved hvordan hun skal omgåes... og til januar er det 2 år siden hun sidst var ved at slå mig ihjel.. så tror vi har styr på det nu..

Ved bare at hun ikke tåler træning med godbidder.. og at hun skal rides eller ''tænke'' på anden hvis hverdag.. og helst ikke stå for meget i boks.. så undgår vi hun bliver en dræber...

• #6   16. okt 2010 okay (;

• #7   16. okt 2010 Det er osse helt forkert at træne en hest med godbider...
    De skal trænes med deres eget sprog, Det lærte jeg med min egen, som gjorde det samme, og fik Torben Andersen til at forklare mig det, og vupti havde jeg en helt anden hest... Læs horsmanship..ss.. Held og lykke med det...

• #8   16. okt 2010 Maria A: Det lyder fornuftigt, men jeg træner hende jo egentlig heller ikke med godbider jeg belønder hende med dem smiley
    Jeg viser hende alt med kropsprog (;
    hvad er det du siger jeg skal læse? horsemanship..ss.. ?? (;

AS

• #9   17. okt 2010 Ja det skulle så forståes på en anden måde, og undskyld stavefejlen.
    Men godbider er stadig forkert, uanset hvornår de bliver givet. Jeg giver aldrig som beløndning for noget, de skal gøre det uden beløndning. de skal gøre det fordi de respektere mig, som jeg respektere dem. De er en tilidssag, men igen så er vi jo forskellige, og det er heste osse. Håber du får løst dit problem.

• #10   18. okt 2010 Maria A : Okay og der er jeg helt enig og jeg prøver så vidt muligt også kun at belønde når det er tricks, for der syntes jeg det er på sin plads, da man kræver noget af hesten som ikke ligger den naturligt at skulle gøre overfor en hest i sin flok.
    - Jer vil faktisk sige at problemet er næsten løst nu, da jeg blev meget mere opmærksom ikke at skynde på hende, men bare løbe og stole på at hun følger mig så vi kan løbe sammen. Jeg giver hende også mere plads og min atitude er mindre dominant smiley

Tak for hjælpen alle! (-:

AS

• #11   18. okt 2010 Dejligt at høre, held og lykke fremover..

Kommentér på:
hun er agressiv!? hjælp!? D;

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce