1.340 visninger
|
Oprettet:
Spørgsmål vedr kapsun {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg lurer lidt på, at prøve kapsun af med lange liner på Klodsen og også de små. Mit spørgsmål går ikke så meget på, om det kan fungere, nej det går på den stramme kapsun.
Jeg har kun set kapsun i funktion få gange, men syns godt nok den ser ud til at ligge godt stramt. Nu har jeg jo lige hørt et og andet omkring de stramme næsebånd og hvad de gør af forfærdelige ting, er Kapsunen ikke lige så stram og forfærdelig? Og hvad er tommelfinger reglen med hvordan den skal sidde, når/hvis den sidder uden at skade?
feb 2008
Følger: 190 Følgere: 179 Heste: 2 Emner: 127 Svar: 1.026
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 237
Hun bruger vist nok tommelfinger-reglen. Jeg kan ikke lige huske om tommelfinger-reglen er to fingre under kindbenet, eller sådan at man kan få en tommelfinger ind under remmen så den ikke er stram. Jeg kan lige spørge hende Pauline.
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 145 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
Ja, det er blandt andet det med godbidderne, men også kæbespændinger og luft og... argghhh... Ja, jeg er kun glad for, at jeg kun jordtræner, for puh ha, jeg ville ha' haft det skidt med at ha' været traditionel
Men, jeg må også erkende, at rebgrimen og almindelig grime bare ikke fungerer på de små. Vandringen er for stor til præcist arbejde, og træk og tryk ligger helt forfærdeligt. Jeg er blevet anbefalet at gå tilbage til et blødt bid (specielt til kørsel) på grund af træk og moment-presset på nakkehvivlerne, og det kan jeg sagtens følge til kørslen - de små fik så mange myoser i nakken af kørsel med grime), men jeg er jo ikke rytter, og derfor stoler jeg ikke nok på mine hænder til, at jeg tør arbejde med linerne i bid...
Men det lyder da som om, at Kapsunen nok kunne være en mulighed...
okt 2006
Følger: 28 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 229
Held og lykke med at finde det der virker for jer.
Kh. Mette
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 2 Svar: 23
Du kommer jo ud til mig på fredag, så kan jeg vise dig hvor den sidder og hvordan den fungerer (-:
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 58 Svar: 691
Jeg bruger stort set kun kapsun med cykelkæde til mine heste, både jordtræning, longering og ridning. Der skal være plads til to fingre under "kæden". Mine er med kæberem, der sørger for at de ikke vrider rundt. Hestene kan sagtens gabe, spise guffere o.s.v.
De fåes jo også med fast næsestykke (jern) og de kan være nogle skarpe fætre.
Så fåes de også bare med et læderstykke som "næsebånd".
Cykelkæde-modellen er jo godt foret og former sig efter hesten med det samme.
okt 2006
Følger: 28 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 229
kh. Mette
jan 2009
Hmmm... jeg må på jagt!
jan 2009
jan 2009
Spørgsmål vedr kapsun
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside