{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

foder til drægtig hoppe. {{forumTopicSubject}}

ja har lige fundet ud af julle er i fol:-)

det er min første gang (og hendes), så jeg ville høre om i plejer at skifte foder inden hun skal fole, eller om i bare giver det samme som i plejer og så evt et tilskud?

hun får mülendorf proteinfattigt foder, da hun ikke skal ha for meget protein pga muk osv.
får hun 1 kg skulle det være nok til at dække hele vitamin/mineral behovet. (ved let ridning)
derudover får hun ca 5 kg hø.

dyrlægen sagde hun ikke sku ha for meget foder og rides let indtil ca 3 mdr inden hun skal fole.

så skal jeg bare blive på det foder syntes i?
hva ville i gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder til drægtig hoppe.
  • #3   8. okt 2010 Som skrevet ovenover har hoppen brug for flere vitaminer og mineraler fra ca. 3 mdr før foling... men føllet har også brug for ekstra, for at udvikle sig ordentligt i maven, og komme sund og rask ud..

Jeg bruger fra 3 mdr før foling, foder til drægtige hopper.. Jeg har rådgivet mig med producenten/forhandleren ang. mængde, men alligevel kigger jeg på min hoppe om hun ser ud som hun skal.. :-)og derudover har min hoppe ubegrænset adgang til hø/wrap i stalden, og jeg har altid halm på folden..

Håber du kunne bruge dette til noget, ellers er du velkommen til at skrive pb.

Mvh
    Stald Trubka

• #4   9. okt 2010 ja jeg regnede også med hun evt skulle på andet foder næste gang jeg bestiller. det er nok 3-4 mdr inden hun skal fole. det hun får, er der jo nemlig ikke ret meget protein i.
    men hende jeg køber foder af, avler selv, og bruger det jeg vil bruge, til drægtige/diegivende og hendes hopper ser rigtig fine ud.

ang ridning regner jeg også med at holde hende i form, da jeg også tror det letter folingen en del:-) tror måske bare vi tager nogle gode gåture de sidste mdr:-)

men tak for svarene:-) vil jo helst det bliver så godt som muligt for hende:-)

Kommentér på:
foder til drægtig hoppe.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce