{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.093 visninger | Oprettet:

Anbefaling - Ømme hove {{forumTopicSubject}}

Hermed et positivt indlæg.

Jeg har denne skønne pony: http://hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=53140

Hun har haft MEGET svært ved at gå på f.eks. perlesten eller jo ujævn jord (vinterfoldene var et helved) og det har været meget ekstremt.

I en situation som denne har jeg absolut ikke ville give hende jernsko på, da disse blot kan forværre situationen og da hendes hovkvalitet egentlig er tip top. smiley

På dette tidspunkt blev Pondine brugt til ridning næsten dagligt og hun fik svære og svære ved det. Jeg var egentlig gået på markedet for at finde en afløser for hendes ridning, mens jeg samtidig kiggede efter noget der kunne afbelaste hendes ben/hove.

Min plan var at pensionere hende og lade hende gå, hvilket jeg var ked af, da hun kun er 13år.

Jeg undersøgte markedet og som så mange gange før stødte jeg på de her gummisko til heste - jeg researchede lige markedet og forhørte mig og kom frem til at disse var de bedste: (link fjernet)

Så jeg fik dem hjem i mindste størrelse, da hun jo ikke har så store hove.

Første dag forstod hun ikke rigtig pointen med dem og gik stadig stiv og ømt hen ad stenene, men dagen efter gik hun som om der ingen sten var og nu har jeg snart haft dem 9-12dage og tanken om at Pondine skulle pensioneres er helt forsvundet - hun går som var hun ung igen. smiley

Jeg suplerre forresten med strækøvelser efter træningen hver dag, det er også effektivt.

Men jeg vil blot anbefale en boot, til de der har heste med ømme ben/hove. Og hvis den ene boot ikke passer, jamen så er der et helt marked og man kan jo vælge kvit og frit.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefaling - Ømme hove
Kommentér på:
Anbefaling - Ømme hove

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce