{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Frem og ned {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne have nogle tips til, hvordan jeg får falco frem og ned - altså, hvordan han bliver længere i ryggen.

Det jeg gør nu, er at jeg i longen laver nogle overgange, samt temposkift. Han er rigtig dygtig til både øgning og at sætte tempoet ned og overgange mellem gangarterne.
Derud over har jeg lavet noget bomtræning i longen også, både med 1, 2 og 3 bomme i træk. Jeg har gerne gjort afstanden mellem bommene rimelig kort, så han faktisk skulle have en rimelig lav hastighed når han skulle over bomserierne.

Han er begyndt at vise tegn på at søge frem og ned, mest på venstre volte, men han går slet ikke stabilt, og det svinger meget fra dag til dag. Jeg synes det er svært at rose ham, så han ved han gør det rigtige når han er i longen. Jeg kan godt få ham til at gå nede med hovedet når jeg går lige ved siden af ham (Det har vi øvet med clicker-træning) men jeg kan jo ikke rose ham med clicker når han løber rundt på en stor 20-meter.

Er der nogle tips og tricks til nogle løsgørende øvelser?

Mvh. Malene

ps. jeg er ikke så meget til indspænding, da det er vigtigt for mig, at hesten godt kan gå selv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frem og ned
  • #1   12. sep 2010 Du kan jo ikke forvente at din hest går stabilt allerede, den skal jo have opbygget nogle muskler, så den på et tidspunkt kan gå der, og det kan tage tid :o)

Da Cody skulle lære at gå fint og afslappe til holdning, trænede jeg meget i kapsun fra jorden af :o)

Her er et billed og en video hvor du kan se hvad jeg mener :o)

http://hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=203548
    http://hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=174264

• #2   12. sep 2010 Hej Malene smiley
    Der er forskellig måder at gøre det på. Jeg har tit reddet mindre volter (10-15 m) hvor jeg stiller dem til begge sider. Det hjælper til løsgøring af hesten, og den får derfor nemere ved at ligge sig til.

• #3   12. sep 2010 Hej Malene smiley
    Da min skulle lære det, var det rigtig vigtigt for mig, at det er benene der gør det, og ikke tøjlerne... sørg for at den er rundet godt om benet, og at det er benet der laver rundingen, så det ikke er tøjlen, brug tøjlen som hjælp, men det må ikke være den afgørende faktorer. det tager tid, for hesten skal opbygge de rigtige muskler, så resultatet vil ikke være der med det samme, jeg håber det hjælpr lidt, alle heste er ikke ens, held og lykke (: ps. som Alexandra siger, er volter en god hjælp smiley

• #4   12. sep 2010 Ja, masser af volter og hold skuldrene på plads med benene. I et stykke tid har jeg stillet lidt til udvendig op ad langsiden, og til indvendig rundt i enderne med god støtte på udvendige tøjle.

Pas på ikke at låse i håndledet. Giv masser af tid til at løsne skuldrene op.
    Jeg bruger nogle gange 30-45 minutter på det her, men bag efter er han blød som smør. Vi når jo så ikke så meget mere den dag, men det betaler sig i næste ridetime.

Kommentér på:
Frem og ned

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce