Hjælp! Skal til mit første stævne... {{forumTopicSubject}}
i mange år... :0)
Det er er bare et lille klub stævne. Og skal starte LD1+LD2 dressur, samt krydsspring.
Så har lige et par spørgsmål:
*Må/kan man have hestehale eller fletning i dressur, eller er det bedst at sætte det op i en knold? Og i spring er det vel lige meget?
*Jeg har 2 ridehjelme, en helt sort og en blå m. sort. Jeg har brune leggings/sko, og så regner jeg med at tage en sort trøje på (har ingen stævnejakke), hvilken hjelm vil passe bedst?
*Da jeg ingen hvide ridebukser har, tager jeg mine lysegrå på (har fået lov), vil det så se dumt ud at ligge hvidt underlag på Freddy (i dressuren) ellers har jeg et i musegrå.
Håber i vil hjælpe mig, og på forhånd mange tak for hjælpen :0)
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.137
Og læg du bare et hvidt underlag på ham, lysegrå kan vist matche lige fint til hvid eller musegråt :o)
dec 2008
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 6 Emner: 24 Svar: 133
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 144 Svar: 583
Camilla: Tror mig, det er også tæt på jeg er. Maven kører allerede på højtryk, :0)
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 117 Svar: 1.396
Det vigtigeste er at du føler dig godt tilpas, så sæt det så du har det bedst.
Det er ærgeligt at stævner skrues op tila t være sådan et show om image og farver der passer. Istedet for at lægge fokus på hvordan hesten rides!
Så mit råd er at læse reglerne (kan sikkert findes på DRF hjemmeside og så indenfor reglerne at tage det tøj på som du har det bedst i. På den måde er jeg sikker på at du føler dig bedst tilpas og dermed levere den bedste præstation.
Og husk folk rider jo ikke bedre bare fordi de har hvide ridebukser på og en fin ridehjelm.
Held og lykke (det er også snart min tur)
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
Men i spring kan man jo pynte sig hvis man har lyst:-D Jeg kan da godt lide at vi er fine når vi starter mig og Baby:-)
Og håret bestemmer man selv... Jeg synes personligt at det er pænest flettet eller sat op eller i net... en hestehale sunes jeg ikke er så pænt:-)
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 164 Svar: 1.371
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 144 Svar: 583
jul 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Heste: 5 Emner: 6 Svar: 131
(link fjernet)
Men det er ikke værre end at man godt kan starte et stævne uden at have invisteret i dyrt tøj og udstyr
Som du kan se på side 11 (linket) er der ingen krav til farve og form på underlag, dog skal det være diskret. Jeg vil dog råde dig til at bruge et gråt hvis du rider med grå ridebukser, da det forvirre øjet med for mange farver.
På side 12-14 kan du læse om din egen påklædning. Bemærk at ridehjelmen skal være sort, medmindre ridejakken/trøjen er samme farve som hjelmen. Dvs. du må gerne ride med den blå hjelm hvis du har en blå ridejakke/trøje på, ellers skal hjelmen være sort
Sørg for at følge reglementet, så ikke du bliver disket på en dum ting (som f.eks. at ride ind med en for lang pisk eller lignende).
Held og lykke
Hjælp! Skal til mit første stævne...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside