Udstyr til hest og rytter

Udstyr til hest og rytter

Medlemmer: 483
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
1.722 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hvad gør dette bid? Hvad gør dette bid?

Jeg så en ride med denne type bid den anden dag, og jeg er nysgerrig for at vide hvad det gør.

Og om det er mildere end et stangbid?

Nogen der ved dette?

http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=500389&deptid=92&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Det skal jo sættes sammen med disse:
http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=590083&deptid=92&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gør dette bid?
  • #1   3. sep 2010 Det er det stærkeste bid du kan ride med som ikke er stang bid..

• #2   3. sep 2010 Det vil sige at det er lige så kraftigt som et stangbid?

Mildner det ikke en smule at det er todelt?

• #3   3. sep 2010 Det har efter min vurdering TOTALT samme effekt som et almindeligt stangbid, da der er stangeffekt på. Hvilket betyder at biddet er fikseret via en kæde og tøjlen fæstnet via en stang, derved opnås stangeffekten, når der trækkes i tøjlen.

Forskellen er bare at biddet her er to-delt, effekten når man hiver er nøjagtigt den samme.

Sropperne kan fastgøres på biddet og herefter sættes tøjlen i stropperne, det gør biddet en smule mildere, da stangeffekten mindsked lidt.

Bestemt et bid der skal føres af en erfaren rytters hånd.

• #4   3. sep 2010 Jo, lidt gør det da.. Men det er stadig et MEGET skarpt bid..

• #5   3. sep 2010 Nej nej.. Et pelham som er med stang ligger meget bedre i hestens mund. Og et delt er jo self lidt blødere.

Det skal lige siges at et 3-rings bid er stærkere end et pelham.

• #6   3. sep 2010 igen er det et, jeg grider ikke tage mig tid til at lære hesten de rigtige signaler bid.

det burde slet ikke være nødvendigt med sådanne et bid.

• #7   3. sep 2010 Da jeg gik på høng landbrusskole. Lavede jeg en stor opgave om pelham bidet. Og har haft kontaktet flere forskellige dyrlæger. Som os siger det. Plus beridere. Og alt andet .

• #8   3. sep 2010 Trerings er KUN stærkere fordi stangeffekten er længere.
    Og faktisk vil jeg påstå at et trerings (også kaldet pessoa) er mildere fordi der ingen kæde er på.

Mht. Pelham er delt ikke blødere, som Lonny skriver ligger stangen oftest bedre i hestens mund og er derved nok en smule behageligere. Men igen det er så uendelig lidt forskel det gør.

• #9   3. sep 2010 Et passoa låser i hestens mund. Og man ser meget tit at hestene at bløde i munden af det . Og har aldrig set der med pelhamet. ?.

• #10   3. sep 2010 Lonni: Det låser da ikke? det drejer mere rundt end pelhamet.. Kæden på pelhamet gør netop der kommer mere pres..

HVis det bløder i munden, så er det i hvert fald ikke bidets skyld, men hånden der holder det..! smiley

• #11   3. sep 2010 Sanne god pointe med hånden:

Begge bid er ikke bid for en urutineret rytterhånd.

• #12   3. sep 2010 Nu ville jeg ikke starte en krig. Jeg ønskede bare at blive klogere. :o)
    Jeg kender ikke så meget til de forskellige bid, da jeg normalt selv rider med tredelt muffe. Så blev nysgerrig da jeg så en ride med det.

Men tak for jeres svar.

Vil også give jer ret i, at disse typer bid kræver en øvet hånd. Jeg rider selv med jagtkandar når vi starter ude til jagt, da min hest ellers kan tage magten fra mig, men med kandaren kan jeg ved meget små tag i tøjlen holder ham med de halve parader. dette kan jeg ikke med muffen da han bliver meget glad og stærk når vi kommer i byen. Men rider aldrig med andet end muffen her hjemme. Lige meget hvad vi rider. Og håber da at vi får mere og mere styr på signalerne så vi helt kan undvære kandaren.

• #13   3. sep 2010 Spændende har aldrig hørt om et jagt kandar. hvordan ser sådan et ud?

Jeg skal have min med ud snart for første gang. er godt nok også spændt på om jeg kan holder hende på det almindelige tredelte.

• #14   3. sep 2010 Salli: (link fjernet)

Det jagtkandar ser sådan der ud..

• #15   3. sep 2010 Arh ja dem har jeg godt set dengang. vidste ikek de hed sådan. Fedt der blev jeg lige klogere på det.
    Det har jo også en lille bitte smule stangeffekt. (måske jeg skulle have fat i sådan et til muldyret... ha ha (bare sjov))

• #16   3. sep 2010 Jeg er godt tilfreds med jagtkandaren. Dog træner vi fortsat efter at kunne ride med alm bid. Eller muffen som vi gør herhjemme. Men han bliver så stærk når vi er i byen, Så hellere det lidt skarpere bid, hvor jeg kan nøjes med de blide bevægelser.End nærmest at voldtage hans mund med det alm.

Kommentér på:
Hvad gør dette bid?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce