Glædesindlæg ang skader.. {{forumTopicSubject}}
Som nogle måske kan huske kom min hingst Roosgårdens Cornelius alvorligt til skade i vinters på isen?
Han rev begge hofter af led og beskadigede senerne i begge ben. Efter mange gange dyrlæge, en tur på Højgård, flere gange dyrlæge og flere gange opgiven fra dyrlægernes side, hvor vi endte ud i, at de mente, han skulle aflives, valgte vi et sidste forsøg med en dyrlæge/kiropraktor.
Han kunne konstatere, at han sjældent havde set så smidig og velfungerende pony, han var faktisk forundret over, at han med hans sygdomshistorie og hans mange år som hingst, ingen spændinger, skævheder eller andet havde.
Det eneste han kunne finde på ham, var en smule hævelse endnu i den ene sene i knæet.
Efter rigtig mange måneder med stress, gråd og fortvivlelse og en pokkers masse træning, kan jeg nu erklære min hingst fuldstændig sund og rask
Aldrig har jeg været så glad for, at jeg ikke tog dyrlægens ord for gode varer og fik ham aflivet.
For lige at gøre det hele endnu bedre, så købte vi for nylig vores ene hoppe Unique retur, da ejer ville enten sælge hende til avl, selskab eller slagte hende, da hendes dyrlæge praktisk taget havde afskrevet hende på baggrund af en skade i det ene bagben.Da vi fik hende hjem, sad skaden absolut ikke i bagbenet, men i forbenet. Jeg ringede efter samme dyrlæge/kiropraktor, fik hende gennemtjekket, fik en masse råd, og kan nu erklære hende fuldstændig sund og rask også
Kan det blive bedre??
Jeg var simpelthen lige nød til at dele min overstrømmende glæde med jer, fordi jeg pludselig har to velfungerende heste i stalden, som jeg nær havde mistet..
Og mange mange tak til Brian Mossin, som i mine øjne er verdens bedste dyrlæge
nov 2006
Følger: 92 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 279 Svar: 3.518
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
feb 2007
Følger: 147 Følgere: 182 Heste: 17 Emner: 42 Svar: 1.690
Det varmer mit hjerte, hver gang jeg står og ser dem løbe en tur på folden
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 101 Svar: 1.263
har selv prøvet det med min pony e sin tid
han havde været op og henge i en hest tregler hans ene bag ben var flenset op dyrlægen ville bare skyde hem før han overhovede kom ned og ud af tregneren det tor et år for og hele op han var da godt nok noget betuttet til sidst så overvejet om det var forkert og holde ham i live tros han var rengående efter det år med tanterne om og aflive ham ville jeg da give minlile datter (diana 1år)et par trække ture enden da på ham så sker der det mirakkel han livet HELT op for det viser sig at det han var ked af var ikke og blive brugt mere da jeg fant ud af det ja så begynte vi daglig og bruge ham sener fandt vi en rytter til ham de få foto jeg har af ham er taget 3-4 år efter skaden skete
så endnu engang lyt til jeg selv se på hesten i kender den bedst opgiv ikke bare forde dyrlægen siger noget andet så længe der er liv er der håb
mvh danne
mar 2008
Følger: 64 Følgere: 59 Heste: 4 Emner: 26 Svar: 444
apr 2008
Følger: 53 Følgere: 58 Heste: 12 Emner: 10 Svar: 887
okt 2007
Følger: 121 Følgere: 120 Heste: 3 Emner: 329 Svar: 2.319
den mirakel kioprakter/dyrlæge må du vist lige give mig nr på
aug 2007
Følger: 59 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 768
Jeg har også været igennom et års helvede med min vallak som jeg købte sidst år. Han er blevet opereret flere ganger og kom slemt tilskade nede hos den ene dyrlæge så det har været et langt sygeforløb. Jeg fandt så en anden dyrlæge og nu er han næsten så frisk som han kan blive
feb 2007
Følger: 147 Følgere: 182 Heste: 17 Emner: 42 Svar: 1.690
Brian Mossin er såmænd nem at finde på nettet, og han ringer altid tilbage
Glædesindlæg ang skader..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside