ekssvigerinde,svoger,kæreste.... langt {{forumTopicSubject}}
nu eer det vist min tur til lige at læsse af....
jeg er nu igen blevet ringet op af min veninde, der har været i et forhold med min svoger, de har en søn sammen.
hun fortæller mig at min svoger igen, har udtalt ikke så pæne ting om mig.
det hele startde for ca 3 år siden, da min veninde er gravid med, min svorgers søn. vi mødes svogeren, kæresten og jeg på svigerfamiliens bodega, hvor svogeren fortæller at min veninde er gået hjem, fordi hun har ondt i maven. jeg spørger selvfølgelig, om det er noget med hende graviditet. det mener han ikke det, og siger hånligt "skal du ikke hjem og passe hende!?" nej det skal jeg ikke og fortæller ham at det bør være ham der bør passe sin syge kæreste. siden den dag har jeg bare været en møg kælling i hans øjne.
min kæreste og jeg har lige været fra hinanden i ca 1år, og i den periode har jeg hørt ting, feks at det er min skyld at kæresten og jeg ikke var sammen (han var mig utro flere gange), at jeg drænede hans konto,at jeg ikke kunne klare mig selv osv.
min veninde har så presset på for at jeg skulle finde sammen med kæresten igen, og vi er nu sammen.
sviger familien har hele tiden været ikke så glade for veninden, heller ikke men hun var i forhold med min svoger. og de fleste i famillien anser hende for at være dum (mig selv inklusiv, til jeg lærte hende at kende).
efter kæresten og jeg så har fundet sammen igen, så er der masser af onde tunge fra svigerforældre (dog mest sviger far og svoger).
Når vi er sammen, ja så er der ikke det Rikke ikke kan, uhh hun er så dygtig, og sidst de var her ja så ordnede hun lige deres forlygter på bilen, det er å utroligt at hun kan skifte en pære. da de så er taget herfra hører jeg så at de siger, at hvor Rikke dog heldig at kæresten har taget hende til nåde igen.Rikke har sikkert haft gjort noget meget slemt siden de ikke var sammen. Rikke er kun gået tilbage til ham fordi han har en datter, Rikke er kun gået tilbage fordi hun ikke kan klarer sig selv, Hun er kun tilbage fordi så har hun råd til sine heste osv.
i sommers havde vi min veninde, og hendes børn med på ferie, der havde min svorger også travlt med at fortælle hvor iloyal min kæreste var over for ham, fordi han ikke fortalte ham at min veninde har fået ny fyr, at det havde han ikke ventet af min kæreste, men at det var hvad man kunne forvente af mig, det er mig der har overtalt min veninde til at flytte, jeg er ikke god for deres søn,og jeg er generelt bare en møg kælling, det eneste positive han kan sige om mig er at jeg er god til at opdrage hunde.
min kæreste har haft fat i sin familie, og har fortalt dem at jeg var uden skyld i at vi gik fra hinanden, at skylden var hans. og at han ikke gider vi skal være samtale emne. hvis de har noget at sige, kan de komme direkte til os.
i lørdags holdte vi så min bonusdatters fødselsdag og hele sviger familien var selvfølgelig inviteret. Mens vi sidder her er de ihh og åhh så flinke, og alle snakker høfligt sammen. min svoger har ssin søn i denne weekend fordi min veninde skal i byen.(dt plejer at være mmig der har ham når hun skal ud). Da min svorger, bliver kørt hjem bliver hanssøn her, sammen med sine bedste forældre (det er faktisk dem der har ham, fordi min svoger har parkeret ham ved dem)
svigerforældrene skal blive her om aftenen og passe min bonusdattér, fordi vi også skal i byen. så svigermor er her med begge børn.
Inde i byen mødes vii så med min veninde, som selvfølgelig spørger hvordan det er gået til fødselsdagen og spørg om hendes søn og min svoger var med. jeg fortæller hende at hendes søn liggger og sover i sin seng på det værelse han har hos os (vi skal have ham i aflatning, derfor eget værelse). det undre min veninde sig jo så over, at det ikke er min svoger men min svigermor der har barnet. hun spørger så om forskelligt i forhold til sin søn og jeg kan fortælle hende at det feks er mig der har puttet ham og at jeg har blandet mig i min svigermors pasning af barnet.(han har rigtig meget eksem, og skal bades dagligt med speciel sæbe, skal skrubbes, og derefter smøres godt ind i speciel creme) alt sammen har min svigermor selvføgelig fåete kursus i (da min svoger ikke vil smøre barnet, for han vil ikke have creme på hænderne). da jeg ser barnet er hans eksem virkelig slemt (bliver det bare han ikke bliver skrubbt én dag) og den lille stakkel klør sig helt vildt og han bløder. jeg får så ondt i mit hjerte men føler ikke jeg kan tillade mig at blande mig, indtil min kreste siger at jeg skal bade barnet. så det gør jeg mens svigermor ser på, for så kan jeg jo lige vise hende hvor meget hun skal skrubbe. det bliver gjort og barnet får lindring for sin kløe. og alle er glade.
søndag morgen ser jeg så svigermor smøre barnet ind og kan e at hun tydeligvis ikke har forstået de ting hun har fået kursus i, og heller ikke det jeg viste hende aftenen før. men jeg blander mig ikke for jeg ved at barnet er smurt om aftenen og at han skal hjem til sin mor til middag.
de kører hjem og min veninde henter sin søn. mens de sidder der snakker de jo selvfølgelig om hvordan barnet har haft det. og sviger familien siger at han har været sød og nem og der ingen problemer har været (bortset fra at de ikke har kunne få ham til at sove, at de mens de var her skældte meget ud, at han fik skæld ud over at have skidt i bleen, lige da han havde fået tøj på, at han ikke var badet og smurt ordentligt osv).
min veninde skal flytte, og det snakker de også om, og hun fortæller at min kæreste ikke skal hjælpe hende, hvor til min svoger siger at det kan min kærete da godt gøre.så bliver min sviger mor tosset, og fortæller min veninde meget hårdt , hun i hvertfald ikke skal skabe splid mellem brødrene for så bliver svigermor tosset.min veninde siger at hun ikke skaber splid og der til siger min svoger "nej mor, det er ikke Gitte der skaber splid, det er Rikke" og så kører det igen, Rikke er kun gået tilbage til kærsten fordi hun ikke kan klare sig selv, hun er der kun pga hans penge (øh hvilke penge) og hans datter. osv. min svoger fortæller at han er gad for at han har kunnet manipulerer mig (til hvad er der ingen der ved), han vidste da godt at jeg have købt en klapvogn til barnet.
jeg giver historien videre til min kæreste der tager fat i min svoger for at hører hvad problemet er. og min svoger påstår hårdnakket at det har han aldrig sagt, og at hvad der er sagt om mig, blev sagt mens vi ikke var sammen. hmm ja der ssagde han også en masse men det var først i lørdag familien fik a vide at jeg har købt klapvogn, så det hænger jo ikke sammen.
min kæreste har så hørt at min veninde ikke har talt pænt om ham, nej det er ogsåå sandt, men DET var mens vi ikke var sammen og hun har presset på for at jeg kule gå tilbage. min kæreste mener jo så at det er min veninde der laver historier og klantre mig for at stole på hvad un fortæller, ja det gør jeg for jeg har hørt på i snart 6 år, at min svigerfamilie taler ondt om dres eks sviger børn, i 6 år har jeg hørt på hvordan de nedgøre moderen til min bonus datter, min svigerindes eksmænd (2stk), de bagtaler sågar deres egne børn, eller dvs min svigrfar gør.
min kærest har igen fortalt sin familie at vi ikke vil have de bruger os som samtale emne, og at hvis de har noget at sige kan de komme til ham.
men hvor føler jeg mig dum at jeg sidder der, og er høflig og imødekommende, og når de er her bliver de vartet op, og behandlet pænt. lige så snart de er ude af døren bliver jeg dolket.
jeg ved godt at jeg lige nu udlevere min famile og mig selv. men har brug for at komme af med, min frustrationer til nogle der ikke kender familien.
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
Jeg vil ihvertfald give dig et stort skulderklap, for du har godt nok været udsat for meget med den familie, og samtiig formår du at være sammen med din kæreste og samtidig tage dig at din svogers barn... jeg synes næsten det er ærgeligt at en så sød og rar pige som dig bliver udnyttet på den måde
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
fæhesten>> hvor er jeg glad for at du skriver at min svoger virker somom han ikke har styr på sit liv. for mine tanker om ham er at han har så absolut ingen selvværd eller selvtillid, og at han netop får oprejsning ved at fjerne fokus fra sig selv og sine manglende evner.
mit hjerte brænder for den lille dreng, der ikke nok med at han er uønsket af sin far, er født for tidligt, men læbe,gumme,gane og drøvel spalt, han har voldsom astmatiskbronkitis og atsma eksem i svær grad,samt et kæmpe jordbærmærke på læben. han var mere end 3 uger gammel før, nogle fra han fars famile så ham inklusiv hans egen far. farmoderen kommentar til sit barne barn var *"ham får vi nok meget glæde af".
det eneste sted det barn har tryghed, og faste rammer er når han er hos os, selv hans mor er af den overbevisning, selvfølgelig elsker hun sit barn og gør hvad hun kan, men hun har ikke overskud til ham, hvilket hun har indset og derfor ønsker at han kommer i aflastning hvor han er elsket.
han er den skønneste og gladest lille dreng, han er mild og kærlig, og har maser af krudt i måsen.
han har pga af sit handicap sprogproblemer, som dr selvfølgelig arbejdes med, og det burde ikke være muligt for ham at sige ord med s... men knægten peger på min kat og siger miav, og jeg fortæller ham at den heddr mis mads. han ser på mig og siger mich ma (mis mads)
i lørdags da han havde sovet til middag i 2 timer mente farmor at han skulle op, men hun kunne ikke vække ham ved at stå med hovedet i barnevognen og sige kuk kuk, silaz hvor er du. men hun ville have ham op og overlod det til mig. jeg tog ham op og han sad ved mig med sin flaske mens han vågnede, så er den lille lort op på mig og hvisker elker dig ække (elsker dig Rikke) hvis ikke mit hjerte var blødt før, så blev det det der...
tak for rosen fæhest
aug 2008
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 56 Svar: 1.388
Ville ønske jeg kunne give dig en løsning på et sølvfad, men jeg aner simpelthen ikke hvad du kan gøre....
Men et kæmpe skulderklap herfra.
aug 2008
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 72 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 620
Vi har selv en del bagtaleri i vores fam. men mest mellem min mormor, storesøster og mor, mest handler det om mig eller min storesøster. Har har tit froset min familie ude og ikke talt til dem i uger og det hjælper !
Hver gang vi er samlet til fødselsdag mm. bliver der skændes (ikke råbt eller lign. men vi er slemme til at hakke på hinanaden) Jeg skal holde min 30års fødselsdag her den 11/9 og er spændt på hvordan det kommer til at gå, da min far kommer (mine forældre er skilt)
Men jeg tar det nu ikke så tungt da jeg smider dem ud hvis de snakker grimt til hinanden - jeg gider ikke høre på den slags mere, er så træt af det bagtaleri og hakken på hinanden osv..
Så være hård og sig din menning og hold fast i den det giver dig styrke, mod og selvværd og respekt fra dem ! Tro mig det virker !
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 72 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 620
aug 2008
jeg har gentagende gange bedt dem holde mund, sagt at jeg ikke gider hører på deres bagtalen, og endda gået min vej.
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 164 Svar: 1.371
aug 2008
generelt kan han ikke bruge konsonanter, pga af sin læbe gane,gumme,drøvle spalte
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Hvis jeg var i dine sko, tror jeg, jeg ville invitere hele svigerfamilien og derefter konfrontere dem samlet med, hvad de hver især har sagt, så de både kommer til at stå til ansvar overfor dig og for hinanden.
Jeg er enig med Fæhesten i, at det lyder, som om din svoger i den grad mangler styr på sit liv. Måske er han oven i købet misundelig og jaloux på det, du og din kæreste har sammen, og det overskud I har? Hvorfor han forsøger at sprede gift for at ødelægge det?
Under alle omstændigheder er det IKKE ok, det han og resten af svigerfamilien har gang i. Så jeg synes helt klart, du skal konfrontere dem samlet, hvis det er muligt.
Pøj pøj med det.
aug 2008
apr 2007
Børn med synlige/usynlige handicap, har forældre der nogen gange ikke selv er klar over det de gør.. Bette fisens far behøver jo slet ikke være en dårlig far fordi han reagere sådan som han gør. Er i klar over hvor svært det faktisk er at have et barn der falder udenfor normaliteten?..
Når det så er skrevet så ville det være på sin plads man kunne enes i en familie hvor der er både dit-mit-og - vores børn/barn..
Rikke er i visiteret til at være aflastning for drengen igennem B&U, for er i det så har både du og din mand meget mere " at skulle have sagt"..
aug 2008
selvfølgelig har i kun historien fra min side og derfor er det jo kun udfra mit synspunkt der kan dømmes.
faderen har på intet tidspunkt ønsket barnet. og han mente også han var for gammel til kunne blive far.
moderen ønskede barnet men var i tvivl om hun kunne blive gravid.
hun bliver undeersøgt og de finder ikke en årsag til at hun ikke skulle kunne blivee gravid.
dette får han a vide, og vælger ikke at beskytt sig.
han har på ingen måde haft interesse i graviditeten, og e har på intet tidspunkt haft planer om et liv sammen.
da barnet bliver født, er der kun en fra hans side af familien, der besøger dem, og det er mig.
faderen mener så pludselig ikke at barnet er hans, og laver en helvdes ballade over det. modern tilbyder en blodprøve for at være sikker og spørger faderen om han så stopper sit ballade, hvor til hans svar er "næh det er ikkke sikkert"
blodprøven viste at han r faderen.
Der går 9 måneder inden han betaler børnepenge, penge til barnedåb låner moderen, det samme til udstyr osv. intet betaler han. jo drengen har nu fået 1 par sko og 1 sandkasse.
til barnedåben kom faderen først, da vi stod ved døbefonden.
han ringer aldrig og hører til sin søns ve og vel, han kommer ikke på besøg, trods dt at han kører lige forbi hver dag.
når han kan tramme slipset over for sin familie, holder han sin søn, ellers er knægten luft.
bedst forældrene kan ikke fortå at barnet ikke kysser, og smiler til sin far, at han ikke søger ham. men det må være fordi far ikke er eksisterende for barnet.
han har udtalt at han ikke kan aktivere drengen nu og derfor ikke kan have ham, men når han bliver ældre så vil han gerne siger han. de gange drengen er på besøg hos sin far ja så skal han lægges til at sove. tager han ting han ikke må røre ved får han rap over fingerne. og når far ikke kan få ham til at spise holdes han fast. de gange far har skulle passe ham, er han blevet parkeret hos farmor.
han har 1 gang skiftet en ble og nægtr at gøre det hvis der er lort i, så hvis ikke der er andree der kan gøre det for ham, ja så må ungen gå med lort i bleen.
han nægter at smøre den lille krop, for han kan ikke lide at få creme på hænderne. og så tillader han sig at skælde ud når barnet klør sin eksem.
når nu moderen flytter, så har fadern udtalt at han i hvertfald ikke kommere ind og besøger dem, for der er for langt, og skal han se sin søn må hun komme med ham.
han mener at når vi har drengen, er det vores ansvar at fortælle ham at i har ham og vi skal besøge ham og bedsteforældrene.
han nægter at gøre nogeet ved det gamle gulvtæppe deer ligger i hans storryger hjem, som har lligget der siden 1980. han nægter at gøre noget ved det skimml der er i hans skabe, for det er i hver fald ikke noget der påvirke den lille. psykologi og pædagogik er ikke eksisterende, det er noget opreklameret pis. børn skal ses og ikke høres.
og bette fyren, skal gøre som far siger, men mor hun skal bare føje ham
far har dog på ingen tidspunkt virket som om at handicappet har generet ham.... og hans holdning havde været den samme om det så var et "normalt" barn.
aug 2008
mon de er sådan fordi de er indavlet????
jun 2007
Følger: 91 Følgere: 73 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 883
Hmm ja det må absolut være det der gør det.
Jeg kender dem men heldigvis ikke ret godt.
Kommer heller aldrig til det...
Men det er bare ikke nemt, og du står bare som en lus mellem to negle.
Det er af samme grund vi ingen kontakt har til min svigerfamilie og de kender heller ikke vores to piger.
Men det er ikke nemt.
aug 2008
apr 2007
aug 2008
Jeg trøster mig med at faderen heldigvis, meget sjældent har barnet, og at det bliver endnu mindre (hvis jeg kender ham ret) nu hvor moderen flytter.
for satan jeg syntes det er svært.. og havde det ikke handlet om min kærestes bror, ja så var han indberettet.
moderen har sagt til faderen at han hjertens gerne må se sin søn og hun ønsker at de skal have et forhold, men at knægten ikke skal være i i fars hjem da han er syg hver gang de har været der. at far skal få skiftet gulvet og gjort noget ved mug i skabene. men han er total ligeglad
apr 2007
aug 2008
kan jeg indberette på noget jeg hører men ikke selv har set???
jeg har jo netop ikke set at han ikke skifter ble, men han siger at han ikke vil og jeg har da hørt om at han tager hjem til mor så hun kan skifte den (eller hun kommer til ham).
jeg ahr set hans hjem ja....
jeg har set ham holde barnet fast ved spisning.
Silaz er nu 2år gammel og på de 2 år ved jeg at far max har haft ham 5 gange, og her de sidste 2 gange har han parkeret barnet ved farmor (hvilket i mine øjne heller ikke er det bedst sted at være).
hans forhold hos moderen er ok, hun elsker sit barn og tager sig af ham, selvfølgelig er der ting jeg gerne ville have var andersledes for barnet, men han er tryg og elsket der.
apr 2007
aug 2008
apr 2007
aug 2008
apr 2007
aug 2008
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Venlig hilsen Tina
ekssvigerinde,svoger,kæreste.... langt
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside