26. apr 2008 Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Vaccine mod abort - 5. 7. 9 md? {{forumTopicSubject}}
Hej medlemmer i "Den drægtige hoppe" !
Nu er min dejlige hopppe efterhånden 3-4 mdr henne og da hun blev scannet første gang nævnte dyrlægen en vaccine mod ufrivillig abort / herpes - eller noget i den dur - som man kunne give hoppen hvis den gik med andre drægtige hopper. - Og denne vaccine blev så også nævnt da jeg i sidste md havde dyrlægen ude og håndprøve..
Da jeg spurgte dyrlægen både første og anden gang om han mente at denne vaccine var nødvendigt gav han mig ikke noget ordentligt svar - han var sådan lidt "både og..", så det er meget svært for mig - som aldrig har prøvet alt dette før - at bedømme hvor vidt jeg bør få min hoppe vaccineret.
Hun går lige nu sammen med en vallak og en anden hoppe (som også er bedækket men de ved ikke om hun er drægtig..) deusden har vi lige fået en lille pony-vallak til at gå på folden lige op til de tre andre sammen med en anden hoppe. Jeg forventer at få hende hjem inden vinter.. Så skal hun gå med to valakker...
Så jeg vil meget gerne høre hvad i andre ville gøre i min siteuation - og hvad i har gjort førhen.. Hun har selvfølgelig den almindelige vaccine og får også denne en md inden hun foler så dén er der styr på
Mvh Frederikke !
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
apr 2008
Hmm det skal jeg da lige overveje ka njeg høre
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 794
Min svigerindes hoppe var ved at dø af vaccinen den ene gang den fik den!
Hvis der ikke er stor udskiftning i stalden og mange heste der hele tiden er andre steder og kommer hjem igen ville jeg personligt ikke gøre det... og jeg gør det heller ikke med min hoppe
læs om det på nettet, mener det er netdyredoktor eller had den hedder. De har en meget god beskrivelse
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 794
apr 2009
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 9 Emner: 190 Svar: 546
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.131
maj 2008
Følger: 60 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 45 Svar: 1.135
apr 2008
Tina: De heste hun kommer til at gå med har hun gået med før - den ene (som hun helt sikkert kommer til at gå med) gik hun med da hun blev bedækket - altså for ca. 3½ md siden og den anden (som hun muligvis skal gå med) gik hun med for under en md siden, så mon ikke det går når hun har gået med begge heste :s ?
- Jeg tror ikke hun får vaccinerne så.. det lyder ikke rigtigt til at være pengene værd må jeg indrømme
Vaccine mod abort - 5. 7. 9 md?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside