{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Vorser alt alt for hurtigt {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 1 års Quarter som vokser som om han ikke tror han får at blive stor inden han bliver 3 år.. Han vokser meget ujævnt altså bagpart og så forpart, hvilket jo er ret usundt for dem.. Har i oplevet noget ligende med jeres, og hvad har i gjort for de ikke skal vokse så stærkt..?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vorser alt alt for hurtigt
  • #2   14. aug 2010 min to års er rimelig høj bagtil.. Men de vokser meget ujævnt smiley

• #3   14. aug 2010 Det er da ikke sundt for deres vægst linjer at de vokser så ujævnt.. De skulle gerne følges nogen lunde ad eller? Jeg tager heller ikke fodret fra ham, men han får ikke så meget lige nu, men han får sine vitaminer osv.. Hvad fodre i med..?

• #4   14. aug 2010 altså, det er meget normalt, at de vokser bagtil og så fortil smiley

• #5   14. aug 2010 Ja normalt, men ikke sundt vel?

• #6   14. aug 2010 De tager ikke skade af det smiley

• #7   14. aug 2010 så længe de følger med foran, og er "normale" når de er færdigudvokset er det ikke et problem.. De fleste heste gør det..

• #9   14. aug 2010 camilla hvad er dét for et foder? Ja de skal jo helst vokse rimeligt ens..

• #10   14. aug 2010 Har været inde og læse om det foder du bruger camilla det lyder meget meget lækkert.. Det må prøves, og se om det kan få ham til at vokse lidt mere ens..:)

• #13   15. aug 2010 min 1års vokser meget jævnt og pænt, hun er meget harmonisk. Jeg fodre med brogaardens suregrow, fordi der er meget lidt stivelse i, stivelse er ikke godt til heste der vokser (og heller ikke til alle andre heste) der er mindre stivelse i suregrow end i fase 2 derfor det dyrlæge nanna lutherson har anbefalet, samt lærkegaarden har anbefalet!!

Men jeg er også imod stivelse, har fodres ikke med havre byg mv, det er vitaminer mineraler lucerne massere hø og wrap og så suregrow...

Pt går vores plage på døgngræs men fodres imens med suregrow, begge vokser flot! kig evt min lilly og se det på billeder...

• #15   15. aug 2010 Min oplevelse, ud fra de erfaringer, jeg har med ungheste, er helt klart, at det er meget individuelt, hvordan de vokser. Der ud over spiller foder en væsentlig rolle... må jeg spørge, hvad du fodrer den smukke med? smiley

Nu vil jeg langt fra kalde mig selv for "foderekspert", men jeg ved, at f.eks. store mængder stivelse ikke er særlig godt for ungheste, da det fremskynder væksten og kan medføre, at de vokser ujævnt. Jeg har selv valgt at fodre mine føl- og plage med "Fohlengold" fra St. Hippolyt, som er specielt fremstillet til formålet og til bl.a. at sikre en jævn og stabil vækst. Vores egne plage vokser også - efter min mening - meget harmonisk. I perioder har de været en lille anelse overbyggede bagtil, men ikke noget slemt.

Og ja, jeg er i øvrigt meget enig med dig i, at det ikke er sundt for hestene, hvis de vokser alt for ujævnt. Det kan i værste fald belaste deres knogler og led.

• #16   18. aug 2010 Louise lindbøg : Jeg fodre ken med Suregrow, og lige pt går han på græs også.. Jeg troede jo de skullle have 900 gram suregrow året rundt, men har lige modtaget en mail fra en foderekspert fra brogåren, at de skal have vitaminer og mineraller og sættes ned i suregrow når de også spiser græs.. Så tror da pokker han vokser hurtigt, når han får alt alt for meget mad.. Så er glad for jeg fik det løst..

Tusind tak for alle jeres svar..:)

Kommentér på:
Vorser alt alt for hurtigt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce