{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

Vokse og børn på HG {{forumTopicSubject}}

Ja... jeg ved ikke om dt bare er mig, men jeg er skisme ved at være lidt irriteret over mange voksne her inde på HG, jeg er allerede i dag faldet over flere annoncer og trådne direkte genere ungerne, specielt den ene kan jeg ikke rigtig få ud af hovedet..
Det var en annonce en 10 årig pige havde lavet, hun lavede billeder til folk og fik som "betaling" en X-høj karakter, der var andre børn der henvendte sig til hende om de ville have billeder, og jeg personligt syntes det er fint at ungerne kan finde ud af tingene på den måde, jeg viblive sur hvis mine børn begyndte med penge eller udstyr eller lign, som betaling for det, hvorimod en karakter er fint..
Jeg syntes det er direkte plat at der sidder voksne mennesker og får ondt i røven over at tøserne deler ud af karakterene og genere børnene pga. det og skriver grimt/ nedladende til dem..

Jeg skulle bare ud med det, og ville egentli gerne vide om det kun er mig der syntes at det er irriterende ??
Vi skulle jo gerne alle sammen være her og jeg syntes det er fint at ungerne kommer ind og laver profiler af deres ponyer og snakker med andre heste tøser..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vokse og børn på HG
  • #1   7. aug 2010 Nej nej nej - er de voksne nu OGSÅ begyndt at hakke på folk herinde?
    Jeg har aldrig været særlig stor tilhænger af HG, pga. den lave gennemsnitsalder og derved nogle virkelig platte diskussioner, men jeg har bare meldt mig ud af de diskussioner (what to do?) og glædet mig over at der kom flere "voksne" grupper.

Jeg har også godt set de der annoncer med en tegning for en X-høj stemme og jeg synes ligesom du at det er helt fint. Jeg kan ikke hidse mig op over det. Men håber ikke at børnene bliver kede af det smiley
    Skrev du noget til den voksne der skrev de grimme ting?

• #2   7. aug 2010 ARJ nu må det da snart stoppe, det er da helt forkert at de voksne får ondt i røven, burde ligesom være dem/os der foregår med et godt eksempel... hvor er det sørgeligt at der sidder voksne mennesker der ikke har bedre at bruge sin tid på... ØV siger jeg bare... det er da helt fint at de mindre kan finde ud af sådanne annoncer sammen... øv bøv...

• #3   7. aug 2010 Synes at HG skulle ha' været delt op... En for voksne og en for børn...

• #4   7. aug 2010 ja, en opdeling var nok ingen dum idé.

lad det skille ved 25 år. et for over, et for under.

• #5   7. aug 2010 det er simpelthen for meget.. så længe der ikk er de materielle goder ind over, så er det da fint at de får noget for det de laver for andre, og så længe de selv ka finde ud af det er der da ikk nogen der ska blande sig..

det med at dele op er jeg både for og imod.. jeg har feks nogle venner der ikk er fyldt 20 endnu og så ville vi så ikk ku "mødes" herinde..

men altså de voksne SKA være de voksne og være dem der opfører sig pænt, sværere er den ikk

• #6   7. aug 2010 Carina Lyons: Sådan har det desværre været længe... Har haft en del diskussioner med folk på f.eks 24 og 36 der virkelig skrev dårligt til børnene herinde...

Man bliver sku noget harm over det....

• #7   7. aug 2010 unddskyld mig,men hvorfor tænker du at HG er mere for børn end for voksne?
    jeg tænker det da omvendt, når man ser på hvad gallerier de ellers har. baby galleri fx. børn får jo ikke børn. voksne får børn.
    og da de indførte betaling var det jo b.la for at blive nogen af børnene kvit......

jeg synes det er knald ærgeligt vi ikke kan færdes her alle sammen i fred og fordragelighed, men det er åbenbart ikke en mulgihed.
    derfor stemmer jeg for opdeling. lige som de har junior HN, kunne de jo lave junior HG, og sætte alderen lidt bedre end HN. jeg synes det skulle dele ved 25 år.

• #8   7. aug 2010 Det er BÅDE for børn og voksne:-) Det er ikke tiltænkt til en aldersgruppe, men for alle...

• #9   7. aug 2010 Ingen grund til en opdeling af HG - folk skal bare lære at respektere hinanden og tale pænt, det lære de ikke ved at blive skilt ad smiley

Stald Esmann; Det er utroligt at folk i den alder ikke har lært at børn ser meget ensporet på tingene (de ved jo ikke bedre) og man ikke får noget ud af at "give tilbage af samme skuffe" (eller det der er værre) - faktisk vil jeg sige at det er direkte pinligt at man som voksen kan finde på det, specielt på Internettet.
    Ikke at børn og unge skal have lov til at skrive nogle direkte ondskabsfulde ting, men der findes dog andre måder at tackle det på, end ved at synke til deres niveau smiley

• #10   7. aug 2010 Jeg er enig med Carina Lyons; HG bør ikke opdeles - derimod bør folk lære at omgås hinanden med respekt og tale pænt, uanset om man er barn eller voksen. Det kan ikke være så svært. smiley

Indrømmet; jeg kan også godt blive irriteret, når børn går ind og gang på gang skriver useriøse kommentarer i seriøse markedsannoncer, men det må vel ret beset være, hvad man skal påregne et sted som her, hvor der er så stor aldersspredning, så kan jeg ikke leve med det, jamen så må jeg annoncere andetsteds.

• #11   7. aug 2010 Jeg synes netop det gode ved HG er, at det er for alle.
    Og jeg synes det er dejligt hvis jeg kan vejlede andres børn posivtivt.
    Så herfra skrives der lige pænt til både voksne og børn.
    Vi voksne burde jo foregå som gode eksempler. Hmmmmm......

• #12   7. aug 2010 Jeg syntes også at der skal være plads til alle uanset alder, syntes det ofte er hyggeligt med både unge og gamle og mange tråde er super og nogle unge har virkelig en del at give af og syntes det er dejligt at kunne dele sin fælles interesse på tværs af alder, det er derfor vi er her inde, det er hestene smiley
    Men bliver skisme lidt arrig når voksne ikke opfører sig pænt oger for børnene.. denne "annonce" er et godt eksempel :
    http://www.hestegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=435653

• #13   7. aug 2010 Synes generelt at både børn, unge og voksne burde have lov til at snakke om alt mellem himmel og jord, og i stedet for t begynde at hakke på andre kunne man da bare lade som ingenting og gå hurtig videre -det gør jeg personligt selv, for kan ikke se hvorfor de ikk må have en snak om det pågældende, bare fordi det ikke interesserer mig smiley

• #14   7. aug 2010 Dejligt at du har kommenteret på den Lea A - jeg sad helt og fik lyst til at skrive til hende pigen der ejer annoncen, men hun taler så heller ikke selv så pænt senere i kommentarerne ;D

• #15   7. aug 2010 Er godt nok lidt rystet over den annonce, eller dvs mest over hende der skulle være den voksne, men åbenbart ikke har noget liv, eller mmøgkeder sig til hverdag, siden hun gider og sidde og nedgøre børn på den måde... eller os så øver/udvikler hun sig til en diskussion med en voksen en dag ved lejlighed... øv for en dum pige!!!

• #16   7. aug 2010 Haha, Maja M - hun får sig en kæmpe overraskelse hvis det er den måde der hun vil diskutere med voksne mennesker på smiley

• #17   7. aug 2010 Hehe os min tanke Carina ;-D

• #18   7. aug 2010 Jeg har lært særligt ét herinde. Og det er at tænke grundigt over om det er besværet værd at blande sig. Altså om det er vigtigt, eller om jeg i grunden ingen aktier har i problemet, diskussionen.

Man kan jo altid blande sig alle steder hvis man vil. Men man bør overveje nøje om man har noget at tilføje af vigtighed.

• #19   7. aug 2010 Lea A: Syntes hun har virket flink og moden de gange jeg har handlet med hende, men det der er da noget plat!!!! Og sikke noget at skrive!

• #20   7. aug 2010 wow hva sker der lige for hende der i annoncen?!?! seriøst fik så ondt af den stakkels pige der gerne vil lave billeder og ha bedømmelse af sin hest og så får hun bare nogle hak af en gammel ged:-O
    en ting er at hun ikk ska snakke/skrive som hun gør til sidst men hende den anden forstår da heller ikk at hun bare gerne vil ha hende til at smutte hvis hun ikk har andet end negativt at komme med..
    puuuuuuuuuuha!!! jeg får det helt dårligt..

• #21   7. aug 2010 salli p: ja jeg har os lidt holdt mig fra at blande mig for meget, for man får virkelig nogle hak over tuden hvis man bare stikker den en smule frem..

• #22   7. aug 2010 Ja og eller bruger en masse unødig energi på ligegyldige diskussioner.

• #23   7. aug 2010 det er jo det.. der er sku så meget andet at bruge tiden på;-) hehe..

• #24   7. aug 2010 Præcis.

• #25   8. aug 2010 Er der ikke en alders grænse herinde for hvor gammel man skal være for at oprette sig.. Nogen gange syntes jeg selv at Hg er lidt for børnehave agtig.. Og det ikke skrevet i nogen "ondt mening"

• #26   8. aug 2010 Nej der er ingen aldersgrænse... Og det er da osse fint:-) Men de skal bare lære at opføre sig pænt alle sammen... Og så synes jeg at HG skal lave det så man bliver nødt til at opgive fulde navn, adresse mm sådan at man kan få fat i dem der ikke behandler hinanden korrekt, samt dem der snyder på markedspladsen...

• #27   8. aug 2010 Ville være meget ked af at skulle have HN tendenser herinde på HG.

• #28   8. aug 2010 nu ved jeg ikke med jer andre, men der noget med opretter du annoncer og skriver folk useriøse beskeder i dem, så kan de faktisk blive frosset for det.
    Må undres over folk ikke bare sletter og melder hende.

Ja man kan kaste mudder rundt herinde, og der bliver kastet mudder, af og til er man i nærheden, og så bliver man beskidt. men man vælger selv herinde om man vil deltage i kampen. desuden lyver folk om alder herinde, som så mange andre steder på nettet, så hvis folk ligefrem fremhæver de har en vis alder, så siger min erfaring, at det netop er det de ikke har smiley

Jeg blevet bedre, til at trykke vider og ikke lade mig gå så meget på,
    Det kan varmt anbefales, istedet for at hidse sig op, enda på andres vejene. ser du noget horribelt, så tag dog sagen i egen hånd, og skriv pb til personerne og få det ud af dit system. Det værste der kan ske er du ryger på filter.

I betrægning af den broget flok vi her herinde, syntes jeg folk, børn og voksne klarer tonen rigtig flot, og er yderst hjælpsomme.
    Kun ærgeligt, det koster penge lige meget hvad man laver herinde.

Fortsat god dag til alle der ønsker det smiley

• #29   9. aug 2010 Godt være tråden ikke er helt ok med div ordvekslinger mv, men sproget den er uanset alder for langt ude, og det gælder i særdelshed også den unge dame der har tråden. Der burde være en hjælpe-admin inden over, for at dysse lidt ned på gemytterne. Når man først har lagt sine ting på www vil det evig bestå, og var jeg forældre til en ti årige med det ordforbrug så var hendes PCér taget fra hende. Børn på ti er efter min forældre mening ikke egnet til at komme et sted som her ej heller på HN men der kan de vist heller ikke komme ind før de er 14. Jeg er ret meget imod børn u/14 får net adgang uden opsyn, og det ses tydeligt at der ingen opsyn er i den tråd.

• #30   9. aug 2010 så længe børn er under 18 så er det forældre´s ansvar at de opføre sig ordenligt, deri er vi helt enige. Jeg har den forældre holdning at børn u/14 er for små til at have fri adgang til nettet og så er jeg ligeglad med om barnet er opdraget korrekt eller ej, det en holdning jeg har. Har selv børn i forskellige aldersgrupper og den yngste er 12 og her er der ikke fri net adgang. Børn kan/skal ikke have den frihed så længe de er så små, deet er både tåbeligt og uansvarligt, og det ses tydeligt i tråden at trådstarter ikke har forældre tjek herinde og så det ligegyldigt hvem der lægger ud med at være ubehagelig, sådanne ting skal stoppes omgående både fra forældre side og HG side og det er det ikke blevet.

Kommentér på:
Vokse og børn på HG

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce