Så fantastisk!! {{forumTopicSubject}}
igår var jeg ude og træne Lando og tænkte at der sku ske noget nyt, så han ikk kedede sig for meget..
satte et lille spring op uden hegn (altså så han havde mulighed for at smutte udenom) for havde ikk lige noget i nærheden jeg ku lave det af. han løb bare over og så ud til at kede sig bravt, så satte det op.. stadig løb han bare over og man ku nærmest se for sig hvordan han var ved at falde i søvn..
da jeg så endelig havde sat det op til 90 cm begyndte han at synes at "det var da oki det her".. og stadig uden at ha løbet udenom en eneste gang. lagde mærke til at hver gang jeg havde sat springet op løb han lidt længere væk så han fik mere tilløb for lige at se springet an og når han så havde gjort det en gang drejede han skarpere rundt så han ikk havde så meget tilløb (lidt som om han udfordrede sig selv).
nåede op på 110 cm uden at han så ud til at anstrenge sig overhovedet. faktisk så det ud som om det var pærelet for ham. og han sku ikk engang drives fremad. fandt selv passende tempo, holdt det hele vejen rundt om mig, over springet og videre rundt igen (han var løs og ku sagtens løbe lige hvorhen han ville på banen).
jeg ku sagtens ha sat det længere op, men meget længe siden han har sprunget, så ville stoppe mens legen var god.
men hvor er det bare fantastisk at se sin hest rende rundt om en, ha øret rettet ind mod en, afpasse tempo og springe som om han aldrig har lavet andet.. næste gang får han lov at hoppe lidt højere for ka se på ham at han nyder det:-)
blev bare lige nødt til at dele min glæde med jer:-)
nov 2006
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 314
Så fantastisk!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside