{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.932 visninger | Oprettet:

hjælp til sadel der passer {{forumTopicSubject}}

ja så har vi prøvet den 6 sadel på godt 1½ år .. og stadig ikke fundet den rette , troede lige jeg havde fundet den ,, en wintec pro med uld super at ride i .. men den skrider side vers .
kan det væ´re på grund af at han er blevet lidt for 'sommer tyk ? den gjorde det ik i vinters?
og vil det hjælpe at bytte den med en magen til bare med cair????
hvad ville i anbefale jeg gør .. hvad rider i andre i på de lidt brede og runde dejlige cobber ..

undskyld det lange inlæg ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til sadel der passer
  • #1   27. jun 2010 kontakt en sadelmager.

• #2   27. jun 2010 vi har desvære ikke en sadel mager på bornholm.. øv ..

• #3   27. jun 2010 har opgivet bomsadlerne og rider nu bomløst (: gå ind på naturhesten.dk og find evt en barefoot sadel london og cheyenne kan anbefales (: ellers søg på google bomløse sadler så kommer amazone sadlen og master trekker sadlen som har et flot udseende af engelsk sadel bare med læder bom hvilket gør at den er bomløs (: BEMÆRK: trykfordelende underlag SKAL lægge under en bomløs sadel fordi at trykket kun bliver fordelt et sted (:
    held og lykke (:

• #4   28. jun 2010 Hvis du gerne vil holde dig til din wintex, så prøv at lægge et equest skridsikkert underlag under (du kan lige så godt købe dette mærke med det samme da det er det der virker bedst) Cair blev jeg frarådet af min sadelmager til de meget bredde med lige ryg og umarkeret sadelleje. Den vil bare arbejde sig endnu mere rundt på ryggen af hesten.
    Her er løsningen blevet en phoenix vogue. Den er også bomløs, men minder meget om en bomsadel. Den er vildt fed og såå lækker at være i. Jeg er til dybe dressursadler med meget støtte, og det lever den faktisk op til... Min hest er desuden blevet glad for at få sadel på igen. Det siger jo lidt i sig selv. Hun var begyndt at blive sur hver gang jeg lagde min Trainers Mariel på hende, som ellers blev købt og tilpasset hende af sadelmager for ca 3 mdr siden. Så jeg vil klart anbefale dig at kigge på bomløst. Katrine fra optimalsadel er rigtig dygtig til at vejlede - også udfra billeder af hesten, når man nu bor et stykke fra Kbh...

• #5   28. jun 2010 tusind tak for de gode råd . jeg tænker egentlig osse bomløs pt.. men ikke en no name den er prøvet uden sucess..synes bare at min pro er så god at sidde i ..så er meget i tvivl ..

• #6   28. jun 2010 altså jeg ville sige hesten før dig selv men det er jo bare min mening (:

• #7   28. jun 2010 ja helt sikkert hesten først .. problemet er bare at kopjernet passer ham perfekt men sadlen skrider bare ..

• #8   28. jun 2010 nårh skridsikkert underlag glider den bagover eller?

• #9   28. jun 2010 nej den skrider fra side til side når han løber ..

• #10   28. jun 2010 Du kan sagtens få noget der tilgodeser jer begge :o) Hvis du altså vil ofre pengene på det. Set med mine øjne er det en god invistering, frem for at skulle skifte sadel ustandseligt, og aldrig finde det helt rette. Har valgt at købe en af de dyreste bomløse på det danske marked. Jeg var totalt skeptisk, og er nærmest gået fra at synes det bomløse var noget fis for pony-tur-ryttere, til at være varm fortaler for bomløs selv til dressurryttere. (sat lidt på spids.....) Du skal bare finde det rigtige til DIT behov.... Og tro mig du vil kaste din Wintec efter en gal hankat, når først du har prøvet noget ordentligt bomløst....

• #11   28. jun 2010 det rigtig nok

• #12   28. jun 2010 ja men her hænger pengene ikke ligefrem ppå træer .. går arbejds løs .. havde jeg haft råd havde jeg købt en fryso legazy da de ligge perfekt på ham ..

• #13   28. jun 2010 Havde du pengetræer, måtte du også godt sende et til mig.. Smil. Min pointe er blot at man hurtigt spilder lige så mange penge på forkerte sadler (læs som i sadler der ikke passer hesten), som man sku have givet for en dyrere sadel som lå perfekt.
    Men hvis din Wintec ikke trykker eller noget så kunne du jo prøve det skridsikre underlag jeg tidligere nævnte og så spare op til den rette sadel.
    En fryso legazy?? Den kender jeg ikke. Er den også bomløs?

• #14   28. jun 2010 nej det er en sadel specielt fremstillet til friser hesten den er super dyb i sædet og så ligger den bare perfekt på min dreng .. problemet er bare at den koster 15000 kr fra ny..

• #15   29. jun 2010 Googlede den lige. Ser lækker ud. Ja, det er jo mange penge sådan lige at finde til fornøjelser :o) Men held og lykke med at finde en god løsning.

• #16   29. jun 2010 tak tak..

• #17   3. jul 2010 hej ja det kunne være en mulighed med en banan gjord . men hjælper ikke på at den skrider sidevers.. jeg har prøvet en bomløs igen og sådan må jeg eje ..

er der nogen der ved om en anti skrid gjord hjælper hvis de bomløse rutsher ??

Kommentér på:
hjælp til sadel der passer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce