{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
702 visninger | Oprettet:

Nyt kamera eller objektiv ? HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Skal jeg købe nyt objektiv eller nyt kamera ?

Lige nu har jeg;

Canon eos 500d
75-300 mm USM (Canon)

Hvis nyt objektiv, skulle det være:

70-200 mm f/2.8 IS

Hvis nyt kamera, skulle det være:

canon eos 5d mark II

--------------------
Hvad ville i vælge?

Hvis jeg køber nyt objektiv, beholder jeg 500d men sælger det objektiv som jeg har nu.
Hvis jeg køber nyt kamera, beholder jeg mit objektiv, men sælger 500d..

smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt kamera eller objektiv ? HJÆLP
  • #1   25. jun 2010 Det ved jeg godt smiley

jeg har ikke penge lige nu her, men er meget godt på vej, mangler faktisk ikke ret meget :o)

syntes bare det er ret svært, fordi 500d er jo rigtig godt smiley

• #2   25. jun 2010 Uha den er svær. Hvilke problemer har du siden du vil skifte?

Men 75-300 mm objektivet er jo ikke et super objektiv, så billedkvaliteten vil stort set blive den samme, hvis du beholdte det og og satte det på et 5D mark II. Og så er 5D mark II er et fullframe kamera, så du vil ikke have lige så meget tele, når du sætter objektivet på dét kamera. Har du tænkt over, hvad du vil bruge som standardobjektiv? Og har du tænkt over at der ikke er indbygget flash, så du skal købe en flash ved siden af. 5D mark II er dog et professionelt kamera, så du har sikkert større mulighed for at justere på indstillingerne på dette kamera og så er det vejrbestandigt og lavet i en bedre kvalitet.

70-200 mm f/2,8 IS er helt klart et godt objektiv, så jeg vil mene at du får større forbedring på billedkvaliteten ved at bruge dén kombination.

(",)

• #3   25. jun 2010 Ja det er nemlig et rigtig svært valg smiley

I starten var det osse kun at jeg tænkte på at købe nyt objektiv, fordi jeg ville have et med IS. Kiggede lidt på 70-300 mm IS men vil hellere vente et par måneder mere også købe 70-200..

men som kom jeg jo lige pludselig i tanke om, at jeg osse kunne vælge at købe nyt kamera... da jeg regner med at jeg engang alligevel skal have nyt.

Har intet at klage over med 500d, men objektivet mangler helt klar IS. Så tror faktisk at den beste løsning er at købe nyt objektiv.

Og så er det jo selvfølgelig osse et problem med objektiverne, hvis jeg købte nyt kamera, som du (jette) siger smiley

men det er svært, fordi jeg ved at jeg på et tidspunkt ejer begge dele smiley

• #4   27. jun 2010 Kameraet først - HELT KLART.
    Du kan altid spare sammen til et godt objektiv bagefter.

• #5   27. jun 2010 Og mener du ikke et Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM istedet for et Canon EF-L 70-200mm f:2.8 IS II USM?

• #6   27. jun 2010 okay..

jeg mener I'ern ellr den "gamle" smiley

• #7   27. jun 2010 Sipo:

Jeg er interesseret i at høre om, hvofor du vil vælge kameraet frem for objektivet?

(",)

• #8   27. jun 2010 Fordi hun i forevejen har et ægte Canon objektiv og ovenikøbet med mere zoom, godt nok er der ikke billedestabalisator på, men det går fint alligevel, hvis man bare har en rolig hånd.

Har ikke tid til en længere forklaring, da jeg skal til at hjem, men ja, det er bare det jeg ville vælge smiley

Har både prøvet at have min gamle 400D med et 70-200 2.8 på, men også mit 5D Mark II med et 70-300 Tamron.

Tamron er jo dog ikke så godt som ægte Canon ..

- Min mening smiley

• #9   27. jun 2010 Canon's 75-300 mm er blandt de dårligste af Canon's objektiver, så jeg ser ikke at billederne skulle blive særligt meget bedre af at skifte kameraet ud.
    Jeg står selv i den situation at jeg har skiftet kameraet ud før teleobjektivet og savner nu den gode skarphed på mine tele-fotos. Den største årsag til at jeg skiftede kameraet før objektivet er at mit gamle kamera (Nikon D40), umiddelbart var for lille til at sætte et så stort objektiv på og at det havde for dårlig ISO (ISO 800 kunne kun lige gå an) og for få pixels (6,2 MP). Umiddelbart er 500D et noget bedre kamera end Canon 400D og Nikon D40, derfor vil jeg klart mene at hun får de bedste resultater ved at skifte objektivet først.

(",)

• #10   28. jun 2010 Jette N
    Jeg skiftede også kamera først pga. ISO problemer med mit 400D (100-1600 ISO).
    Det var så i vintersæsonen så jeg havde hårdt brug for 5D Mark II'en's 50-25600 ISO smiley

Kommentér på:
Nyt kamera eller objektiv ? HJÆLP

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce