538 visninger
|
Oprettet:
Hvordan får jeg min hest til... {{forumTopicSubject}}
at synes om at blive longeret?
Hun er altid død tvær, når jeg beder hende om at gå ud på volten. Egentligt er jeg lidt ligeglad med longeringen, men jeg forsøger at lave lidt horsemanship øvelser, altså dem med at få hesten til at gå i en cirkel omkring én og på sigt ville jeg gerne lave noget, hvor man kan sende hesten ud på volte omkring én uden snor og derefter bede den lave en piruette, samtidigt med at man selv drejer rundt, så det ligner en dans. Det er så smukt at se på, men hun rynker mule og lægger ører og bevæger sig trægt, når jeg beder hende om at gå ud på volten. Nogle gode råd til, hvordan jeg kan ændre det?
jul 2005
Følger: 139 Følgere: 128 Heste: 6 Emner: 246 Svar: 2.685
Aætså sende hende ud, n¨r hun gør som ønsket så ros med en glad stemme:)
Så bliver det lidt sjovere og hyggeligere:) og sørg for at varriere det! ellers blvier det lynhurtigt kedleigt;)
Men opmuntring, altså at vise at det er tigtigt og sjovt, kan hjælpe rigtig meget.)
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 786
Det jeg gjorde var at jeg blev ved med at sende ham ud på
Volten, og så snart jeg så han gjorde tegn til at true mig, tog jeg et HÅRDT skridt frem
Mod hans skulder, for lissom at presse ham ud igen. Forstærkede det ved at smækkede longepisken i sandet, og efter... 3-4 gange holdt han op. Han gør det stadig en smule, men kan nu njes med at træde let mod hans skulder.
Ps. Stavefejl er gratis på iPhone
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 786
maj 2008
Følger: 47 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 206 Svar: 1.294
håber du forstod det? d:
Hvordan får jeg min hest til...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside