{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilkørsel?
  • #1   13. jun 2010 2½ år uden nogen i vognen
    3 år med nogen i vognen men start stille

• #2   13. jun 2010 Man må begynde at tilkøre som 1,5-2 års..
    Ideelt 2-2,5 år
    Det skal IKKE foregå bidløst..

• #3   13. jun 2010 man kan sagten tilkøre en hest uden bid

• #4   13. jun 2010 For det første, om du vil tilkøre bidløst er op til dig selv, stævnemæssigt er det ikke tilladt.

And tilkørsel: Jeg starter når de er omkring 2 år, alt efter hvor klar jeg føler de er, de unge bliver så kørevant, det vil sige, de lære at gå med vognen, uden vægt. Når de så er omkring 3 år og har udviklet sig som de skal , begynder den rigtige træning.
    Du skal virkelig passe på ikke at overbelaste den unge, men huske at tilkøre også drejer sig om at gå liner og gøre den stabil omkring dette.

Håber dette kune hjælpe, ellers er du meget velkommen til at skrive pb, hvis der er noget bestemt du gerne vil vide.

• #5   13. jun 2010 Okay, det er bare som hyggebrug jeg ville tilkører hende - og så med hjælp fra en meget erfaren kusk!

Hende der gerne skulle tilkøres er nu 11 måneder, så der er jo laaang tid endnu og hun skal da bare gå og hygge i 13 måneder endnu smiley

• #6   13. jun 2010 Du kan jo godt starte lige så stille, giv hende evt en gjord på, hale rem.
    Lære hende at blive stående helt stille, selv om du render rundt om hende.
    Alle de ting hun skal kunne som kørepony. Uden at begynde at forlange for meget og i små slag.
    Men det skader ikke at starte lige så stille. På den måde synes jeg også at man får et godt samarbejde med den unge.

• #7   13. jun 2010 Det var egentlig en god ide smiley

Kan jeg når hun fx blive de 1,5 år tage den bidløse trense på og lærer hende det og se derefter stille og roligt lærer hende signalerne og så når hun kan dem så give hende fri indtil vi rigtig skal begynde? Eller ville de være for tidligt?

• #8   13. jun 2010 jeg tvivler på at man får en erfaren kusk til at hjælpe hvis det skal være bidløs

• #9   14. jun 2010 Hvornår er det man må begynde at tilkøre heste?
    der er ingen regler...

Hvornår mener i selv at man må tilkører heste?
    vi begynder i det tidlige forår mens de er to, der er bringestykket klart til et lettere tryk... vi har tilkørt to 2års, én 1 års, en 6 års og en 5'års siden sneen forsvandt.

Hvis man nu gerne ville have det foregår bidløs, hvilken trense ville i så anbefale?
    vil aldrig under nogen omstændigheder køre bidløst, kender en meget erfaren kust der forsøgte, men under ridning har man kroppen at styre hesten med, det har man ikke på en vogn, så de droppede det igen... det var simpelthen for farligt...

• #10   14. jun 2010 *1 års, menes 3 årig... skriver med forstuvede fingre...

• #12   14. jun 2010 Okay, som i alle skrive og anbefaler med ikke at bruge bidløs,så tror jeg jeg har bestemt mig til at jeres råd virker 'gode' så det bliver med bid smiley

Hvilket bid vil i så mene jeg skal bruge? Det skal nok være et meget blidt et?

Stutteri Bjerregaard !
    Jeg bor i Nordjylland smiley

• #13   15. jun 2010 Stutteri Bjerregaard !
    Det er Dixie når hun engang bliver klar i 'hovedet' smiley

Ham der har Dixie på sommerferie nu (der hvor hun står nu) Han er noget indenfor køreforeningen i nordjylland, så jeg ville da lige hører ham om det. Her da der var hjallerup-markedet var jeg også med som groome for Anders, og der var alle dem der kørte også så venlige og snaksaglige smiley

Kommentér på:
Tilkørsel?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce