Så smutter Casey... :( {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen,
Ja, så rejser "min" smukke dreng fra Troldhøjgaard igen.
Han rejser til Sjælland på ferie hos 3 lækre tinker/IC-damer, som han skal hygge lidt med og så skal der tages stilling til om han skal gå der en sæson mere, så han bedækker dem igen næste år eller han skal væk efter denne sæson. Dog er der lang ventetid hos løverne, så det bliver aflivning/slagtning.
Men øv hvor kommer jeg til at savne ham. -Ved godt jeg "bare" kunne smide pengene på bordet, men desværre er muligheden der bare ikke for mig.
Men jeg har nydt ham fuldt ud den, desværre, korte tid jeg har haft ham gående igen. Den dreng er virkelig fantastisk... -Det kan slet ikke beskrives.
Lige nu går mine bekymringer på, om jeg skal være der når vognmanden henter ham eller om jeg skal få mine forældre til at sende ham afsted... -Men ja, jeg bliver vel klogere, og lige pludselig er det d.20.juni.
Jeg vil skynde mig ud at få nogle flere billeder af de to turdelduer som virkelig elsker hinanden.. *snøft* Hvor bliver det hårdt at sige farvel igen..
Nå, men det var lige lidt nyt fra Casey og jeg.
Mvh Jeanette og hendes super-basse.
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.079
apr 2004
Følger: 49 Følgere: 53 Heste: 26 Emner: 31 Svar: 316
Og da de ikke vil sælge ham og så senere se ham stå på et marked eller være blevet ødelagt, vælger de dette. -Med mindre der selvfølgelig er nogen der køber ham inden.
mar 2007
virker barsk at måtte aflive en pragtfuld hest pga tids/pladsmangel.
apr 2004
Derimod er de villige til at sælge halvpart i ham, således at man kan få en MEGET billig dreng og bruge ham som man vil, men bare med den klausul at han ikke må sælges.
mar 2007
jun 2008
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 137 Svar: 296
aug 2008
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 1.158
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 37 Heste: 11 Emner: 26 Svar: 111
Hvis hun gir det lidt mere tid, mon ikke der dukker nogle købere op... Det må bare ikke sker at han ender som løvemad.
mar 2006
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 420
Dog synes jeg ikke det er okay, at spille på folks følelser, medlidenhed og samvittighed på den måde.....
Skal Casey aflives, så se da at få det overstået, i stedet for at trække det i langdrag.
Han må ikke ende som kasteboldt? hvad er han nu?
Undskyld Jeanette, men jeg kan heller ikke finde hoved og hale i hele denne sag. Håber ikke du tager der som et personligt angreb.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 6
Casey går for tiden hos Jeanette og ska,l måske, som hun skriver til sjælland og 3 dejlige hopper. Om han kommer væk til efteråret eller ej er helt ejerens beslutning Men så længe at han ikke skal gå alene på en fold eller stå på et marked skal han nu ikke herfra.
Med undrene hilsner Ninna
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 309
apr 2004
Misforstå mig ikke, jeg elsker Casey og ville ønske at jeg kunne købe ham eller han kunne få et godt hjem.
Men hvis det ikke kan tilbydes ham, så ER det bedst at han kommer væk. Jeg ville ikke kunne leve med at vide at Casey ikke fik et godt hjem.
Respekt til de folk der bruger tiden og KAN lave en hest ud af et stakkels dyr som har haft utrolig dårlige oplevelser. -Det har jeg DYB respekt for!! Men samtidig så VED jeg at der også er mennesker der tænker "Heey, den hest kan jeg da sagtens klare, for den kán da ikke være SÅ traumatiseret." og så smider de sadel /vogn på, og ender med at gøre alt værre. Og det er det jeg ved at både ejer og jeg vil undgå..
Som jeg før har skrevet så er jeg ikke overbevist om at der aldrig kan blive ridehest ud af Casey. MEN ! ! ! samtidig ved jeg at det ikke bare vil tage et års træning. For det er ALT sammen forfra. Og selvom han er total kold i r*ven over alt, så er der kun én vej, og det er forfra. Det traume han har, sidder meget fast.
apr 2004
Det jeg ønsker mest af alt, er at Casey bliver taget hensyn til. -Om det så er ved et nyt hjem eller ved aflivning, må tiden vise.
Og jeg VED at det er ligeså svært for ejerne som det er for mig, at skulle sige farvel til Casey. -Men jeg respekterer deres beslutning, og har stor respekt for det. Det er ikke sjovt at sige farvel til sin bedste ven, og slet ikke en ven som Casey.
Jeg ville ønske der var nogen der ville købe Casey, og give ham det der er bedst for ham: Kærlighed! Det har han fået både hos nuværende ejer og hos os da vi havde ham, og i det nye hjem skal det ikke være mindre. Og det er både mine og nuværende ejers mening!
Casey er en engel, og han fortjener kun det bedste. -Jeg er ked af hvis jeg har givet udtryk for at jeg mener noget andet!
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.148
Og det er et sted hvor han aldrig ville komme fra igen.. Du kan lige skrive en pb, hvis du vil hører mere..
jun 2008
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 137 Svar: 296
jul 2008
Flot Anne Sofie !!
Du kan jo bare skrive til mig på Face Book, der er vi jo venner, eller er det slet ikke dig og mig der kommenterer hinandens opvågninger, trælse arbejdstider og andet ubetydeligt ???
aug 2008
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 1.158
"Betal 45.000 kr eller hesten dør!"
Så ja, jeg reagerede på samme måde som mange andre, og tænkte "usmageligt salgstrick".
Som det bliver lagt ud nu, så var det nok ikke hensigten med tråden, men måske det kan forklare for ejer og trådens stifter hvorfor i får så mange reaktioner på hele sagen.
jul 2008
apr 2004
HVIS Casey bliver aflivet, så bliver der flere steder i Danmark, som vil bliver erklæret i undtagelsestilstand, i hvert fald på Troldhøjgaard. For han ér og vil altid være noget helt specielt for os. Og det ved jeg, er det samme hos nuværende ejer.
Men vi håber ALLE at der melder sig en perfekt køber...
Jeg har det selv svært med at aflivning er én af mulighederne. -Men jeg respekterer deres beslutning, og er bare glad for det ikke er mig der skal tage så svær en beslutning.
okt 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 146
jul 2008
Kan virkelig ikke forstå at I ikke ved hvem ejer er og hvad han koster !!!!!
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 145 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
Jeg skal være helt ærlig at sige, at salgtrick eller ej, så virkede det på mig... Jeg overvejede straks, om jeg skulle tage mig af den dreng. Men 25.000 for et problembarn er langt over mit budget... Altså, for mig ville handlen jo lyde som følger:
"Vallak der er pæn at se på. Kan ej bruges til andet end nus og evt horsemanship. 25.000 kr med klausul." Det er helt gak... ALtså, ville man skulle betale penge for at redde en fantastisk hest OG bøvle med traumer. Det går simpelthen ikke op i mit hoved. Det ville jo næsten svare til, at nogen tilbød mig drømmejobbet, men jeg skulle lige smide 25K først og starte med at rense lokummer før jeg kunne komme til at arbejde med det jeg gerne ville... OK... Det er sat på spidsen. Men faktum er, at det vi ved er følgende:
Casey koster 49.000 hvis man vil bruge ham til avl
Bliver Casey ikke solgt, bliver han løvemad
Man KAN købe Casey til 24.500 med klausul - så redder man hans liv.
Man kan IKKE bruge ham til noget andet end at se pæn ud...
Det man risikerer er, at betale 25.000 for en pæn hest som man kan træne med - men mod hvad?
Jeg ved godt, at I ikke tænker det som salgstrick.. men whats the story? Går det op i jeres hoveder? Det hænger ikke sammen... Betal for et problem eller det dør?
Hvad er den virkelige historie og hvad er han blevet så traumatiseret af? Det er måske rart at vide for de, for hvem regnestykket går op i 'bonus'... Jegvil i hvert fald gerne høre:
1: Hvorfor er han bange for rytter
2: Hvorfor er han bange for vogn
3: Hvad har der været prøvet?
4: Hvordan er han overfor andre heste?
5: Hvor længe har han været traumatiseret
6: Hvordan var han inden traumerne?
okt 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 146
Så smutter Casey... :(
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside