1.044 visninger
|
Oprettet:
Sløv pony {{forumTopicSubject}}
Vores pony har mistet energien
Pga hun er var blevet lidt tyk, og fordi de nu går ude (på lidt græs) hele dagen, så har vi skåret ned i hendes havre, så hun kun får en håndfuld morgen + aften + 100 gram Salvana musli og mineraler til aften. Til morgen har hun 1 flage hø med på fold, og hun får 1 - 2 flager hø til natten, alt efter hvem der fodrer
Med det resultat at vi har en pony i fin foderstand som ingen energi har - hvad kan vi gøre, for at give hende et energi boost som varer ved?
Nogen der kender til interval træning at rideheste, og hvordan man kan gøre det og om det evt. kan hjælpe på vores pony?
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 100 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 769
mar 2008
Følger: 165 Følgere: 219 Heste: 12 Emner: 247 Svar: 2.920
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 100 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 769
Men hun kan stadig godt synes det er hårdt at blive taget direkte ind fra den varme fold, lige de her dage, og så skal rides..
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 38 Heste: 12 Emner: 63 Svar: 460
Min hoppe er også blevet justeret kraftigt ned i foder over de sidste par uger, da hun blev for rund meget pludseligt på trods af sparsomt græs.
Hun tabte en del energi, men nu er den kommet igen, på trods af varmen. Det varede ca 5 dage, men der var intet at sætte på hendes velbefindende ellers. Måske skulle hun bare vænne sig til temperatur skiftet?!
Jeg holder selvfølgelig meget øje med hende, men hun er helt sit gamle jeg igen.
Når hun er overvægtig tager det også meget af energien fra hende. især under arbejde, da hun har sværere ved at komme af med varmen, og de ekstra kilo går ud over præstationsevnen. Sådan har jeg det også selv.
Ros fordi du er opmærksom.
Sløv pony
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside