{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til stamtavle
  • #2   25. maj 2010 Det DKnummer der står???



  • #3   25. maj 2010 DK80391

  • #4   25. maj 2010 Fordi du ikke kan søge på hestens fryse mærke derfor kan du ikke finde hesten.. Har du ikke et navn på hesten i stedet for?

  • #6   25. maj 2010 Det er en vallak

    Hvorfor kan man ikke søge på DK nummeret? Det er da ulogisk, hvis det er det eneste man har på hesten?


  • #8   25. maj 2010 Man kan sagtens søge på frysemærket man skal bare fjerne "DK" (samt det første ciffer, hvis hesten er født efter år 2000) og sætte et tal eller et tal plus et bogstav, foran alt efter hvornår hesten er født:

    Er hesten født i 80'erne skal man sætte "8" foran
    Er hesten født i 90'erne skal man sætte "9" foran
    Er hesten født i år 2000 skal du skrive "0a" foran de sidste 4 cifre
    Er hesten født i år 2001 skal du skrive "0b" foran de sidste 4 cifre
    Er hesten født i år 2002 skal du skrive "0c" foran de sidste 4 cifre
    osv

    Lidt indviklet med hestene født efter år 2000.

    På det frysemærke, du skriver, er der 2 muligheder:
    En hoppe fra '88: http://195.198.34.45/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=37381
    og en vallak fra '98: http://195.198.34.45/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=63120

    (",)


  • #9   25. maj 2010 Det, at hesten er registreret som død, er ikke nødvendigvis ensbetydende med at hesten er død. Mange travheste er blevet registreret som døde, når de er blevet solgt videre som rideheste...

    (",)


  • #11   25. maj 2010 Ja, jeg skrev det også for at informere trådstarter ;o)

    (",)


  • #12   25. maj 2010 Okay - Tak for svar til jer alle, - smart at man kan søge på >DKnummeret, synes os alt andet var ulogisk. De kan jo døbes om en million gange ;oD

  • #13   1. jun 2010 Mia: De bliver kun døbt om mod betaling (tidligere 3500,- )hvis hesten har deltaget i væddeløb og omkring 1000,- hvis de ikke havde løbet - og det står altid på papirerne.
    Fra i år er det ikke mere tilladt at døbe heste om der har løbet…men igen- det står på papirerne

    Se eks. (nederst på siden) hende har jeg selv døbt om i sin tid.
    http://195.198.34.45/shestinfo

    Vallakken som Jette N henviser til har faktisk heddet noget andet tidligere som også står nederst sammen med aftegn.

    Det kan kun være én af de 2 Jette N har fundet så afhængig af om det er hoppe/vallak du har, er det den rigtige.

    Desværre er der et problem hvis du ejer den som er meldt død og vil have et hestepas (som jo reelt er lovpligtigt nu), for alle travere skal have hestepas igennem DanskTravsportsCentralforbund og de må jo af gode grunde ikke udstede pas til døde heste.

    Da du ikke er ene om problemet har jeg talt med dem på Landskontoret for heste (som jo står for hestepas i almindelighed) Der er desværre ikke endnu mulighed for hestepas til dem, men de arbejder på om de kan få noget igennem så ”de kan genoplive de døde” hvis der er klare beviser for hvilke hest det er, men det er noget som tager tid og ikke har første prioritet, så det bliver nok ikke foreløbigt.

    Held og Lykke til dig
    MVH Tina


  • #14   1. jun 2010 Tina M:

    Hold da op en masse bøvl, det med "døde heste" har resulteret i!

    Med hensyn til navneskift, så er det jo ikke altid at papirerne har fulgt hesten. Derfor kan hesten sagtens have fået nye navne - der ikke er registreret - undervejs.

    Hvis du vil linke til en side i databasen, så skal du klikke frem og tiibage på fanebladene indtil der står noget mere end http://195.198.34.45/shestinfo ellers linker du kun til startsiden. Bare et lille tip ;o)

    (",)


  • #15   1. jun 2010 Hej JetteN
    Hov, ja det med linket det glemte jeg, men hun skal så skrive DOLCE VITA i søgefeltet hest hvis hun skal se det, men det var også bare et eksempel.

    Ja du har ret i navneskift, men når papirer følger hest er det jo navnet på papiret der gælder og så er det jo ligemeget hvad folk kalder dem smiley Det er jo stadig den samme hest - formentlig?

    Nå, men ...ja de der døde heste er ved at give mig endnu flere grå hår, for jeg vil så gerne hjælpe dem der har sådan et "spøgelse" rendene :o)
    For de kan jo ikke få et lovpligtigt hestepas - de kan ikke sælge dem og heller ikke slagte dem (kun destruktion).
    Jeg arbejder "i det stille" på det, men det er ikke nemt for man bliver ikke mødt med megen forståelse. Jeg får bare at vide, at folk altid skal sørge for at få papirer med på en mærket hest og at skaden jo ER sket og måske for mange år siden siger de bare, at det ikke er deres problem, så det er som at slå hovedet mod en mur.

    Jeg meldte selv en hest død en gang for år tilbage - den er heldigvis rigtig død nu, men det var jo faktisk på den tid en udemærket idé til at sikre sig den ikke kom til at løbe trav...ingen kunne jo forudsige al det bøvl det ville give idag.
    MVH TINA


  • #16   1. jun 2010 Hmm det er godt nok noget af en udfordring med de pas. Jeg vidste ikke at jeg kunne få lavet pas til Oventus i gennem DTC, så derfor har jeg betalt dyrlæge og alt ting for at få det lavet... Ret surt at de ikke orienterer om dette, når man skal have lavet passet.
    Det med at søge på navn er ofte umuligt, da folk med trvaere til salg ofte ikke har deres papirer, og derfor har valgt at døbe hesten Palle eller lign.;o))
    Det er det smarte ved frysemærket, det kan ikke lige ændres ;o) - Men den mulighed er der jo så ikke længere, eftersom de ikke frysemærkes mere. Men på chipnummeret kan DTC vel oplyse én om hesten?


  • #17   12. jun 2010 Hej Mia
    Ja vedr. die chipmærkede heste er der ingen problemer med navne eller lignende og hvilke hest det er, for det er slet ikke til at tage fejl af som det sommetider er med ulæselige frysemærker.
    Hvis du har fået lavet dit hestepas får over 1 år siden har du intet gjort forkert - eller dyrlægen, da de hestepas du fik i DTC var deres egen udgave dengang, men efter de nye regler så SKAL hestepas til Travere udstedes gennem DTC de andre er ikke gyldige, men skulle dette være tilfældet med dit, synes jeg måske du skulle kontakte Landskontoret for Heste og bede dem hjælpe dig med hvad du gør for at få det rette.
    Men er det over 1 år siden du har fået det lavet skal du ringe og spørge om du skal have lavet et nyt gyldigt gennem DTC.
    MVH Tina


  • #18   14. jun 2010 Jøsses jeg fik det lige lavet for en 1½ måned siden, og har lige fået ind af døren i sidste uge!! Jeg må straks ringe til dem, hold da kaje, hvor er det åndsvagt!

  • #19   12. jul 2010 Nogle der kan hjælpe med noget info på en svensker?

    Har følgende nummer - 11644s og skulle være 9 år og vallak?


  • #20   12. jul 2010 Det her er hvad jeg kunne finde:
    http://www.travsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=511858

    (",)



  • #21   12. jul 2010 Hov jeg fandt ham da i den danske database:

    http://195.198.34.45/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=80010

    (",)


  • #22   13. jul 2010 Super - mange tak for hjælpen.... Jeg forstår simpelthen ikke at søge på de frysemærker, - og slet ikke bår det så er svensk?

    Hvordan gør du?


  • #23   13. jul 2010 I det svenske system skal du:

    -Fjerne bogstavet
    -sætte et tal foran alt efter fødselsåret (første ciffer er sidste ciffer i fødselsåret)
    -samt putte en bindestreg ind (dette er kun i det svenske system)

    sådan:

    11644S bliver til 01-1644

    I det danske sysem er det stort set på samme måde, her skal man bare ikke bruge bindestreg. Det er dog blevet så kringlet, at hvis hesten er født efter år 2000, skal man putte et bogstav ind istedet for et ciffer.

    På denne måde:

    Hesten er født i år 2000 og har frysemærket DK 00011 =
    Registreringsnummer: 0A0011

    Hesten er født i år 2001 og har frysemærket DK 10011 = Registreringsnummer: 0B0011

    osv osv

    Man kan ikke søge på svenske frysemærker i det danske system og heller ikke omvendt.

    (",)


  • #24   13. jul 2010 Pyha - godt jeg har dig, - det er godt nok omstændigt ;oD

Kommentér på:
Hjælp til stamtavle

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce