Vores forfædres kost {{forumTopicSubject}}
Min mor viste mig denne artikkel: http://www.alun.dk/sund-kost/stenalderkost-din-fremtid.html , som handler om vores forfædres kost og at størstedelen af den bestod af kød.
Jeg kan jo så ikke lade være med at tænke på, om alt det med at kød ikke er naturligt for os, og vi kun skal have 150 g fisk om ugen, måske egentlig bare stammer fra dyreretsforkæmpere som har "fundet på det", for at skåne en hel masse slagtedyr for klamme og usle forhold og behandling.
Men efter at jeg selv er blevet vegetar kan jeg mærke på min egen krop hvor glad den er for ikke at få kød.. Men det stemmer jo bare ikke særlig godt overens med denne artikel. Jeg er blevet vegetar fordi jeg ikke kan spise et andet væsen og til dels også i protest imod de kummerlige forhold langt størstedelen af vores slagtedyr lever under, og har heller ikke tænkt mig at begynde at spise kød igen nogensinde..
Skal lige siges at jeg ikke har læst hele artiklen da den er ret lang, men det jeg har læst har da givet mig noget stof til eftertanke.
Hvad mener i? Og hvor stammer alt det her fra, med at man ikke har brug for kød?
Tror vi kunne få en spændende debat ud af dette
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
- Et af de allerførste folkeslag syd på var faktisk vegetarer
- MEN! Mennesker udviklede sig fordi de spiste kød, det vil jeg skam ikke benægte. Forskellen på dengang og nu er bare, at dengang havde man ikke linser, bønner, kikærter eller alle de grøntsager vi har idag. Så dengang kunne man ikke finde bedre alternativer til kød (:
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 667
sep 2008
Og det plejer ofte at lukke munden på kødspisere, der vil diskutere, hvis man siger at man da ikke benægter at der er vigtige ting i kød xD
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
sep 2008
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.252
Vores forfædres kost
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside