Vegetar

Vegetar

Medlemmer: 95
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
665 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Vores forfædres kost Vores forfædres kost

Min mor viste mig denne artikkel: http://www.alun.dk/sund-kost/stenalderkost-din-fremtid.html , som handler om vores forfædres kost og at størstedelen af den bestod af kød.
Jeg kan jo så ikke lade være med at tænke på, om alt det med at kød ikke er naturligt for os, og vi kun skal have 150 g fisk om ugen, måske egentlig bare stammer fra dyreretsforkæmpere som har "fundet på det", for at skåne en hel masse slagtedyr for klamme og usle forhold og behandling.
Men efter at jeg selv er blevet vegetar kan jeg mærke på min egen krop hvor glad den er for ikke at få kød.. Men det stemmer jo bare ikke særlig godt overens med denne artikel. Jeg er blevet vegetar fordi jeg ikke kan spise et andet væsen og til dels også i protest imod de kummerlige forhold langt størstedelen af vores slagtedyr lever under, og har heller ikke tænkt mig at begynde at spise kød igen nogensinde..
Skal lige siges at jeg ikke har læst hele artiklen da den er ret lang, men det jeg har læst har da givet mig noget stof til eftertanke.
Hvad mener i? Og hvor stammer alt det her fra, med at man ikke har brug for kød?
Tror vi kunne få en spændende debat ud af dette smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vores forfædres kost
  • #1   14. maj 2010 Min forklaring plejer at være:

- Et af de allerførste folkeslag syd på var faktisk vegetarer smiley
    - MEN! Mennesker udviklede sig fordi de spiste kød, det vil jeg skam ikke benægte. Forskellen på dengang og nu er bare, at dengang havde man ikke linser, bønner, kikærter eller alle de grøntsager vi har idag. Så dengang kunne man ikke finde bedre alternativer til kød (:

• #2   14. maj 2010 den bidløse vegetar: Ja der siger du noget. Det tror jeg at du har helt ret i smiley For vi har jo brug for protein, så det er helt sikkert derfor at de har fået det fra kød..

• #3   14. maj 2010 Men nu mener jeg heller ikke, at alun er en mest pålidelige kilde;)

• #4   14. maj 2010 Lige præcist smiley

Og det plejer ofte at lukke munden på kødspisere, der vil diskutere, hvis man siger at man da ikke benægter at der er vigtige ting i kød xD

• #5   14. maj 2010 Det er vel også bare terorier og gætteri det hele, da man jo aldrig med 100% sikkerhed kan vide hvad vi spise for 30-40.000 år siden smiley

• #6   14. maj 2010 Nej det er selvfølgelig rigtigt smiley

• #7   15. maj 2010 Det er da meget muligt at man spiste meget kød på vores forfædres tid, men jeg tror heller ikke at der var en så voldsom ''velstand'' - dvs. man kunne tage bil på arbejde, smutte i netto efter en pose slik og så videre.. Derfor var kødet nok den letteste måde at få fedt og proteiner på - kødet er jo heller ikke afhængig af sæsonen som grøntsager er det... Men det er bare gætteri :0)

Kommentér på:
Vores forfædres kost

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce