Hjæææælp!!! Min pony krymper!!! {{forumTopicSubject}}
Ja, det er lige, hvad min lille nye Bernhardt gør!!! *GGG*
Den lille bandit har jo tilbragt hele sit liv i en løsdrift og må nu "lide" under at skulle stå på stald om natten, da jeg synes, det er liiiige lovlig koldt at sætte mine ud på døgnfold endnu, og purken jo altså ikke vil gå på døgnfold alene... forståeligt nok. Så bettemanden har det varmt om natten, hvilket tydeligt ses i hans pels. Han er ikke gennemvåd, men sådan lidt fugtig og krøllet enkelte steder, og det dur jo ikke, så mor her har anskaffet sig en god gammeldaws kostrigle.
Den blev så afprøvet første gang i aften og WHAUW!!! Mindst halvdelen af Bernhardt forsvandt!! *LOL* Til gengæld lå der noget nær en halv pony på staldgulvet! Og det endda til trods for, at lille Bernhardt stadig render rundt med en ganske god, tyk og ulden vinterfrakke... *GG*
I øvrigt var jeg rævestolt af min lillemand, for bortset fra at være kælet og nusset hos sin gamle ejer, er han jo helt rå mht. alt andet. Derfor var jeg spændt på, hvad han ville sige til striglen, men han fik bare lov til lige at snuse lidt til den og nappe lidt i den, og så stod han ellers bare stille og roligt og slappede af, mens han nød at blive striglet. Dyyyyyygtig dreng.
Faktisk forbløffes jeg til stadighed over, hvor nem han er i mange situationer... løfte ben, binde ham op osv. klarer han bare SÅ fint, og nu også striglen. Det med at blive trukket er stadig lidt af en kamp, fordi Bernhardt hellere vil lave badutspring og løbe i forvejen end tvinges til at gå pænt for løst tov og alt det der... men han lærer det stille og roligt og skal nok blive en dygtig lille pony med tid og tålmodighed.
Måtte bare lige dele... for er jo lidt stolt af den bette fyr. Selv om det slet ikke var meningen, vi skulle have en krudtmule mere, er Bernhardt vadet direkte ind i hjerterne på os.
jul 2008
Følger: 210 Følgere: 194 Heste: 4 Emner: 168 Svar: 1.084
han skal nok blive til noget når han bliver stor ;o)
Knus K
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
aug 2007
Men jeg havde også problemer med især Kaspian og fældning de første par år, jeg havde ham. Sidste sommer var vi i juli måned, før han havde tabt alt sin vinterpels, den lille stakkel... I år er det gået meget bedre med ham. Nu er han faktisk næsten i sommerpels.
aug 2007
Falle har næsten smidt al sin vinterpels, og Stuntman er lige i hælene på ham. Kajser og Kaspian har også smidt det meste af deres vinterpels, men har dog lidt mere tilbage end Stuntman og Falle... hvorimod både Futte og Bernhardt har en god portion vinterpels tilbage. Bernhardt i særdeleshed.
Kostriglen er dog fænomenal til sådan en ulden shetlænderfølpels - sådan en burde jeg have anskaffet mig langt tidligere. Der ryger som sagt en halv pony af, hver gang jeg bruger den. *gg* Jeg vil dog ikke bruge den på Futte, for det har han - trods alt - ikke pels nok til. Ergo må han nøjes med, hvad gummi-gnubberen og plastikstriglen kan hjælpe ham af med.
aug 2007
Hjæææælp!!! Min pony krymper!!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside