2.523 visninger
|
Oprettet:
gjord sår!!! {{forumTopicSubject}}
hei. jeg har et spørgsmål det kunne være super fedt hvis i ville hjælpe
min islænder har fået gjord sår hvor lang tid tager det før det forsvinder
mar 2010
Følger: 48 Følgere: 46 Heste: 3 Emner: 79 Svar: 254
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 68 Svar: 572
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
Vask det med rent vand, og ellers pas på med alverdens ting at smøre på, det kan skade mere end det gavner... til gengæld et tilskud af c-vitamin vil måske kunne hjælpe, da det styrker immunforsvaret. Ellers, bare vær sikker på din hest har alle de vitaminer og mineraler han/hun har brig for
sep 2007
Følger: 124 Følgere: 125 Heste: 2 Emner: 190 Svar: 609
Det jeg gjorde for at få dem til at forsvinde var at rense dem i jod hver dag, og så give dem "fri" i et månede. dvs. at han ikke havde sadel på i et månede så de fik tid til at hele helt. Da jeg begyndte igen sørget jeg for at lave forben stræk når jeg havde strammet gjorden, så at der ikke sidder noget hud i klemme og at have lammeskind på der blev vasket jævnligt.
Måske kan du smøre det med kopatte salve eller zink med jeg syntes helt sikkert det hjælper meget mere at rense det med jod hver dag også give det luft!
okt 2005
Følger: 88 Følgere: 100 Heste: 3 Emner: 457 Svar: 2.107
brug det til såret ikke er åben mer og rid med lammeskind.
et godt råd også er hav en god gjord så der ikke kommer de trælse sår.
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Min pony har haft nogle slemme klø-sår fordi han har sat for meget vinterpels, som nu klør helt vildt.
Han har ikke flere åbne sår nu, efter 1 uges behandligt, og kun de allerværste angrebne steder (Ved ørene, manken, bag albuerne og ved flanken) har stadig behov for Helosan, fordi han ellers bare klør det op igen.. oo
Helosan er også ganske andvendeligt til muk, og så kan du købe det rigtig mange steder
jul 2007
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 464 Svar: 5.923
Men hvis du gerne vil ride , så kan du gøre det du sætter en frysepose på gjorden, og smøre noget Helosan på posen og såret. (et godt tykt lag) Og så kan du ride igen =)
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Men ja der går hurtigt 14dage inden det helet helt op igen. Men det er meget forskelligt.
Evt. få tjekket om din sadel ligger og glider frem, så din gjord også ryger for langt frem og derfor gnaver. ellers får du jo samme problem igen.
mar 2010
Følger: 48 Følgere: 46 Heste: 3 Emner: 79 Svar: 254
gjord sår!!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside