{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Valg af hingst - stamtavle {{forumTopicSubject}}

Hej alle i denne gruppe smiley
- Har måske valgt at sætte min Traver hoppe ifol i år, eller næste år. men mangler stadig at finde hingsten.
har kigget lidt på <b>Toftebjerg bounty</b> da han er billig. og rigtig fin smiley
- men vil jo helst ikke, havde indavl. og derfor vil i ikke tjekke deres stamtavler igennem begge. for at se om der kommer betydelig indavl ? :] - Har nemlig ikke selv forstand på det ;(..

Håber i vil hjælpe :o) .. (på forhånd tak)

<b>Hingsten stamtavle:</b>
http://195.198.34.45/shestinfo?kommando=visaPrintHerstamning&hestId=54302
<b>Hoppens stamtavle:</b>
http://195.198.34.45/shestinfo?kommando=visaPrintHerstamning&hestId=58278

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hingst - stamtavle
  • #1   9. maj 2010 Ifølge Blodbanken er der en indavls procent på ca 4 % men den mangler modersiden af din hest.

Hvad vil du med afkommet, skal den gå trav eller er det til ridehest?

Hvis du har en plan om at ville sælge afkommet til trav så må jeg fortælle dig at du nok selv vil skule føre afkommet frem da den med den afstamning ikke vil være særlig salgsbar= Du vil ikke kunne tjene nogen penge i forhold til udgiften på at lave afkommet..

Din hoppe har ingen resultater på banerne og selvom Bounty selv var en god væddeløber, så er det ikke den hingst som folk står i kø for at købe afkom efter...

Jeg har selv avlet i 10 år på en middel hoppe og brugt middelgode hingste, men det har været til egen træning inden for travet. Hvis jeg ville have solgt dem så ville de have kostet mig mere end det dobbelt at lave i forhold til at købe en hest med bedre stamme som var startklar.

Så igen er det for at du vil sælge afkom, så ville jeg slet ikke begynde at avle på din hoppe, uanset hvor fin og dejlig hun sikkert er, så er det kun udgifter for dig hvis du vil avle en til væddeløb for at sælge..

Men det er jo bare min mening og oplevelser, jeg ville ikke være mine afkom foruden, men for pokker det har kostet mange penge i forhold til hvad de har præsteret så jeg skal ikke avle flere..

Venlig hilsen

Majbritt

• #2   9. maj 2010 Okay..
    men nej, vil ikke sælge føllet til travløb. men som konkurrance hest / ridehest smiley

Kommentér på:
Valg af hingst - stamtavle

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce