{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
638 visninger | Oprettet:

Berøring af ben {{forumTopicSubject}}

Min hest opfører sig lidt specielt ved berøring af hans bagben.

Jeg har egentligt aldrig lagt mærke til det, før han for en måneds tid siden sparkede og jeg ved ikke hvad, når jeg forsøgte at lægge bagbens gamacher på. Siden hen har jeg i perioder kunne lægge gamacherne på, og andre gange slet ikke. Han er ikke direkte urørlig - men jeg har lagt mærke til at når jeg bevæger min hånd ned ad hans ben så trækker han lidt i benet, ikke voldsomt, men der er en reaktion - samt når jeg vil rense hans baghove, så trækker han først benet langt op, som ville han ligge an til at sparke bagud, men sænker det så ligeså stille bagefter.

Hvad kan det betyde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Berøring af ben
  • #1   8. maj 2010 Det kan betyde at han har ondt.. Men det kan også bare være fordi han ikke kan lide at blive rørt på benene...

Hvis det er at han har ondt så skal han nok tjekkes, men hvis der ikke er noget når han bevæger sig, så er det nok ikke det..
    Og så skal han bare vænnes til at du rører ved dem. Så gør det ofte mens du snakker til ham imens, så han ved at det er okay smiley

• #2   8. maj 2010 Jeg tror ikke det er pga. en skade eller at han har ondt, for han går super på sine ben, og er ret stærk bagtil.

Jeg har prøvet, prøvet og forsøgt at vænne ham til det, så mange gange - lige pludselig er det som om det virker, men næste dag kan du ligeså godt begynde helt forfra igen.

• #3   8. maj 2010 Underligt :i har han fold kammerater der kunne bide ham der?

Og reagerer han på andre måder end bare at fjerne benet? Flytter han sig helt, eller lægger ørene tilbage?

Kommentér på:
Berøring af ben

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce