16. apr 2005 Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 1.656
Kåring i Tysk OldenburgerVerbandt??? {{forumTopicSubject}}
Ja det går måske lidt mod DV, men vil lige høre om der er nogen der ved noget om det , og måske selv kåre deres hopper i flere forbund?
Nu er det sådan at jeg har en hoppe, Gaia, kåret i dansk varmblod, men jeg overvejer også at kåre hende i tysk oldenburgerverbandt. Ville det være smart/kunne betale sig?
Sagen er nemlig den at hun har "givet" mig et dejligt lille hoppeføl iår efter Chico´s Boy som også selv blandt andet er kåret i det tyske, så hvis jeg nu kåre hoppen også, så vil føllet vel automatisk også komme ind i det tyske forbund og kunne kåres i F2? korrekt ikk?
Jeg har søgt om brug af udenlansk hingst ved DV og fået godkendelse til det så føller vil også blive registret i DV, så ville jeg få noget ud af at hun også kom i det tyske?? Jeg tænker mhs til evt vidre avl på hende engang?
Og så lidt til hvordan foregår det hvis jeg vælger og lade hoppen kåre i det tyske??? har hørt man kan få hjemmekåret?
er der nogen steder man evt kan læse noget mere om det? og hvad er prisen???
håber der er nogen der kan svare på nogle af mine mange spørgsmål c",)
apr 2005
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 1.656
Ja og ved jo godt at føølet jo sådan set er i dv nu, men tænkte bare om det ville ha nogen fordel senere hen i hendes liv med avl også og valg af hingt til hende engang med tiden?
og vil det sige at jeg i terien ikke behøver at kåre hoppemor i tysk oldenborg men at følle kan komme direkte ind???
apr 2005
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 1.656
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 128 Svar: 986
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 128 Svar: 986
okt 2008
Følger: 38 Følgere: 35 Emner: 200 Svar: 2.223
I DV er hun kåret DS - i Hannoveraner i DH
aug 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 6 Emner: 14 Svar: 127
Det er egentlig ikke nogen fordel af kårer dem i flere forbund da DV er meget åben. grunden til at jeg fik min kåret i begge forbund er at hoppen er brænd tysk oldenborg men det er nemmer med hensyn til kåringssteder og pas at få føllet kåret i DV.
Men ja der er hjemmekåringer, det var i hvert fald der jeg fik min kåret.
aug 2007
Du kan enten få den kåret her hjemme ved hjemmekåring eller du kan tage den til tyskland.
Hvis du har en hoppe der er rigtig fin vil jeg anbefale at tage den med til tyskland, men hoppe skulle ha været til tyskland i år, men er desværre skadet for altid så hun kommer i afsted, hun kunne ellers godt ha gået fløj havde de sagt.
aug 2007
Mener bare at hvis din hest har en chance for at gå fløj så skal den til tyskland.
aug 2007
Kåring i Tysk OldenburgerVerbandt???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside