15. dec 2008 Følger: 107 Følgere: 99 Heste: 3 Emner: 205 Svar: 1.459
Problemer (pony i hesteklasser ovs.) {{forumTopicSubject}}
Halløjsa alle i kloge hg'er
Sidste år blev jeg 16 år, altså slut med at ride ponyklasser.
Men har den dejlige pony, som jeg gerne ville havde med i de små hesteklasser i spring.
Men kan jeg det? o.O
Jeg har aldrig fået målt min pony, men fik og vide at den nok var 140, og har så redet som kat 2 pony.
Men tror efterhånden ikke at det kan passe.
Men vil det havde nogen påvirkning på at jeg nu vil havde den klasset op ?
Min far tror der er mange der vil blive surer ?
Fordi jeg sidste år vandt et par klasser, hvor den var pony og nu vil op og ride hest.
^^ Svært og forklare
Altså kan jeg stille op på min pony, som den var hest ?
Ville det være en god ide ? eller tror i nogen ville blive surer over det ?
MVH rebekka
sep 2008
Følger: 81 Følgere: 81 Heste: 9 Emner: 120 Svar: 778
jul 2007
Følger: 136 Følgere: 727 Heste: 15 Emner: 175 Svar: 1.387
Prøv at få den målt.
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 7 Heste: 5 Emner: 7 Svar: 49
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
det er lige meeget om den er 141 eller 148 - den skal bot være kat 1
anna og l'f
er ponyen klasset op, er den officelt hest, og må derfor ikke starte ponyklasser - en opklasset pony må også kun starte med den rytter den er klasset op til. Til klubstævner kan man vælge ikke og klasse den op - så er den stadig kat 1 officielt, og kan derfor også gå som ponyklasser med en anden rytter. -
jul 2007
Følger: 84 Følgere: 71 Heste: 7 Emner: 1 Svar: 16
Held og Lykke
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
hvad er problemet hvis man har en hest der godt kan? og hvis man ikke har lyst til bare at sælge fordi mn selv erblevet for gammel.
sep 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 10 Emner: 16 Svar: 81
Rider selv hesteklasser på pony.
En pony der klasses op til hest kan kun rides i hesteklasser med den rytter den er opklasset til og må ikke ride ponyklasser mere. Hvis den engang skal sælges skal den klasses ned til pony igen.
Det er kun kat 1 ponyer der kan opklasses.
Til klubstævner eller udvidet klubstævner må man gerne starte sin pony som hest uden den er opklasset. Men dog skal man ringe til stævne arrangørene og aftale med dem at man kommer med en pony til hesteklasserne. Det har vi altid gjort og det har ikke været et problem endnu.
dec 2008
Følger: 107 Følgere: 99 Heste: 3 Emner: 205 Svar: 1.459
Taak alle for jeres svar (:
Pernille V
Heller ikke for at lyde sur, men nu har alle ikke plads/råd til en hest
hehe og bruger min pony til ringridning og western så det var mere for sjov jeg ville starte stævne (:
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 6
Der er netop indført en ny regel pr. 01.04.10, som giver ryttere over 16 år lov til at ride hesteklasser på (tidligere målte) 1'er-ponyer i hesteklasser UDEN, at den er opklasset til hest - du skal altså heller ikke skrive til klubberne for at spørge om lov.
Hvis din pony ikke tidligere er målt officielt (dvs., at der ikke er noget mål opført i dens pas), er den i realiteten en hest, og du kan derfor blot starte den som hest.
Hvis din pony tidligere er målt til en 1'er, og du vil starte c-stævner eller højere, skal den opklasses til hest. Det koster 250 kr. Du kan til enhver tid nedklasse ponyen igen, men du kan kun opklasse ponyen til hest en gang til samme rytter. Når ponyen er opklasset, kan den kun starte med den rytter, som den er opklasset til, og den må IKKE starte ponystævner (heller ikke selvom det er klubstævner).
Du kan evt. kigge her: (link fjernet) (side 20)
Problemer (pony i hesteklasser ovs.)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside