29. nov 2003 Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Ungheste ridning {{forumTopicSubject}}
Er så stolt af min lille hest.. hun er lige knapt 4 år.. sidste år blev hun redet 2x7 uger 2-3 gange om ugen, mest skridt, styring og ture og lidt trav.. imellem de 2 perioder og bagefter har hun haft lange pauser..
Her midt januar/februar har hun været redet 1 gang om ugen, næsten kun skridt for at starte op efter flytning og vinterpause.. da vi gik igang med trav opdagede vi at den var gal med tænderne.. så hun stod ca 3 uger mens vi ventede på tandlæge og munden healede (de var slemme)
Nu er vi igang igen og har redet 3 gange og hun er bare så nem og dygtig
Fik min mand til at tage billeder idag.. hun rides frem og ned for at blive stærk nok til samling..
http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=230301
I må meget gerne smide en kommentar.. jeg ved at min opstilling halter men har en masse fysiske skavanker der driller og hvis i så gamle billeder ville i kunne se hvor meget bedre den er blevet
apr 2008
Følger: 590 Følgere: 709 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.956
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Jeg kan jo desværre ikke rigtig få ændret hendes naturlige bygning når hun ikke er redet fast siden sidste år i oktober, og hendes forpart er naturligt mere muskuløs end bagparten.. det skulle gerne udlignes med træning
apr 2008
jeg mener( som jeg vil tro er den beskrivelse der står overalt) at hestens hovede skal være i bringens højde, eller derunder. Og jeg beskrev blot hendes fremståen
nov 2003
Jeg synes selv hun går lidt for dybt i skridt, da hun lidt ruller ud over skulderen.. der måtte hun gerne løfte sig lidt mere..
Trav følte jeg hun gik højere, indtil jeg så billederne og er egentlig meget tilfreds (har så også vist dem til Susan Kjærgaard som roste dem) hun må ikke gå højere i traven, gerne lidt lavere som afvæksling, men hun kan stadig bære sig når hun går der hvor hun går, hvilket jo viser hun er klar til den højde..
apr 2008
nov 2003
Så længe hun har ryggen med i traven er jeg tilfreds.. hun må gerne gå hvor hun går og også gerne lavere.. helst lidt skiftende så holdning afvæksles
Ungheste ridning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside