{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Praleindlæg, så er I advaret!! :-D {{forumTopicSubject}}

Min mor lærte mig vist godt nok engang, at man ikke må prale... men nu gør jeg det altså lige alligevel, for jeg er så stolt, at jeg er ved at revne!

Min Falle-baby var nemlig ude på sin allerførste gåtur alene i dag!! Altså; han var med ude på et par ture sidste sommer sammen med sin mor, men så brækkede jeg min finger, så blev Bastiaan syg og døde, så fik jeg svineinfluenza, og så kom der sne og frost... Så han har sagt med andre ord kun befundet sig i sine vante, trygge omgivelser sammen med Futte de sidste mange måneder, og derfor var jeg MEGET spændt på, hvordan han ville reagere. Men min lille, dygtige dreng klarede det bare SÅ flot!!!

Bo har (næsten) frivilligt meldt sig som "trækkedyr", indtil Falle har vænnet sig lidt mere til at gå tur, og jeg lige har set an, hvordan han reagerer på "farlige ting" osv., og Falle gik bare SÅ pænt ved siden af ham. Han var opmærksom på sine omgivelser, men blev ikke bange for noget, selv om mødte både en stor traktor med gyllevogn og en løber med sin hund! Dyyyyyyygtig dreng! Det var ikke engang, fordi han virkede synderlig generet af at blive taget væk fra Stuntman og Futte; ikke en eneste gang vrinskede han efter dem. Hold k**t, hvor var jeg bare stolt! smiley

Men hjemad blev der godt nok sat ekstra fart på, og Bo erfarede, at sådan en et års Frieser-dreng var noget stærkere, end han havde forventet. Hele tiden måtte Falle holdes tilbage, stoppes op og bakkes et par skridt, fordi han absolut ville fremad i strakt trav... ja gerne galop, hvis det havde været muligt. Så lige der må jeg indrømme, at jeg var glad for, det var Bo, der trak ham, og vi skal nok lige have trænet lidt mere på vores stop-signal! Og Bo var også temmelig træt og øm i sin "trækkearm", da vi nåede hjem og fik Falle sat ind i sin boks. *gg*

Dog synes jeg helt klart, Falle klarede det SUPER for sin første tur ude i trafik og terræn helt alene uden en "støttehest", og han fik da også MASSER af ros og belønning undervejs. smiley

Ih, hvor jeg dog bare ELSKER den hest!!! smiley Måtte bare lige dele min stolthed! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Praleindlæg, så er I advaret!! :-D
  • #1   7. apr 2010 Tillykke med den første af forhåbentlig rigtig mange ture ud i den store verden, og jo man må gerne prale meget og længe når det handler om hestene. Så søde Louise pral du bare løs, og skønt at Bo gider traske med :o), til trods for at armen er ved at falde af ;o)

• #2   8. apr 2010 Dygtig dreng...:-)

Og ja man må godt prale, og sige at man er rigtig god,(eller hesten er) Hvis man har noget, at have det i. Og det har du - så pral du bare løs...

Janteloven - ud til højre med den... Fy for pokker....

• #3   8. apr 2010 Ja, jeg er virkelig også både stolt og glad. Må indrømme, at jeg ikke havde forventet, det ville gå SÅ godt... havde egentlig regnet med, han ville være lidt usikker og nervøs de første par gange, så det kom som en stor overraskelse, at han var så cool og opførte sig så pænt. For ja, jeg ved, det er alt for længe, han har stået stille... men fra nu af går vi tur mindst 3 gange om ugen, er planen. smiley

Jeg vil gerne have banditten vænnet til trafik osv., inden han bliver alt for stor og stærk. Allerede nu har han godt med kræfter. smiley

Men bliver han ved med at være så sød at gå med, som han er nu, så skal jeg bestemt ikke klage. Dog skal vi lige have arbejdet lidt på det der med stop-signal og "sænk farten". For selvfølgelig går de fleste heste hurtigere, når det går hjemad, men jeg vil alligevel helst, at han lytter efter og sænker farten, når han bliver bedt om det, så jeg også kommer til at kunne følge med. smiley

• #4   11. apr 2010 Så kom vi afsted med Falle for anden gang... og endnu en gang imponerede min dejlige dreng mig!! Denne gang var vi oppe at klatre i bakker med høje, visne "ris", som kildede hans mave og ben, men det tog han slet ingen notits af overhovedet!! Han er bare så herligt cool! smiley

Men samtidig er der godt nok fremdrift i herren... i dag måtte jeg få Bo til at dreje ham rundt, stoppe ham op flere gange og bakke ham, fordi han simpelthen var ved at rive sig løs for at komme hjemad. Det er OK, han er ivrig på hjemvejen, og han skal selvfølgelig lige have tid til at lære, hvad det hele går ud på, men jeg håber alligevel snart, han forstår, at han også skal gå pænt, selv om det går hjemad. Ellers kommer jeg vist aldrig til at trække ham selv... smiley

På søndag kommer vores træner tilbage efter en lang "vinterferie" grundet de samme omstændigheder, som har forårsaget, at Falle ikke har været ude at gå hele vinteren, og så regner jeg med at spørge, om hun eventuelt har nogle gode råd, som supplement til de øvelser, vi allerede bruger. smiley

Men jeg er helt sikker på, at Falle nok skal blive en SUPER ridehest en dag. Han har det helt rette temperament, ser det ud til; frisk og fremadgående, men stadigvæk super cool og utrolig tillidsfuld. smiley

Kommentér på:
Praleindlæg, så er I advaret!! :-D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce