{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Prisidé til denne shetlænder?? HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Jeg har denne shetlænder hingst fra 2008. smiley

Rufus af Rønhøj.

Har undersøgt hans stamtavle og han er med fint blod og er fra morens side af Ulverscroft-slægten.

Hans morfar er danmarks bedst kåret hingst nogensinde, Stjernens Gambler.
Faren er kåret i år 2000, i 1.kl. med 42 point, Skovlundens Rannock er hans navn. Og hans forældre er begge kåret i 1. kl.

Her er link til Rufus' profil: http://hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=136164

Jeg vil høre jer kloge mennesker, hvad i mener som er en god prisidé, udfra de informationer.

Hvis i vil vide mere, så spørg. (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prisidé til denne shetlænder?? HJÆLP
  • #1   5. apr 2010 6000 kr.

• #2   5. apr 2010 jeg vil nok sige omkring 5000 kr.

• #3   5. apr 2010 Midnight og Gambler er ikke nogen særlig god kombination, og det ses også på hans mor (har set hende IRL) Hvordan hans far avler er ikke til at sige så meget om endnu, da der ikke er så mange afkom efter ham, og endnu ingen kårede. Så hans afstamning gør ham ikke til et hingsteemne. Ej heller har han bedømmelser eller eksteriør der gør ham til det, så prisen for ham er ikke særlig høj.

Prisen vil ligge omkring de 1500 nu, måske 2000, hvis han bliver arbejdet lidt mere med. Bliver han vallak og tilkørt, så vil han kunne koste noget mere.

• #4   5. apr 2010 Der er intet salg i shetlænder hingsteplage, medmindre de er helt specielle i udseende(bygning)/farve og har god afstamning. Han ser meget sød og dejlig ud, men jeg synes ikke han skiller sig nok ud fra mængden.
    Så mht. pris er jeg ret enig med Heidi (*Stutteri Bjørholm*).
    En veltrænet vallak er ofte mere værd end en hingst.

• #5   5. apr 2010 Han ser rigtig sød og smuk ud, og ser ud til at være en dejlig hingst. hvis jeg skulle købe ham så ville jeg være rigtig glad for at han var stille og rolig selvfølgelig nogle gange hidsig men det kommer an på om han har en dårlig dag. Han er fra 2008 så han er ikke ret gamle så man kan nå at lære ham mange ting så det er et pluds til. Jeg er ret ligeglad med om det er en god eller dårlig samtavle ´fordi det er den hest man køber som er vigtiger, syntes jeg.
    Så pga alderne, temperament, højden (man kan jo ride ham hvis man er en meget lille rytter på 8 år måske eller køre vogn med ham)
    Jeg ville have betalt for ham 5.000 -7.000 KR.

• #6   5. apr 2010 hmm. omkring de 3000 eller 4000

• #7   5. apr 2010 lizette J= total heste freik< 3:

Tak skal du have, jeg er også rigtig glad for ham. Stille og rolig basse. smiley

Men det er ikke til at sige og han kan blive alvsgodkendt. smiley Har ikke såååå meget forstand på kåringer ovs.
    Men han blive en kanon kørepony, og tror også han bliver kanon som børne og ridepony.

• #8   5. apr 2010 Han er også helt fantastisk. smiley Alle mine 3 mindre søskende er helt vilde med ham

• #9   5. apr 2010 Nej nej nej du!! smiley Det er lidt mindre end hvad jeg selv har givet, og har kun fået ham så billigt, for det var min veninde der var tvunget til at sælge ham, og var bare glad for at være 100% sikker på at han ville blive bahandlet godt og passet ordentlig.

• #10   5. apr 2010 Du ville ellers få en masse godt shetlænde rglæde til meget billige penge. smiley Han har meget stor værdi for hele familien, og tror ikke der er den her i verden han ikke vil kunne lide, så længe han blive behandlet ordentlig.

• #11   5. apr 2010 lizette J= total heste freik< 3: Han er et KÆMPE nussehoved. smiley Han tigger nærmest efter at blive tigget. Rigtig kælepot. Han vrinsker også som regel, når han ser mig kommer ud fra porten i stalden.

Ham og Aladar, er nu min eneste hingste basser.
    Måtte i søndags slippe Rasputin, som var en lånepony. smiley Havde ikke mulighed for at købe ham.

• #12   5. apr 2010 lizette J= total heste freik< 3: Han er også fræk og frisk, men han er stadig forsigtig at han ikke kommer til at skade nogle. Og så elsker han at lege på folden. smiley Han er mine lille guttermand.

Jeg har haft Rasse som lånepony siden sensommeren, hvor Aladar pludselig stod alene. Fik så Rufus, og ham og Rasputin er som brødre. Og Aladar der storebror. Men Rasputin skulle til skue i lørdags, og fik ikke en god placering. Så ejer besluttede sig at han skal kasteres og hun har snakke lidt om at han skal sælges. Og da min opstalder får føl til sommer, og at det kun er meningen jeg må have 2 ved ham, så skulle han hjem til sommer alligevel. Så tænkte det var bedst for alle at trække plasteret af med det samme. smiley Men det var lidt uventet, men hvis han skal kasteres og der er nogen der er intra i ham, så er det dumt han står ved mig,
    Rufus og Aladar, og bestemt mig, savner ham allerede gevaldigt.

• #13   8. apr 2010 det svært og sige men vil give de andre ret.

1500-2000. for hingste er der ingen salg i lige i tiden.

Hingsteemne eller ej, det er ikke og bliver aldrig en go forretning og kåre shetterhingste, for der er virkelig meget arbejde med det og for mange er det i den sidste ende spilt, det kan godt ske den bliver kåret så den lige sniger sig op i 2a. men der så mange rigtig gode hingste så du vil højest sansyneligt have meget svært ved og få hopper til sådan en hingst

Kommentér på:
Prisidé til denne shetlænder?? HJÆLP

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce