Jeg har brug for nogle at snakke med. {{forumTopicSubject}}
Jeg vil gerne snakke med nogle om det her, da min familie & veninder og hvem jeg nu ellers kan snakke med, ikke gider at snakke om det her emne, så vil jeg gerne skrive med nogle af jer. Og meget gerne med folk, som selv har prøvet den her situation.
Ja. Jeg står i den her ret & sagt lorte situation, at min part's ejer, at valgt at sælge Sunny (min part).
Da jeg fik det afvide i december, i slutningen, har jeg været ked af det siden. Jeg har gået og lades som om, at jeg var den glade og smilende pige, eller jeg har i hvert fald prøvet. Bortset fra, at mine lærer har busted mig, og spurgt mig om jeg var ked af noget, men har ikke lyst til at snakke med dem om sådan noget her, da de ikke har en skid(undskyld mit sprog) forstand på heste.
Men altså, jeg elsker min part højere end alt andet. Vi har ikke råd til at købe Sunny, men derfor har vi fået tilbudet om at låne ham af hans ejer. Først sagde mine forældre nej, så pludselig var de med på den, og nu siger de nej igen! Fordi de altid skal komme med så mange undskyldninger "Vi har ikke råd. Du får aldrig tid til ham. Du har ikke råd. Du må ikke. Vi gider ikke. Hvor skulle vi få pengene fra?"
Selvfølgelig skal jeg acceptere, at de ikke har pengene til ham. Men det er lidt svært at acceptere, når de pludselig låner en masse penge til at rive hele haven op, og bygge/lave en helt ny have, at rive hele badeværelset ned, og begynde at bygge et nyt, og købe toilet og alle de ting der hører med dér, og det skal jo ikke være hvilket som helst, det SKAL være designer ting, så det er sådan nogle skide dyre ting, nu har de revet alt ned i vores gang, og er igang med at bygge nyt der, og de har så sandelig og tænkt sig, at rive hele gulvet op i stuen, og lægge trægulv i stedet, og de vil også rive vores andet badeværelse ned, og bygge et nyt. Altså? Det har de ikke engang råd til.. De går og brokker sig, og brokker sig over de ingen penge har! Vores hus så sgu fint nok ud, som det var før! Vores have var flot osv. Sådan er forældre åbenbart :-S
Jeg lyder måske lidt som om, at hvis jeg ikke får hvad jeg peger på, så bliver jeg sur. Men sådan må i ikke se mig som.. For jeg er absolut ikke forkælet!
Så her i dag, begynder jeg at græde, fordi Sunny's ejer siger, at imorgen kommer der en og prøver Sunny. Og det er jo ikke fedt, at se en fuldstændig fremmed prøve ens part, som man holder utrolig meget af, og så hun måske forelsker sig i ham, og de gerne vil købe, og BANG så er han pludselig væk! Men hver gang jeg snakker om det her, så skifter mine forældre ALTID emne, eller min søster begynder at blande sig og så bliver vi alle sammen uvenner, og tjuhaj hvor det går..
- Og så kommer min mor ind her for en halv time siden, imens jeg sidder og græder:
"Årh der er ingen grund til at være ked af det altså!"
^Tror du/I lige, om jeg blev sur dér! Og så vrælede jeg bare, og råbte af hende, så hun smækkede min dør i, og har været herinde siden, og har så sandelig og tænk mig at blive her inde!! Synes virkelig det var strengt sagt!!
Jeg er bare utrolig ked af det, og græder tit mig selv i søvn! Har bare brug for at snakke med nogle om det, og kunne være fint, hvis du/I selv havde prøvet at endten miste eller få solgt sin pony/hest man holder utrolig meget af, og elsker rigtig højt!
Mvh. den ked af det Julie
jan 2009
Følger: 79 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 129 Svar: 998
apr 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Heste: 5 Emner: 76 Svar: 881
Du kan bare skrive over pb for jeg vil også gerne snakke om det!
jun 2008
Følger: 168 Følgere: 156 Heste: 1 Emner: 222 Svar: 2.180
Inge-Lise: Det er da godt nok bare... ØV! Specielt når man virkelig knytter sig til hesten, og når du havde lagt arbejde i det! Og ja, det er virkelig som om, at ens hjerte bliver revet ud. Pludselig fik jeg bare en besked en hel almindelig hver dag, hvor jeg var glad som jeg plejede, og BOM så stod der "jeg har desværre taget den hårde beslutning, at sætte Sunny til salg til foråret.." Så strømmede det også bare ud med tårer!
Og tak til jer alle, jeg vil gerne kunne skrive med jer alle sammen..
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 33 Svar: 109
jun 2008
"Jeg ved godt du elsker ham utrolig højt" og så skiftede emnet til noget helt andet )-:
Og nej, en hest er ikke nem at komme over!! Jeg red for faktisk et år siden, en lille pony, som jeg fik et stærkt knyttet bånd til.. Hende kunne jeg ride uden udstyr på, hun blev aldrig bange for noget, og fik afvide, at efter jeg var begyndt at ride på hende, bukkede hun aldrig mere når man red hende.. Hun var sådan en dejlig pony, og jeg kan stadig græde over, at hun også bare pludselig blevet taget fra mig, en dag hvor man tror man skal ned og have det sjovt med hende, og man smiler og kommer hende glad i møde, og så får man pludselig afvide, at gården er blevet solgt, og ponyen bliver flyttet næste dag! Jamen fedt da, og jeg fik ikke engang sagt ordenligt farvel S-:
jun 2008
jun 2008
apr 2007
jun 2008
Jeg tænker hele tiden på "Hvorfor skal ALT koste penge, og hvorfor lige så dyrt? :'("
apr 2007
dec 2007
jun 2008
- PRÆCIS! Sådan dér siger mine forældre også! Dog skal jeg snart op i 9. og jeg er kun hos Sunny 2 og nogle gange 3 dage om ugen.. Jeg har passet ham i en hele uge engang, og der var INGEN problemer!! Og for en gangs skyld, lad mig dog forsøge? De ved da ikke om jeg har tid til sunny eller ej, det er da mig der ved det
dec 2007
jun 2008
*jeg er lille og jeg er STOLT af det!!!..* K: Det er bare taveligt at man ikke får noget afvide, altså at man bliver advaret s; Jeg er da godt nok ked af at hører, det med din pony fik spat Hvorfor er man bare så uheldig nogle gange?
dec 2007
dec 2007
apr 2009
Følger: 263 Følgere: 254 Heste: 13 Emner: 157 Svar: 1.524
Du skriver bare i PB vis der er noget !
sep 2008
Følger: 57 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 46 Svar: 1.132
men ellers så har du her mine probelmner som heller ingen gider lytte til..
den korte vertion
jeg fik denne her part (ejern på min profil) som jeg ELSKEDE så høje! i 1 år gik jeg og passede ham under lorteforhol i en lystdrift! sted og slebte i det for ejern af stedet (Ejernes ejer var flyttet tilfyn) jeg fik aldrig tid til ham! jeg var først ferdi med stalden klokken 11 hver dag og kom klokken 3 om eftermiddagen(jeg var 12) men der skulle jo muges - fodres 2 gange og lukkes heste ind FØR hende ejern lod mig passe Ejner i den der skide løsfdrift og om aften kunne jeg ikke en gang komme i stald med ham!! så jeg bruge 6 timer på de andre heste og hvis jeg var heldig ½ på Ejner ;S
og Ejners ejer betalte for opstalningen!!!
nå men efter et år med dette og hendes farlige forbandet Hoppe sage Ejer af min Part stop da hun syntes det blev for meget og for farligt for mig og flyttede ejner til fyn
tror du jeg var knust? jeg red ikke i hele det år!
men jeg kunne jo godt se bagefter at ejernes ejer gjorde det for min skyld..
mine foreldre inviet i at købe min en pony (mc cormick) og efter 3 år med ham, belv jeg for gammel, men kunne ikke få mig selv til at slæge ham, så jeg porøvede bare DRØMMEHESTEN og solgte min pony for at få den. (kalder ham Sauvi) nå men der gik længer tid en beregnet for først en halt år efter var jeg heste lød og skal havde hest.
men nu er Sauvi steget så meget i pris at han er for dyr! pga nogle kontakter har vi fået et godt tilbud på ham, men han er stadig for dyr! saå lige nu ligger vi i strid i familien for min far ønsker at give mig hvad jeg ønsker men min mor ser på det økonomisk.
og der er en hest til over 100.000
så jeg sider her hejmme og kan godt forstå at han er rigtig dyr, og jeg vil jo ikke presse mine foreldre til de penge. men på den anden side vil jeg så forfertelig gerne havde den hest!
sep 2008
Følger: 57 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 46 Svar: 1.132
men pointen er jeg forstå hvordan du føler
vi har også det der "oaky du må gerne - nej han er for dyr" konsept
Jeg har brug for nogle at snakke med.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside