{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
504 visninger | Oprettet:

Jeg har brug for nogle at snakke med. {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne snakke med nogle om det her, da min familie & veninder og hvem jeg nu ellers kan snakke med, ikke gider at snakke om det her emne, så vil jeg gerne skrive med nogle af jer. Og meget gerne med folk, som selv har prøvet den her situation.

Ja. Jeg står i den her ret & sagt lorte situation, at min part's ejer, at valgt at sælge Sunny (min part).
Da jeg fik det afvide i december, i slutningen, har jeg været ked af det siden. Jeg har gået og lades som om, at jeg var den glade og smilende pige, eller jeg har i hvert fald prøvet. Bortset fra, at mine lærer har busted mig, og spurgt mig om jeg var ked af noget, men har ikke lyst til at snakke med dem om sådan noget her, da de ikke har en skid(undskyld mit sprog) forstand på heste.

Men altså, jeg elsker min part højere end alt andet. Vi har ikke råd til at købe Sunny, men derfor har vi fået tilbudet om at låne ham af hans ejer. Først sagde mine forældre nej, så pludselig var de med på den, og nu siger de nej igen! Fordi de altid skal komme med så mange undskyldninger "Vi har ikke råd. Du får aldrig tid til ham. Du har ikke råd. Du må ikke. Vi gider ikke. Hvor skulle vi få pengene fra?"
Selvfølgelig skal jeg acceptere, at de ikke har pengene til ham. Men det er lidt svært at acceptere, når de pludselig låner en masse penge til at rive hele haven op, og bygge/lave en helt ny have, at rive hele badeværelset ned, og begynde at bygge et nyt, og købe toilet og alle de ting der hører med dér, og det skal jo ikke være hvilket som helst, det SKAL være designer ting, så det er sådan nogle skide dyre ting, nu har de revet alt ned i vores gang, og er igang med at bygge nyt der, og de har så sandelig og tænkt sig, at rive hele gulvet op i stuen, og lægge trægulv i stedet, og de vil også rive vores andet badeværelse ned, og bygge et nyt. Altså? Det har de ikke engang råd til.. De går og brokker sig, og brokker sig over de ingen penge har! Vores hus så sgu fint nok ud, som det var før! Vores have var flot osv. Sådan er forældre åbenbart :-S
Jeg lyder måske lidt som om, at hvis jeg ikke får hvad jeg peger på, så bliver jeg sur. Men sådan må i ikke se mig som.. For jeg er absolut ikke forkælet!

Så her i dag, begynder jeg at græde, fordi Sunny's ejer siger, at imorgen kommer der en og prøver Sunny. Og det er jo ikke fedt, at se en fuldstændig fremmed prøve ens part, som man holder utrolig meget af, og så hun måske forelsker sig i ham, og de gerne vil købe, og BANG så er han pludselig væk! smiley Men hver gang jeg snakker om det her, så skifter mine forældre ALTID emne, eller min søster begynder at blande sig og så bliver vi alle sammen uvenner, og tjuhaj hvor det går..
- Og så kommer min mor ind her for en halv time siden, imens jeg sidder og græder:
"Årh der er ingen grund til at være ked af det altså!"
^Tror du/I lige, om jeg blev sur dér! Og så vrælede jeg bare, og råbte af hende, så hun smækkede min dør i, og har været herinde siden, og har så sandelig og tænk mig at blive her inde!! Synes virkelig det var strengt sagt!! smiley

Jeg er bare utrolig ked af det, og græder tit mig selv i søvn! Har bare brug for at snakke med nogle om det, og kunne være fint, hvis du/I selv havde prøvet at endten miste eller få solgt sin pony/hest man holder utrolig meget af, og elsker rigtig højt! smiley

Mvh. den ked af det Julie smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har brug for nogle at snakke med.
  • #1   4. apr 2010 du skriver bare over pb hvis du ville snakke om det(;

• #2   4. apr 2010 Jeg har prøvet det 1 gang og nu er det igang igen ;s
    Du kan bare skrive over pb for jeg vil også gerne snakke om det!

• #3   4. apr 2010 Bisse&Bine: Ej hvor trist! smiley Hvorfor er situationen gået igang igen? smiley

Inge-Lise: Det er da godt nok bare... ØV! smiley Specielt når man virkelig knytter sig til hesten, og når du havde lagt arbejde i det! Og ja, det er virkelig som om, at ens hjerte bliver revet ud. Pludselig fik jeg bare en besked en hel almindelig hver dag, hvor jeg var glad som jeg plejede, og BOM så stod der "jeg har desværre taget den hårde beslutning, at sætte Sunny til salg til foråret.." Så strømmede det også bare ud med tårer! smiley

Og tak til jer alle, jeg vil gerne kunne skrive med jer alle sammen..

• #4   4. apr 2010 ej hvor trist ;s jeg er netop også igang i nøjagtig det samme problem lige nu!

• #5   4. apr 2010 Inge-Lise: Har prøvet. Men problemet er, at de skifter emne HVER gang, så jeg har nærmest opgivet. Jeg har siddet og skrevet 3 sider til Sunny, printet dem ud og lagt dem på bordet nede på kontoret, som om jeg havde "glemt" dem. Men dem fjernede de bare over i en bunke sammen med nogle andre papire.. smiley Min mor har dog sagt én gang!
    "Jeg ved godt du elsker ham utrolig højt" og så skiftede emnet til noget helt andet )-:

Og nej, en hest er ikke nem at komme over!! Jeg red for faktisk et år siden, en lille pony, som jeg fik et stærkt knyttet bånd til.. Hende kunne jeg ride uden udstyr på, hun blev aldrig bange for noget, og fik afvide, at efter jeg var begyndt at ride på hende, bukkede hun aldrig mere når man red hende.. Hun var sådan en dejlig pony, og jeg kan stadig græde over, at hun også bare pludselig blevet taget fra mig, en dag hvor man tror man skal ned og have det sjovt med hende, og man smiler og kommer hende glad i møde, og så får man pludselig afvide, at gården er blevet solgt, og ponyen bliver flyttet næste dag! Jamen fedt da, og jeg fik ikke engang sagt ordenligt farvel S-:

• #6   4. apr 2010 Inge-Lise: Hm.. Den har jeg faktisk ikke tænkt over. Men har dog fået afvide af min far, at han er træt af at hører mig snakke om det hele tiden. Det gør heller ikke ens humør meget bedre smiley

• #7   4. apr 2010 Team OM: Det er jeg ked af at hører smiley Hvordan kan det være?

• #8   4. apr 2010 JMP - Den pony jeg lige har haft lånt, som er kommet hjem igen da hun skal have føl. Hun er blevet sat tilsalg smiley

• #9   4. apr 2010 Bisse&Bine: Eeeej hvor trist er det lige altså! smiley & I har ikke råd til at købe hende?

Jeg tænker hele tiden på "Hvorfor skal ALT koste penge, og hvorfor lige så dyrt? :'("

• #10   4. apr 2010 Ja, vi har ikke råd også er det også fordi hun er pony og jeg snart er færdig med mine ponyår smiley

• #11   4. apr 2010 altså jeg kom jo selvfølgelig ud til min part Oliver også kommer ejeren hen og siger at hun ikke har råd til ham og han skal udlånes . måske sælges. der forsvandt glæden af mig. lidt senere på dagen skrive hun at der kommer nogle næste dag og skal prøve ham. jeg grad hele dagen!. nogle dage senere skrev hun . Heej Mie. det har været en fornøjelse at du gad ride Oliver smiley der kommer nogle iaften og henter ham... hilsen Karoline... jeg kørte så derud en time før alle andre kom.. jeg stod bare i en halv time op ad Oliver og græd.. hele tiden... men så kom de og han blev kørt væk. de tog ham bar.. nåede ikk at sige farvel..... en måned senere kom de tilbage med ham og nu er han hos mig igen smiley men han skal stadig sælges. ;( mine forældre siger både vi ikk har råd og at jeg ikke vil passe ham.. men hallo!! jeg er ude hos ham 6 gange om ugen!!

• #12   4. apr 2010 Team OM: Jeg synes simpelthen, at folk godt kan advarer en om, at de nok har tænkt sig at sætte ponyen eller hesten til salg! Fordi så er man forberedt.. Det er jo ikke fedt, at man er så glad, og så får man bare lige en knytnæve i hovedet. Men godt han er hos dig igen, og virkelig trist, at han stadig skal sælges! )-:
    - PRÆCIS! Sådan dér siger mine forældre også! Dog skal jeg snart op i 9. og jeg er kun hos Sunny 2 og nogle gange 3 dage om ugen.. Jeg har passet ham i en hele uge engang, og der var INGEN problemer!! Og for en gangs skyld, lad mig dog forsøge? De ved da ikke om jeg har tid til sunny eller ej, det er da mig der ved det smiley

• #13   4. apr 2010 jaa præcis!!! men har aftalt med min Oliver´s ejer om hvis der ingen der låner ham inden maj, skal jeg betale 500 kr for at lade ham blive. prøv du også??

• #14   4. apr 2010 Team OM: Hm.. Skal da prøve, jeg betaler bare allerede 600 kr. for at have part på ham smiley

*jeg er lille og jeg er STOLT af det!!!..* K: Det er bare taveligt at man ikke får noget afvide, altså at man bliver advaret s; Jeg er da godt nok ked af at hører, det med din pony fik spat smiley Hvorfor er man bare så uheldig nogle gange?

• #15   4. apr 2010 hmm... ;s

• #16   4. apr 2010 jeg er lille og er stolt af det: kig min halvpart. han skal udlånes. smiley smiley

• #17   4. apr 2010 Har selv mistet mig første pony sidste år ! Der sagde mig mor bare han får det bedre oppe i himlen der græs jeg også bare rigtig meget ! tænkte bare hvordan kan du sige det han har det også godt nu!
    Du skriver bare i PB vis der er noget !

• #18   4. apr 2010 ved ike om du også gider at snakke med mig smiley
    men ellers så har du her mine probelmner som heller ingen gider lytte til..

den korte vertion

jeg fik denne her part (ejern på min profil) som jeg ELSKEDE så høje! i 1 år gik jeg og passede ham under lorteforhol i en lystdrift! sted og slebte i det for ejern af stedet (Ejernes ejer var flyttet tilfyn) jeg fik aldrig tid til ham! jeg var først ferdi med stalden klokken 11 hver dag og kom klokken 3 om eftermiddagen(jeg var 12) men der skulle jo muges - fodres 2 gange og lukkes heste ind FØR hende ejern lod mig passe Ejner i den der skide løsfdrift og om aften kunne jeg ikke en gang komme i stald med ham!! så jeg bruge 6 timer på de andre heste og hvis jeg var heldig ½ på Ejner ;S
    og Ejners ejer betalte for opstalningen!!!
    nå men efter et år med dette og hendes farlige forbandet Hoppe sage Ejer af min Part stop da hun syntes det blev for meget og for farligt for mig og flyttede ejner til fyn

tror du jeg var knust? jeg red ikke i hele det år!
    men jeg kunne jo godt se bagefter at ejernes ejer gjorde det for min skyld..

mine foreldre inviet i at købe min en pony (mc cormick) og efter 3 år med ham, belv jeg for gammel, men kunne ikke få mig selv til at slæge ham, så jeg porøvede bare DRØMMEHESTEN og solgte min pony for at få den. (kalder ham Sauvi) nå men der gik længer tid en beregnet for først en halt år efter var jeg heste lød og skal havde hest.

men nu er Sauvi steget så meget i pris at han er for dyr! pga nogle kontakter har vi fået et godt tilbud på ham, men han er stadig for dyr! saå lige nu ligger vi i strid i familien for min far ønsker at give mig hvad jeg ønsker men min mor ser på det økonomisk.
    og der er en hest til over 100.000

så jeg sider her hejmme og kan godt forstå at han er rigtig dyr, og jeg vil jo ikke presse mine foreldre til de penge. men på den anden side vil jeg så forfertelig gerne havde den hest!

• #19   4. apr 2010 sorry det belv langt.

men pointen er jeg forstå hvordan du føler smiley

vi har også det der "oaky du må gerne - nej han er for dyr" konsept

Kommentér på:
Jeg har brug for nogle at snakke med.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce