{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

når man ved håbet er ude :´-( {{forumTopicSubject}}

er der nogen der kender følelsen af, at man inderst inde godt ved at ens elskede hest, aldrig bliver okay igen???

at man faktisk ved det inderst inde, allerede inden dyrlægen har undersøgt hesten og kommet med en diagnose???

sådan har jeg det nu... og det dræber mig langsomt inde fra...

jeg begynder at forberede mig på det, som jeg har frygtet aller mest, siden den dag jeg købte isabella... forbereder mig på at dyrlægen siger "der er ikke mere at gøre, den bliver aldrig ridehest igen"...

for jeg ved det ender med de ord, meget snart...

isabella har jeg haft siden september 2005... min øjesten...

2006 gik med skovture da hun var unghest...

2007 gik med en masse skønne stævner

2008 gik med skader, hvor hun kom igen i slutningen af året, og var super sej...

2009 blev hun skadet igen... kom i ridning igen i slutningen af året, men har døjet med en masse muskel spændinger og låsninger...

2010 står hun nu skadet igen... og jeg kan mærke inderst inde, at hun ikke bliver ok igen... jeg kender hende så godt nu, at jeg ved hvornår der er håb, og hvornår der ikke er håb...

og inders inde, har jeg vidst lige siden genoptræningen startede sidste år, at min tid med hende som ridehest, begyndte at ebbe ud... allerede dengang vidste jeg det..

nu venter jeg blot på at hun skal på højgård og have lavet en scintigrafi...

og jeg ved virkelig ikke om jeg skal grine eller græde... for jeg ved hvor vi ender henne...

nu kan jeg bare håbe inderligt på, at dyrlæge og kiropraktor kan sige god for min store drøm om at lave et føl efter hende, som forhåbentlig kan blive min nye stjerne... og så må isabella være min klappe-hest :´-(

om hvad jeg vil med dette??? ikke en skid... og der er garanteret intet der hænger sammen...

men jeg kan mærke håbet er forsvundet... håbet om at igen suse ud over markerne på ryggen af min elskede hest :´-(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når man ved håbet er ude :´-(
  • #2   19. mar 2010 Den følelse kender jeg absolut godt... Så jeg krydser fingre for, at du får ok for at lave en følle på hende..

• #3   19. mar 2010 Kender følelsen, og det er forfærdeligt:-( Trykker så meget tommelfingre for jer. Jeg har også prøvet at stå med den følelse og få den bekræftet af dyrlægen med en hest der nu er godt på vej til at være ok igen mod alle odds. Så længe der er liv er der håb:-)

• #4   19. mar 2010 Håber virkelig hun bliver så ok at hun kan være avlshoppe(:
    eller allerbedst fortsætte som ridehest.

• #5   19. mar 2010 hun skal ikke være disideret avls hoppe... jeg vil ikke avle føl med henblik på salg, når hoppen fejler en masse ting... men et føl til mig selv, vil jeg gerne lave

• #6   19. mar 2010 Kender det alt for godt smiley Og har rigtig ondt af jer!

Filippa var også begyndt at skrante lidt og var mere halt en rentgående allerede et års tid inden hun blev skadet. Desværre fik hun så slem en skade at det hele var ovre på 3 uger! smiley
    Troede heller ikke på det til sidst. Og havde planer om at pensionere hende allerede der og lægge et føl i hende. Men hun kunne desværre ikke holde til det, efter hun fik skaden.

Det er så forfærdelig at stå i den situation. Hele ens liv - ens drøm bliver bare revet væk fra en smiley
    Og jeg siger dig. Selv i dag - næsten 2 år efter - er jeg stadig så ufattelig ked af det der skete med Filippa, og jeg ville ønske jeg kunne skrue tiden tilbage. Men det kan jeg desværre ikke.
    Og selvom det lyder mærkeligt lige nu, så skal du bare være yderst taknemmelig over at du kan beholde hende og klappe hende hver dag, selvom hun måske ikke bliver ridehest.
    Jeg ville give alt for stadig at kunne det smiley

Men jeg krydser alt hvad jeg kan for at hun bliver okay igen smiley

• #7   19. mar 2010 uha kender lidt fornemmelsen, men jo skønt i trods alt har haft et par gode år, inden skaderne begyndte at komme.

• #8   19. mar 2010 jeg ved hvordan ´du ha det

jeg stå i den nu ang luffe der ha hud problmer som er hånd ved ham her om sommer..

så ved ikke om skal fred vis han få sikdt igen

• #10   19. mar 2010 Arh, det er den været følse i verden!
    Jeg havde en dejlig oldenborg og hun stod stille fordi hun var halt, kom så ud og vi var begyndt på genoptræning, og så får hun forstoppelse!
    Allerede på det tidsunkt hun ikke vil spise noget, hvor vi så fandt ud af at det var forstoppelse. Det var self. dyrlægen der konstaterede det.
    Det var fordærdeligt, og det kunne ikke betale sig og opperer på hende der hun var 21. Vi skulle så om hun kunne blive lidt bedre af det medicin hun fik. men det gjorde hun ikke.
    Jeg var tudefærdig da jeg fik at vide der ikke var noget og gøre. Jeg turde ikke gå ud til hende fordi jeg vidste jeg aldrig kom derfra.
    Hun blev aflivet 3 dage efter og hun skulle lige ud fra stalden da det ikke var så godt de andre heste skulle se det. også vælter hun fordi hun går ind i boksen, også kan hun ikke komme op. Hun blev så aflivet i stalden og hun blev lagt ud ved siden af stalden, jeg sad med hendes hovede i mit skød.
    Jeg var tudefærdig IGEN. jeg sad bare og kiggede på hendes fredfyldte hovede.

Men jeg håber jeg får en ny hest med hendes sjæl!
    Hun var virkelig alt for mig, og jeg vil jo ikke miste hende!<3

Men håbet ikke er ikke ude endnu for dig, bare tro på det smiley

• #11   19. mar 2010 Kender det alt for godt!!

miin har spat og kan kun bruges til hygge pony ;(

Kommentér på:
når man ved håbet er ude :´-(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce