dominans {{forumTopicSubject}}
har en hankanin, som jeg har haft i ca 3 måneder. han ha altid været rigtig sød, men på det sidste er han begyndt at beskytte sin mad, og sit bur ret voldsomt, jeg kan godt snakke med ham nede i buret uden han gør noget, men prøver jeg at hælde foder i madskålen, angiber han helt sindsygt min hånd og grynter vildt og løber rundt, kan heller kke få lov at tage hans madskål ud, så angriber han også, så er begyndt bare at hælde pillerne ned igennem fra loftet af buret, så jeg ikke mister en finger på et tidspunkt, men det stresser ham jo helt vildt, også render han også rundt og grynter og angriber maden på vej ned.. aner ikke hvad je skal gøre, for han prøver vel bare på at vise at det er hans teritorium, men det er bare for voldsomt til at jeg kan lade være med at gøre noget.??? hjælp
jan 2004
Følger: 33 Følgere: 31 Heste: 1 Emner: 48 Svar: 368
Hvis du har fet ham fra unge, er der stor sandsynlighed for at den er blevet kønsmoden.
sep 2008
Følger: 32 Følgere: 29 Emner: 432 Svar: 2.724
Det kan også være at han føler sig truet af dig. Prøv at snakke med ham mens du tager madskålen. Kæl med ham, når du tager den (; Husk på at kaniner er byttedyr, så de kan nemt føle sig truede : )
jan 2004
Følger: 33 Følgere: 31 Heste: 1 Emner: 48 Svar: 368
sep 2008
Følger: 32 Følgere: 29 Emner: 432 Svar: 2.724
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 22
men hvad kan man så gøre ved det, for kan jo næsten ikke give ham mad, uden at have ham ude af buret
dominans
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside