Min hest er sjov ;) {{forumTopicSubject}}
Kan se at jeg ikke skrev herinde - da jeg ville have gode råd til at lære Fáni, at det ikke er farligt at andre heste kommer løbende bagfra (alle andre gangarter end skridt). Har fået mange gode råd, - som vi skal igang med at arbejde med, næste gang vi skal ride med vores ven, som kan styre sin hest 100% så vi langsomt kan vænne ham til at det er ok og ikke farligt at den kommer bagfra i andet end skridt
Nå - men sidst jeg red med hende - så havde jeg ikke lige fortalt hende det - og jeg troede egentlig heller ikke selv at der var noget, når det kun var én hest der kom bagfra. Men vi galoperede, hun var bagerst, og det var helt ok, - jeg red et godt stykke foran hende, - men da jeg så bremser lidt op, og hun begynder at indhente os, - så ska jeg lige love for at Fáni's hovede ryger op i luften og kiggede tilbage med ørerne vendt bagud, og bagparten blev 10cm lavere og kom langt ind under ham - han løb ikke hurtigere - men satte i en lækker tølt - selvfølgelig fordi han var så sat bagtil Vi stoppede, og efter lidt tid faldt han ned igen...
I går da jeg red, skridtede jeg hen ad en laaaang lige vej. Hørte der kom 2 ryttere langt tilbage, og holdt lidt øje med dem. Fáni opdagede intet. De satte så i trav, - og jeg blev ved med at kigge over skulderen, og kunne ikke forstå at Fáni ikke havde opdaget dem.... Men så lige pludselig, så gik det åbenbart op for ham at der var to heste som travede efter ham!!!! OMG - så fløj hovedet ellers til vejrs, og han hoppede fremad og trippede - løb ikke (dygtig) - drejede næsten helt af sig selv rundt, så han stod med front mod dem, og kunne se dem komme. De tog selvfølgelig ned i skridt - men Fáni var helt i sin egen verden og lavede en 2-3 kæmpe prust (trompet-lyde) - som jo er noget de gør når de skal informere andre heste om farer Nå, - men så stod han ellers stille og kiggede til de var redet forbi og så fortsatte vi stille og roligt
I dag var han også lidt sjov. En stor hest red et godt stykke foran os, og vi skridtede. Da den store hest drejer om et hjørne, så den er delvist dækket bag træer/buske, spænder Fáni lidt op og løfter hovedet, - som om han tænker "HVAD er det der bevæger sig bag ved de træer - jeg kan se noget, men ikke hvad det er - det er farligt!!"
Ved godt det er super synd for ham, at han er så bange, og der skal virkelig tages hånd om problemet, for det kan let ende galt - og jeg bliver også bange af det Men nogle gange kan man bare ikke lade være med at grine lidt af ham - for han er altså helt sin egen og meget speciel
apr 2008
Følger: 590 Følgere: 709 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.956
Men jeg ved ikke lige med det problem der med fani håber det kommer til at hjælpe jer
okt 2004
Følger: 146 Følgere: 149 Heste: 2 Emner: 225 Svar: 2.448
Om vi red sammen med en, som galoperede væk fra os, så ville Fáni bare traske stille videre i sin egen verden
apr 2008
okt 2004
apr 2008
Peter kan dog slet heller ikke klare når der er mange i et ridehus/ ridebane, han bliver sååååå irriteret, og kan slet ikke finde plads i hovedet til god træning..
okt 2004
Altså - det startede med at jeg troede han kun blev "bange" når der var flere end én med på tur - og de løb bag ham. Fandt jo så ud af, at han også kan blive bange når det kun er én som er bag ham.
I går red jeg med den ene som han blev bange for sidst (1. historie i tråden her) - og vi red en god lang tur. Hun kunne galopere bag os, - og endda overhale os i galop - op ad bakke. Fáni var totalt ligeglad. Og vi gjorde det ret mange gange. Også hvor hun red lidt bag os, og satte i trav - igen - ligeglad hest.
Jeg ved sørme ikke hvad det kan være?? Det er super forvirrende. Først tænkte jeg, det kunne være hvis det er én som kommer "løbende" et længere stykke bagfra - hvor det er sværere at se den - at det så kan skræmme mere..... Men har jo også oplevet ham blive meget "bange" for en som red lige bag os hvor vi galoperede.
Hvad søren er der med den hest??
apr 2008
Min hest er sjov ;)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside