Foder til unghest. {{forumTopicSubject}}
Jeg vil ikke svines til, eller hakkes på, bare fordi jeg fodre mine ungheste på denne her måde!!
Jeg har en unghest, Joey, der er lidt af et dovendyr. Han får foder morgen og aften, og desuden har vi halm og hø på folden, som de går og gnasker i indtil de får mad.. Da han er meget sløv og doven, giver jeg ham noget havre i foderet. Biovalset, og med noget specielt olie i, der gør at han kvikker lidt op. Som tilskud (pga den lange vinter) giver jeg ham græsgrønpiller, og for at give ham lidt sul på kroppen, giver jeg ham noget müsli blandning.. Lyder det fornuftigt nok, er nemlig lidt i tvivl når vi har haft sådan en lang vinter???
OBS: jeg foretrækker at fodre med mere naturlige fodermidler, da jeg ikke starter mega mange stævner, og han har fine knogler osv. Hvis nogle synes det er forkert, så hold det i en pæn tone. Jeg vil ikke ud og købe alt det dyre fancy foder fra bluehors eller lign. Tak..
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 42 Heste: 7 Emner: 8 Svar: 433
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Og grøntpiller er også en rigtig god ting..
Men som de andre skriver er han så dækket med vitaminer og mineraler ?? for det er jo det vigtigste (efter godt strå foder) især til en unghest..
Blogger
Følger: 79 Følgere: 113 Heste: 3 Emner: 111 Svar: 496
jul 2006
Følger: 63 Følgere: 68 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 335
okt 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 447
nov 2003
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 42 Heste: 7 Emner: 8 Svar: 433
Men hvis du ikke er oppe og give ham fuld mængde af musli, altså den mængde der passer til hans vægt, så er han ikke dækket ind.
Så det kan meget vel være derfor han er sløv og doven. Det har mine shetlændere været præget af da jeg fik dem, så jeg er meget op på det.
Du kan købe travo E eller salvimingrøn og give i fodret så den kan være dækket og balancen kan komme i orden igen.
nov 2003
sep 2009
Følger: 58 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 18 Svar: 262
Jeg giver Bacardi, som lige er fyldt 4år, møllerens hestespark og det synes jeg er super godt Det er fuldfoder musli blanding af en masse godt Jeg er heller ikke den der køber alt muligt fancy indenfor foder hehe men som de andre også er inde på, tjek at han er dækket ind med vitaminer/mineraler, er han det, så ville jeg nok kontakte en dyrlæge.. Det er vist ikke helt normalt at en unghest er "død" i det..
Håber du kunne bruge min mening
Mvh
okt 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 447
Han er kun lettere doven, fordi han ikke bliver brugt specielt meget. Desuden, hvis han springer, så er han frisk nok. Så der er ikke noget galt med ham!
Foder til unghest.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside