1.068 visninger
|
Oprettet:
Dilemma - hvad skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg vakler lidt mellem, om jeg skal give min hest Naturmüsli fra Hippolyt, eller Videbæk Hestekraft ekstra.
Jeg er fattig studerende, så jeg søger en billig, men absolut god, måde at fodre på. Prisen på disse to mængdemæssigt vil ca komme ud på det samme.
Hvad ville I vælge?
dec 2004
Følger: 172 Følgere: 164 Heste: 13 Emner: 66 Svar: 615
maj 2008
Følger: 62 Følgere: 60 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 691
Selv om sækken koster 180 kroner, så skal din hest kun have 100g pr 100kg til vedligehold. Så hvis din hest laver meget skal den have 100g pr aktivitet.
Virkeligt et super foder, bruger selv deres produkter.
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
vitaminblanding + lucerne
og så al det hø den gider æde
det overvejer jeg at gå over til, når der kommer næring i græsset igen.
Min får lige nu
500g D&H Leisure mix
125 gram racing minerals,
en håndfuld lucerne, og alt det wrap han gider æde, i den tid de er indendøre.
og han holder huld FINT
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 30 Svar: 851
Hvis du har en trivelig hest, så er den billigste fodring nok Travosport E og masser af hø/wrap. Det fodrer jeg mine med.
dec 2006
Følger: 69 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 645
Jeg hælder også mest til Hippolytten selv. Ville dog lige høre, om folk var mere begejstrede for den anden
Min hest er alt andet end nøjsom, desværre Det er fuldbloden der slår igennem lige dér.
Derfor tror jeg ikke det er nok, at han "bare" får naturmüslien. Men hvad er godt at supplere op med? Andet end korn, that is.
Han får i forvejen lucerne og er begyndt på roepiller. Kører ham måske måske over på fiberpiller istedet.
Det fuldfoder han har fået før (Cura Caballo) har han skulle have 3 - 3,5 kg af, for at kunne holde huld. Og der gik det lige knap.
åh ja, han får alt det hø/wrap han overhovedet gider æde
apr 2008
Følger: 53 Følgere: 58 Heste: 12 Emner: 10 Svar: 887