29. nov 2003 Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Frygt ved indspænding af anden hest {{forumTopicSubject}}
kom i tanke om en oplevelse med min tidligere hest, som jeg ikke helt kunne greje..
Hun var en ekstrem følsom dame, med let tendens til stres.. en dag red vi på udendørs banen på en større rideklub sammen med en veninde og en ukendt person fra klubben..
Min hest har gået roligt og afslappet mens vi skridtede varm..
Stopper så på midten for at efterspænde gjorden.. ham den fremmede rytter stopper samtidigt, ca 5 meter fra os så hestene står med hovederne imod hinanden.. min hest kigger nyskerrigt på den fremmede hest..
Manden bøjer sig så frem og begynder at stramme den elastik chambon ind som har hængt løs mens han skridtede varm.. hesten synes tydeligtvis ikke det er behageligt og han strammer den ind så hesten kun kan gå lige max i lod (men der er elastikken stram) så faktisk er den jo nød til at gå bag lod..
Men efterhånden som han spænder denne elastik kan jeg mærke at min hest begynder at spænde op og stresse.. for til sidst at prøve at løbe væk.. får styr på hende, men resten af tiden spænder hun op hver gang den indspændte hest nærmer sig og vil ikke for tæt på..
Nogle der har en ide om hvorfor hun reagerede sådan ??
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.252
//Natasja
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
En hest kan mærke mikro små spændinger, specielt hvis man sidder på ryggen af dem...
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Kan selvfølgelig også være at silverflakes har ret at det var min reaktion på det der smittede hesten (har jeg så heller ikke oplevet før..) eller måske en kombination
jan 2009
Følger: 21 Følgere: 31 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 69
Frygt ved indspænding af anden hest
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside