Voldsomme smerteperioder {{forumTopicSubject}}
Hej HG'ere
På arbejdet i dag tjekkede jeg lige hestene, som sædvanlig inden de skulle bruges og der var tilsyneladende intet med dem - hverken sår, ømhed eller halthed.
Jeg underviste derefter og nåede da til det 30 minut i undervisningen, da den ene pony stoppede op foran en mindre skråning i rideskolens småujævne ridehus. Ponyen trippede og ville ikke igennem det lille "hul" og jeg bad hende ride udenom engang og forsøge igen, (dagens rytter var under ingen omstændigheder rutineret og ville ikke presse hende for meget) ponyen gik næsten igennem, men i midten af "hullet" stoppede hun igen og trippede med bagbenene. Jeg fik rytteren af og prøvede da at trække hende igennem igen, men samme skete uden rytter.
Jeg kiggede så, uvidende om hvad der var hent, på ben, sadel-leje osv. men intet virkede ømt, varmt, hævet eller andet, hun rystede dog, som var hun blevet ganske forskrækket (hvilket jeg er ret sikker på hun til dels også er blevet)
Hun begyndte at trække benene lidt mere op under sig da vi skridtede rundt med hende, vel at mærke uden rytter og hun gjorde det samme i trav.
Da vi havde trukket i 15 min. sammenlagt smed vi hende i boksen og jeg kontaktede min ridelærer (ponyen ejer) og han var meget i tvivl om hvad der kunne være gået galt, om hun bare havde være agressiv overfor sadel, rytter, situation eller andet, eller om hun virkelig havde ondt. Han bad mig tjekke hende igen, hvilket jeg gjorde en time senere, da jeg selv skulle ride inden og jeg ville give ponyen ro, inden jeg begyndte på noget igen.
Intet var galt, ingen irritation, ingen sår, ingen halthed, ingen trippen med bagbenene eller rysten, varme, hævning eller noget - hun var "fit for fight" igen..
Hvad kan dette mon være? Har jeg evt. fuldstændig misset hendes signaler og har hun virkelig bare været agressiv, jeg tror det dog næppe..
I morgen har jeg lovet at møde 2 timer tidligere og få hende tjekket igennem igen og lukket hende i ridehus.
Vh. Karoline
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Voldsomme smerteperioder
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside