Ekstrem fældning og ændring af aftegn? {{forumTopicSubject}}
Hej alle med kaniner (;
Jeg står i den situation at min kanin Fusse, fælder rigtig meget i hovedet.. ;o På 8-10 minutter fik jeg fjernet en 1/8 håndfuld hår, KUN fra hans hoved.. Mest venstre side af hovedet, og oppe omkring venstre øre.. Der er så meget løst hår, at når jeg nusser ham, kan jeg lige så forsigtigt hive nogle hår af? Han virker ikke som om han synes det er ubehageligt, for han lå lige så stille ved siden af mig, og han ville bare kunne hoppe væk?
Det at han taber så mange hår, resulterer i at hans aftegn ændre sig, specielt i hovedet. Han er en japaner/sort/gul tegnet hollænder han og hidtil har hans aftegninger været rigtig flotte, men den vide streg han har op gennem hovedet, der er omkranset af farven vej øjnene (Se evt, i mit fotoalbum med ham?), er blevet meget smallere, fordi den sorte og brune farve er blevet meget mere dominerende hvis man kan sige det sådan? Altså den spreder sig mere?
Kan det være fordi at han har udviklet en eller anden form for vinterpels, selvom han er indekanin?
Min veninde forslog bl.a. også at det kunne være at han havde babypels? Han er født i maj sidste år så er det lidt sent hvis det viser sig?
Ej jeg ved virkelig ikke hvad det kan skyldes?
Er det unormalt at de fælder så meget, hvis ikke, skal han så undersøges af en dyrlæge eller er der noget jeg selv kan gøre?
Er der nogle der har nogle bud på hvad det skal være?
Det vil være en meget stor hjælp hvis i kunne give nogle bud, eller andet? (;
Eller bare sider hvor man kan finde noget om det? (:
sep 2008
Følger: 63 Følgere: 60 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 71
sep 2008
Følger: 32 Følgere: 29 Emner: 432 Svar: 2.721
D jeg fik trunte var halvdelen af hendes hoved grå/brunt, nu er det kun lige omkring snuden hun er det.
Hun er også begyndt at få grå pletter på maven.
Da jeg fik MM, var han næsten helt blå på bagparten, nu har han aftegn der også
^ Se evt. mine fotoalbums
okt 2008
Følger: 143 Følgere: 78 Heste: 2 Emner: 340 Svar: 3.096
Hvorfor må man ikke hjælpe dem med at komme af med dem? (;
Alle:
Tak for hjælpen (;
okt 2008
Følger: 143 Følgere: 78 Heste: 2 Emner: 340 Svar: 3.096
Men han fælder rigtig meget ;o
Men det er også fordi han får forstoppelse hvis han får for meget hår i maven ;o (;
Ekstrem fældning og ændring af aftegn?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside