hvor længe red i? {{forumTopicSubject}}
Jeg er Gravid i 27 uge, og savner frygteligt at ride.
Hvor længe red i ind i jeres graviditet?
Jeg har lige fået en skøn vallak, som jeg føler mig fuldstændig tryg ved, ihvertfald på jorden, og det er første gang i mange år at jeg har følt sådan en umiddelbar tryghed i nærheden af en hest.
Det kribler jo temmelig meget efter at komme op og sidde på ham, men er det forsvarligt. Han er en frisk herre, men meget stabil og rolig (alle heste kan jo blive forskrækket). Jeg har pt kun mulighed for tur, eller frossen bane, og det sidste nænner jeg ikke.
Jeg tænker kun på skridtture da vi begge er ude af form, men tænkte at kunne skridte ham nogen gange om ugen for stille at få ham i form til jeg er klar til at ride rigtig efter fødsel.
Undskyld det lange indlæg, men havde lige brug at slippe nogen af mine tanker, og søge råd hos jer søde mennesker herinde.
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
jul 2007
Følger: 137 Følgere: 136 Heste: 1 Emner: 204 Svar: 1.861
Men ja som fæhesten siger så kan man ride så længe maven ikke er i vejen og man kan komme op af heste hehe
aug 2007
Følger: 67 Følgere: 82 Heste: 5 Svar: 146
sep 2008
Følger: 37 Følgere: 37 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 222
Held og Lykke med den lille og ridningen
jul 2007
Følger: 189 Følgere: 192 Heste: 13 Emner: 20 Svar: 770
sep 2006
Følger: 79 Følgere: 71 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 197
okt 2008
Følger: 26 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 44 Svar: 293
nov 2003
Følger: 44 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 126
jul 2007
okt 2008
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 1 Svar: 3
jan 2006
Følger: 45 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.746
Jeg sprang ikke, men red ture i alle gangarter. Min hest var en meget stabil vallak på 178 cm, som jeg havde siden han var plag og selv tilredet ham osv.
okt 2008
jul 2007
...men det behøver vel ikke stoppe andre?
Man er heller ikke herre over "ikke levende ting" man kører på eller i.
...kan altså ikke være i en beskyttet bobbel i 9 mdr. men det er min holdning, og andre har lov til at have en anden
jul 2007
Man rider nok også kun på sin hest/ pony når man ved at den er så rolig at der ikke sker noget. selvfølgelig kan en hest blive forskrækket og hopper til side eller noget...men det er lige så farligt at falde ned fra en trappe
okt 2008
jan 2006
Følte jeg ubehag, skulle jeg stope, men så længe jeg havde det godt med det, var det kun en fordel at jeg fortsatte - det gjorde også fødslen nemmere at jeg havde været aktiv til det sidste.
Boede på gård, hvor vi rendte og byggede bokse (min veninde og jeg) i ugerne op til fødslen, jeg gik lange ture med hunden, klarede hestene selv og red den ene af dem som nævnt. Min nye hest var jeg først på ryggen af 3 uger efter fødslen.
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 380
nov 2005
Følger: 140 Følgere: 136 Heste: 7 Emner: 192 Svar: 2.077
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 193
nov 2003
Det er vel min ret at passe på mit barn?
Selvfølgelig stopper jeg ikke med at køre bil, eller andre ting - døde ting som jeg nemmere kan kontrollere. Hverken min bil eller cykel er endnu blevet forskrækket over en plasticpose og hoppet til side eller vendt 180 gr og løbet i panik.
Desuden bliver min mave hurtigt stor og i vejen, plus at mit bækken ikke kan klare belastningen så jeg ville slet ikke byde en hest at slæbe rundt på mig og de ekstra kilo når jeg endda var let at få ud af balance - for det er nemlig også noget der følger med en grav.
nov 2007
Følger: 64 Følgere: 63 Heste: 12 Emner: 74 Svar: 716
til dem der skriver herinde om hvor farligt det er at man rider når man er gravid og at det ture de i hvert fald ikke hvis de var gravide jamen hallloooo lyder indlægget her ikke på hvor hun pænt spørger dem der har erfarringer med hensyn til hvor vidt de kunne ride?????????????? hvorfor så skrive i et indlæg hvis de ikke svarer på det der bliver spurgt om i stedet for at kommenterer noget som egenlig er ligegyldigt for hende der har oprettet indlægget???????????????
nå lige et surt opstød undskyld:-)
jeg red til en måned før jeg skulle føde stoppede da det var begyndt at tynge for meget ned i maven men ja som mange af de andre skriver rid så længe du kan og lyt til din krop om hvornår den siger fra:-)
jeg er selv gravid for anden gang rider ikke lige nu da der er sne/frost og min hest går med sko på så det ville være som bambi på glatis og det vil jeg ikke risikerer hverken for hesten eller for mig:-) og da jeg ikke har ridehus jaaa så må vi vente til sneen og frosten er væk så jeg siger bare kom sommer kom solskin smiler
nov 2003
Jeg skrev en hest, men mente nok mest MIN hest ville jeg ikke byde det. Nu er det nemlig ikke alle der rider store Varmblodsheste vel? Og det var nu også meget pga problemet med hvor tyngden ville belaste mest mere end hvor meget. For maven stikker jo FREM og ville på en måde give overvægt den vej frem, hvilket ikke er særlig rart for hesten. Prøv at tag en på ryggen/skuldrene og lad dem lægge vægt fremad - nej tak ;)(For ikke at tale om hvis man lænte sig for meget til en af siderne)
Trådstarter spørger and I quote: "Hvor længe red i ind i jeres graviditet?"
Så jeg svarer rent faktisk bare pænt på spørgsmålet!
God aften til dig også
maj 2008
Følger: 57 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 33 Svar: 555
hvis jeg faldt af og der skete noget med barnet ville jeg AAAALDRIG kunne tilgive mig selv at jeg absolut skulle ride. ikke fordi jeg ikke stoler på min hest - men ene og alene fordi jeg ville græde resten af livet hvis jeg mistede noget så vigtigt - bare for en ridetur der sagtens kunne vente... hesten er der jo stadigvæk - barnet kunne være mistet....
Men det er min verden - det behøver ingenlunde være din. Jeg kender rigtig mange der red indtil kort før eller den hæslige fjende: bækkenløsning ;/
jan 2006
Men man skal også huske at fosteret ligger godt beskyttet i maven og der skal altså ret meget til for at skade det.
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 185
Jeg red til 12dage før fødsel. De sidste 3 måneder kun skridtture, men før det relativt hård dressur 2x om ugen og vedligehold for resten.
Det handler i allerhøjeste grad om at lytte til sin krop. Gør det ondt, er ubehageligt eller besværligt, så stop og hyg med hesten fra jorden.
Faktisk kunne jeg sagtens ride, men udmugningen måtte jeg springe over den sidste måneds tid, for de der løft var bare mere end jeg kunne klare.
Kunne være sjovt med en tråd hvor man kune spørge om fødslens varighed ifht graden af motion op til fødslen.
Jeg fødte på 5 timer fra første ve til min datter var i mine arme.
Nå undskyld: trådspam
jan 2006
Jeg var førstegangsfødende og fødte på 10 timer. Havde redet til jeg var i 8. md, jeg mugede ikke til sidst, det gjorde min veninde, men jeg strøede, passede hestene (4 stk), fodrede, vandede (med spand den sidste tid, da rørene var frosset til, så vandet måtte hentes i badeværelset). Jeg gik lange ture med hunden og var generelt aktiv, da vi havde en masse på gården, der skulle ordnes.
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 77
Da jeg blev gravid 2. gang red jeg overhovedet ikke, jeg kunne simpelthen ikke. Så der er altså også forskel på graviditeterne.
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 9 Emner: 136 Svar: 1.499
Ved denne 3 graviditet har jeg det fantastisk, føler næsten ingen besvær, passer uden problemer stalden, med 4 heste, skovler sne osv.
Så tænker at en ridetur et par gange om ugen i skridt ville være ok. Håber så også på en hurtig fødsel. Den sidste varede 8 timer, den første 41 timer (det var rigtig røv).
Tak alle, for jeres meninger. Synes også det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan se lidt på fødslernes længde vs aktivitet i graviditeten.
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 1 Svar: 3
min fødsel tog 15 timer som førstegangs fødende. Men kun fordi de lokkede mig i badekar og det satte fødslen i ro
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
Var dog oppe og skridte den 18 januar(1 dag over termin) og fødte forrige mandag den 25 januar:-D
nov 2007
Følger: 64 Følgere: 63 Heste: 12 Emner: 74 Svar: 716
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 277
Red ved min første graviditet, indtil 20 uge. (Hesten blev solgt) Faldt også af en gang, da hesten snuplede over sig selv.. Min datter på snart 11 år, har det altså fint..
Tror dog ikke aktivitets niveau og fødslens varighed har nogen sammenhæng.. Passer ikke på mig.. ; )
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 9 Emner: 136 Svar: 1.499
Men var nu altså ude og ride en skridt tur i dag, turen tog ca 45 min, og nøj hvor var det godt at sidde i sadlen igen. Jeg måtte jo indstille ridningen først og fremmest fordi jeg har været opereret i hånden og gået med gibs på 6 uger før jul. Så det var dælme fantastisk at komme til hest igen.
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 277
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
Katja: Fik en skøn pige på 53 cm og 3580g En god fødsel, men blev indlagt 2 dge efter fødslen, da Clara fik en infektion, blev udskrevet lørdag, og fik så selv konstateret en infektion i underlivet mandag:-/
Men Lykken med et lille liv:-D
jul 2007
Stort tillykke med den lille pige
hvor længe red i?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside