{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Hvordan fungerer kåring i DTF? {{forumTopicSubject}}

Nu er min meget hoppede Flicka jo blevet 5½ år - den lille hystade dame er forhåbentlig ved at være faldet så meget til ro i sit lille hoved at vi kan begynde at overveje at tage i byen!

Og her opstår der jo så en masse spørgsmål hos mig:

Nu er det sådan at Flicka primært er RIDEHEST, men at jeg sekundært gerne vil have en føl på hende om nogle år til mig selv - hun er fint bygget, men ikke tungt nok til racestandarden/har ikke hår nok, men sindet er lige mig - og bygninger passer glimrende til mit formål med at have hest, nemlig ridning smiley

Hun er efter Arvens Lightning Isildur. Han har været kåret i både ICS Denmark, som nu er underlagt DTF og vist også været kåret med 1 års bedækningstilladelse i DTF. Så på den front har hun vel stadig sin afstamning?

Men Flickas mor boede sidst jeg kunne finde hende på nettet i Norge - og er IKKE kåret under DTF, men var kåret i de tidlige år i ICS Denmark.

Har Flicka stadig sin afstamning i DTF som det ser ud nu?

Derudover vil jeg da gerne høre, hvad det yderligere kræver at stille hende til kåring i DTF?
Jeg er IKKE medlem af noget som helst - det har jeg jo endnu ikke haft brug for smiley

Desuden: Hvordan foregår sådan en kåring i det hele taget for hopperne?

Jeg har set et par kåringer, men har de senere år primært pga. afstanden set ICS kåringer og DTF hingstekåringer, da de har ligget på Fyn/nær ved, så jeg er lidt uopdateret, hvad angår hoppekåringer!

Skal hun stilles bliver det i Jylland, hvis det har noget at sige for fremgangsmåden.

Hun er chippet, passet med vacc., har pas osv (igen det er ICS pas - det grønne).

Men hjælp mig da gerne lidt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan fungerer kåring i DTF?
  • #1   8. feb 2013 Du er velkommen til at stille hende til en kåring i DTF uanset hendes forældres afstamning. Stambogen er åben. smiley

Hos os kommer hopperne igennem forskellige sundhedstjek ved smed og dyrlæge og så bliver de målt ved måler. De bliver fremvist på hård bund foran dommerne og mønstret på trekantbane og løse i ridehuset, som du har set til vores hingstekåringer. Yderligere bedømmes deres samarbejdsvilje.

Det med at hun har ICS-pas fortæller mig bare, at det er var der man i sin tid valgte at indberette at hun blev født. Men derfor er hun stadigvæk velkommen hos os. smiley

Super at hun er passet med vacc. Det er meget vigtigt at de er opdateret årligt indenfor 365 dage da både vi og de steder vi kommer følger DRFs regler om vacc.

Du kan se meget mere om vores kåringer på vores hjemmeside www.dansktinkerforening . Dk under punktet "Kåring". Der finder du vejledning i mønstring, tilmeldingsblanketter og du kan se billeder fra tidligere kåringer. Du vil se at vi de sidste to år har inddelt hestene i typer; cob, vanner og grai.

Hvis du har lyst, så har vi også et stævne den 6. April om eftermiddagen. Du kan finde proportionerne på FB i vores grupper derinde (de kom igår, så de er ikke på hjemmesiden endnu! smiley ) bare søg efter Dansk Tinker Forening.

Du er også velkommen til at kontakte mig på mail: kasserer@dansktinkerforening.dk smiley

Kommentér på:
Hvordan fungerer kåring i DTF?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce