Skal/Skal ikke kåre i år? {{forumTopicSubject}}
Jeg er lidt i vildrede.
Min vildrede skyldes selvfølgelig Fiona og hvad der er bedst for hende og jeg... Jeg OVERVEJER at stille hende til kåring i ICS i år, men er i tvivl om, hvorvidt jeg skal gøre det.
FOR:
Super god træning for Fiona
Super god træning for mig
Sjovt at komme i byen
Fedt at få bedømmelse og have noget at kunne bruge (altså, kritik er jo den bedste fremadrettede guide)
Hun fortjener at blive vist frem
I MOD:
Som mange nok ved, har det ikke været et problemfrit år. Der har været store problemer med Fiona, men vi begynder at have styr på damen. Hun har en slem seperationsangst. Jeg er derfor bange for, at det vil være en dårlig oplevelse for hende.
Samtidig, så SKAL hun jo altså også lære det, og jeg ville forfærdeligt gerne give hende den al den erfaring med hun kan få, inden det gælder 'Den Store Dag'... Hun bliver 2 til maj.
Jeg har simpelthen svært ved at vurdere hvad der er bedst for hende.
1. AT komme ud på egne ben, væk fra den trygge flok, og måske finde ro i sig selv og os, samt få erfaring
2. Vente 1 år til hun muligvis har fundet roen af sig selv, men til gengæld så tage chancen - vi risikerer jo at finde ud af, at der er MEGET lang vej endnu, og så er 3 år en sen alder at finde ud af det...
Selvfølgelig er skridt 1, at få hende væk fra de andre og mere end 50 meter væk fra huset, uden traumer, men det er vi ved at have styr på nu...
aug 2008
Følger: 48 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 63 Svar: 374
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 11 Heste: 8 Emner: 18 Svar: 282
Min hoppe er sådan en sky/stædig fidus, som jeg ikke forventer vil give mig de store problemer så længe jeg kun skal trække rundt med hende på dagen, men frygter da, at hun ikke synes hun skal fanges igen hvis de skal slippes løs... Må se hvordan det går når jeg skal igang med de indledende øvelser...
Min pointe er at du ikke bliver den eneste med et stædigt æsel frygter jeg:)
Og at jeg da tror at jeg vil tage mit hingsteføl med også, bare fordi at han altid er rolig og medgørlig, og måske det vil kunne smitte lidt af på hende at have en støtte hest med...
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.642
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 145 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
Jeg har bare hørt, at mange 'førstegangs-kårere' har været utroligt stressede på dagen, og det smittede af på hesten. Og jeg tænker jo så, at en generalprøve, som man måske ikke tager så seriøst, ville være go' træning for os begge. Jeg vil ikke være stresset, fordi kåringen kun er 'for sjov' (a la den showdag der skulle ha' været i september), og det vil derfor være en noget roligere oplevelse end til den rigtige eksamen. Jeg overvejer selvfølgelig kun at kåre hende nu, hvis vi er kommet langt nok i træningen til, at vi kan tage afsted. Hun begynder at komme med til min træner om et par gange. Hun skal bare med, og stå og hygge sig, imens jeg træner med shetterne.
På den måde, får hun en masse hyggeture, uden at skulle bruge sit lille hoved alt for meget. Men jo, jeg ER i tvivl om, hvad der ville være bedst for hende. Hvad ville I gøre? Tage afsted, eller blive hjemme og håbe, at det ikke bliver for stor en forskrækkelse om 1 år?
jan 2009
jan 2009
Og ja, det er da det jeg skal - vente. Der er ingen grynd til at gå og tumle med tanker, om noget der er så langt ude i fremtiden. Der er jo ingen, der ved, hvordan hendes sind er til den tid - og om jeg har smidt de forbandede krykker!
Skal/Skal ikke kåre i år?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside