{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Det var "bare" en byld! {{forumTopicSubject}}

I går aftes da jeg havde drengene ude og hygge opdagede jeg en bule på ca. 2 x 1 cm. i areal og ca. ½ cm i tykkelse på Jacks mave. smiley
Vi sørger for at tjekke deres arme, ben, maver og pels hver dag når vi har dem ude og der var intet at se på ham i tirsdags, så det var noget der pludselig var dukket op.
Vi ringede selvfølgelig til dyrlægen imorges og fik heldigvis en tid allerede her til eftermiddag.
Da vi kom derhen, så dyrlægen på ham og sagde at det jo kun kunne være cancer eller en byld, hvis det var en aggressiv cancer, kunne det godt dukke op så hurtigt, så det eneste hun kunne gøre var at stikke en kanyle i bulen og se om der var puds i. - og det var der! Hun sugede et par mL ud med kanylen og trykkede mere endnu ud bagefter.
Nu skal han ha' såret vasket og renset nogle gange om dagen og så skal han ha' antibiotika i 5 dage. Han skal tjekkes ved dyrlægen igen på mandag, og så håber jeg bare at han kommer sig fuldstændig.

Og forresten, så var han super dygtig hos dyrlægen. Han peb og sprællede da han blev stukket i, men da det var overstået tussede han lige så fint rundt og kiggede sig omkring uden at virke skræmt eller noget. Og selvom der blev klemt på bylden viste han ingen tegn på at ville bide eller andet for at komme fri.

Han er sådan en god dreng! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det var "bare" en byld!
  • #1   28. jan 2010 Bylder og knuder kan dukke hurtigt op fra den ene dag til den anden.

Vask i sæbevand og smør klorhexidinsalve på eller drys med lidt klorhexidinpulver. Begge dele kan købes hos Matas eller på apoteket.

Har været med til at rense mange bylder og de kommer nemt over det, når de får en antibiotika-kur imens smiley

Held og lykke med den lille smiley

Kommentér på:
Det var "bare" en byld!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce