Kan jeg tillade mig det? (Off topic) {{forumTopicSubject}}
Jeg blev udlært i december, og min arbejdsplads tilbød mig 3 månderes arbejde (t.o.m. 31/3-'10), og de ved ikke om de har brug for mig derefter. Og da jeg helst ikke ønsker at skulle gå arbejdsløs fra den 1/4. er jeg nu allerede i fuld gang med at søge arbejde. Men det er bare som om der virkelig mangler at kunne vedhæfte den der udtalelse fra min arbejdsgiver. Jeg ved de vil lave en til mig, men kan jeg tillade mig at be om at få den nu? De skulle jo helst ikke blive fornærmet, og afskedig mig nu allerede.
Jeg er funktionær ansat i en stor møbelvirksomhed, derfor jeg allerede søger nu, da det jo altid er pr. den 1. man bliver ansat som funktionær, og så der altså snart lige pludselig 1. april.
På forhånd tak.
-Lotte
dec 2008
Følger: 84 Følgere: 84 Heste: 3 Emner: 184 Svar: 612
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 46
Held og lykke med dine ansøgninger.
jan 2007
Følger: 81 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 115 Svar: 254
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
og en hver arbejdsgiver har forståelse for at man søger arbejde, og da de ikke kan give dig lovning på noget fra den 1/4 er du jo nødt til at være på for kant, og søge nu.... så bare bed om at få din udtalelse og så se at få søgt noget arbejde...
Held og lykke
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
jun 2005
Følger: 37 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 29 Svar: 206
Bed du bare om den udtagelse fordi...
De har jo meldt ud at du indtilvidre kun kan tilbydes job i 3 mdr og derefter kan du jo ikke betale regninger af minusløn
Du skal bare se det som du skal vidre med livet og ikke vente.
Søg bare jo og få fat i udtagelsen så du har en bedre mulighed...
Held og lykke
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 30 Svar: 851
Det er ingen skam at lade dem vide, at du søger nyt job. Enten kan de beholde dig eller også kan de ikke. De skal ikke lade dig stå tilbage uden arbejde, fordi du har bedt om en udtalelse for sent. Så bare ind til chefen og bed om den udtalelse!
God jagt på nyt arbejde!
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 144 Svar: 583
Men ville heldigvis kunne få den høje dagpengesats, selvom jeg ikke fik de 3 måneder her. da jeg var ansat i samme virksomhed med en høj løn, inden jeg gik i lære.
apr 2009
Følger: 53 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 53
Du kan nem søge andet arbejde- held og lykke:)
Hvis de fyre dig så har du da også din opsigelse på 3 mdr??
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 144 Svar: 583
Så håber jeg bare der snart dukker nogle flere jobs op. Det er godt nok tyndt med dem :o(
Kan jeg tillade mig det? (Off topic)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside