{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Fuerteventura :oD {{forumTopicSubject}}

Ja som kom jeg også afsted i år, selvom pengene egentlig var mærket til undervisning i Tyskland til sommer ;o)

Det hele startede med at jeg havde lovet min veninde at passe hendes kanin mens hun og hendes mor var på ferie. Fik så en besked om, at moren var blevet syg, så jeg alligevel ikke skulle passe kaninen. I næste omgang blev jeg så tilbudt billetten :o) Jeg sagde selvfølgelig ja tak!

Turen var fra mandag d. 4 - mandag d. 11 januar. Vi var med Århus Charter (kan klart anbefales) og skulle bo på Playa Park, et 3-stjernet hotel i Corralejo, den nordligste by på øen.

Mit første indtryk var, at landskabet var brunt! Det var meget goldt og mindede min veninde om Island, tæt på Hekla XP Men utrolig flot! Især da vi kom længere nordpå (landede i lufthavnen midt på øens østside) blev det lidt mere a la ørken landskab. Det smukkest klitområde (las Dunas), sådan lidt ligesom Råbjerg Mile, bare større og meget flottere. Og strandene var super kanon lækre. De havde det der virkelig turkisblå vand, som man ellers kun ser i reklamer fra rejsebureauer...

Vi blev indlogeret på hotellet (lækker lejlighed med egen terasse og godt møbleret) og gik på opdagelse i byen. Forretningerne dernede er åbne noget længere end vi er vant til herhjemme, og til gengæld lukkede midt på dagen til siesta. Bybilledet var noget anderledes end vi var vant til, men utrolig smukt! Jeg følte mig hjemme dernede fra første øjeblik, hvilket siger rigtig meget, eftersom jeg normalt ikke er til "varme" lande ;oP

De første dage gik med sightseeing i byen og vi fandt et par gode restauranter, som klart kan anbefales, hvis I nogensinde kommer til Corralejo. China Town, på hovedgaden og AMBER indisk restaurant på en sidegade...

Udover det så fik min veninde slæbt mig med på en britisk 60'er/70'er pub, hvor der skulle være en Elvis parodi. Jeg var ikke super begejstret, men tænkte at det var da underholdning og når nu veninden så gerne ville... Men jeg skal love for at jeg ændrede mening! Og fy skamme mig, at jeg NOGENSINDE kunne tænke bare halvnegativt om Golden Days pub! Det er simpelthen det bedste sted i hele Corralejo! Fantastiske mennesker og kanon underholdning. Hvis I nogensinde kommer til Fuerteventura, så SKAL I tage til Corralejo og besøge Big Al og Deb i Golden Days! :oD Det er klart rejsen værd, kan jeg godt love! Vi fik en masse gode venner derinde og vi kom der hver aften fra vi fandt stedet (tirsdag) til vi skulle hjem!
Desuden har Golden Days kareoke, og selvom det tog min veninde det meste af første aften at overtale mig til at gå op, så måtte de døje med os til vi tog hjem. For GUD hvor var det herregrineren. Håber staklerne har fået alle deres kunder tilbage igen XD

Onsdag var vi ude at ride, for den bedste måde at se natur og landskaber er nu engang fra hesteryg! ;o) Ironisk nok, så kom jeg til at ride på en haflinger XP Lidt sjovt at rejse 3000 km væk, og så ende på en haffi! ^^ Men vi havde en kanon dejlig tur og hestene var skønne...

Torsdag gik også med sightseeing og lidt solbadning ved poolen. Fredag var vi i Oasis Park, som er en dyrepark sydligt på øen. Det er noget helt andet end Randers Regnskov og de zoo vi har herhjemme! Virkelig smukt indrettet og med god plads til dyrene... Dog var jeg meget lidt begejstret for deres krybdyr show, eftersom det stort set kun gik ud på at stresse en stakkels nilkrokodille ved at vride munden op på den og vise dens tænder til publikum -.-' Men i det mindste var manden glad for dyrene (var tydeligt at se). Vi var også på kamelsafari, hvilket var en meget speciel oplevelse, som jeg sent skal glemme :o) Én ting er at ride en kamel hjemme i gamle DK som her nu ser ud, noget andet er at ride på kameler, i goldt ørkenlandskab! Det var SÅ fedt!

Lørdag hyggede vi os også bare i Corralejo og omegn og fik en god tur på stranden :o)

Søndag havde vi aftalt at holde fødselsdag for os begge i og med at jeg havde fødselsdag i december og min veninde havde senere i januar. Så vi var i byen og spise på italiensk restaurant (über lækker mad, men kan desværre ikke huske navnet) og derefter på Golden Days for at hygge resten af aftenen. Fik masser af farvel knus og kindkys og Al spillede Led Zeppelins "Whole lotta love" for vores skyld! ^^

Mandag morgen pakkede vi vores sager og tog til lufthavnen, men desværre havde flyet haft problemer i DK og kunne ikke lette, så det endte med at vi blev smidt på hotel i Caleta de Fuste, som ligger tæt på hovedstaden Puerto del Rosario. Så vi fik også set noget af Caleta, som også er en smuk by.

Tirsdag kom vi endelig (eller noget! *host host*) hjem til DK igen...

Spar penge på din forsikring

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Fuerteventura :oD

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce