{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

BRYDER UD! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Jeg har et problem!
Min hest har en dårlig vane med at bryde ud. Nå hun er på fold springer hun over hegnet. Nå un er i boks (og jeg har boksdøren åben så hun lige kan stikke hovedet ud) braser hun igennem døren og vælter den (da det er en skydedør er det muligt)! Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg åbner boksdøren lidt fordi hun ikke kan lide at være i boks for længe tid ad gangen, og går rundt i boksen, vrinker og skraver i jorden. Hun går også på en fold, hvor der er for højt at springe over. Men der jerner hun bare rundt, og er derfor bange for at hun slår benene i den kolde tid.
HVAD SKAL JEG GØRE!!!!!!
kh AC og problemhesten (som stadig er den bedste i verden) Tappy

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BRYDER UD!
  • #1   21. jan 2010 Hvis den går alene så har man hørt om nogle med samme problem.
    De lånte et lille shetter og satte dem sammen. Så faldt hesten til ro.

• #2   21. jan 2010 Jeg er holdt op med at åbne boksdøren ;D
    Hun går tit sammen med en pony på 145 (hun er selv 152) og der er hun helt rolig, men han kan jo ikke altid være med hende, så nogengange er hun nøsdt til at stå alene, ellers kan hun ikke komme på fold :´C

• #3   21. jan 2010 Har din pony haft en dårlig oplavelse der har kunne gøre indflydelse på det det har udviklet sig til?

• #4   21. jan 2010 har dsværre ikke så meget forstand på det men du kunne jo prøve og sætte dig ind til den i boksen og hygge lige så stille med den(medmindre det er for farligt at sidde inde ved den)

P.s:misforstå mig nu ikke, jeg tænkte bare på hvis den var helt kulder der inde i boksen så det var for fraligt at sidde der inde

istedet for en anden betydning man også kan læse det som:

at man ikke tør sidde der inde;-)

• #5   21. jan 2010 altså hun er jo ikke en vildhest ;D hihi hun er bare en hoppe ;D Jeg hygger tit med hende i boksen (hun synes det er meget hyggeligt <3)
    Jeg ved ikke om hun har haft nogle dårlige oplevelser, da hun lige var kommet til Danmark fra Irland da jeg fik hende, men hun er ikke bange når hun bryder ud, jeg tror mere hun er stolt (hun går i hvert fald med løftet hale og hløftet hovede, men hun pruster ikke som om hun er bange) Jeg tror bare hun er lidt et "problembarn" og ikke kan lide at gå alene, men hun staår ved siden af Bip Bip (hendes bedste ven) men han gider hende ikke altid

• #6   21. jan 2010 Min havde det på samme måde, den løb også marken en meter dybere hele tiden smiley

Prøv når du lukke hende ind i boksen hver gang og give hende hendes aftensmad smiley Det kan ske hun bare skal have noget andet at tænke på, bind evt. så hun ikke splitter det hele ad :b. Men bare lad hende stå og gire sig selv lidt op, hun falder nok ned igen. Men husk!; det er vigtigt du ikke bliver urolig, stå og ryst lidt på hovedet mens du aer hende. Det ville måske også hjælpe at snakke med hende med en rolig "forstående" stemme smiley

• #7   21. jan 2010 Angående hegn, min far slukker el hegnet, hænger noget rugbrød på (brækker det halvt over så det sidder på tråden), og så tænder han hegnet, det er synd. Men alligevel, hesten skal have respekt for et hegn smiley

Kommentér på:
BRYDER UD!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce