Shetlænder Avl

Shetlænder Avl

Medlemmer: 168
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
599 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Vitaminmed E liquid Vitaminmed E liquid

Beskrivelse:
Forbedrer energien og afhjælper ophobning af mælkesyre i musklerne. Vitaminmed E liquid er fremstillet af en kombination af E-vitamin, aminosyre samt selen for at opbygge og opretholde en sund muskulatur. Stimulerer muskelopbygningen og beskytter celle-membraner. Forbedrer hestens smidighed og virker løsgørende. Naturligvis dopingfri.

Nu til mit spørgsmål. er der nogen der har erfaringer med det?
Jeg har en shetlandshoppe som gerne skulle kåres i år men hun mangler muskler og energi pga føl ved siden sidste år. Da hun venter igen føl i år er jeg lidt bange for at hun ikke vil være klar til en kåring i år.
Hun er energiløs mens hun har føl ved siden og taber sig hurtig.
Ville det evt være en fordel at bruge det?

vh jessica

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vitaminmed E liquid
  • #1   19. jan 2010 Nej det ville jeg ikke spilde penge på.... køb istedet et godt foder til lakterende hopper og giv rigeligt af det. Og så selvfølgelig hø/wrap ad libitum.
    Musklerne får du bedre fylde på ved at træne dem... hesten kan ikke spise sig til større muskler.

Men ja lakterende hopper skal have MEGET mad... især dem med tendens til at tabe sig med føl ved siden.
    Det er faktisk ret ekstremt så meget mere energi en hoppe har brug for når hun er lakterende, og mange går faktisk i energiunderskud, fordi folk tænker at det kan da umuligt passe at de skal have så meget.

Uover det kan en del olie over maden, være med til at holde på sulet npr hun lakterer. Alt for meget kraftfoder kan jo give mavesår, så hvis man supplerer med olie, kan det spare lidt på kraftfoderet.

• #2   20. jan 2010 Okay jeg faldt bare over det og det lød lidt fristende smiley
    Jeg har noget billigt müslifoder som jeg har haft meget success med vinny sidste år. Men problemet er at lea stadig mangler en del fylde. Hun har i det mindste taget et par kilo på her i vinter, men der mangler stadig noget. Hun har også energi når jeg ser hende løbe over marken. Men er bange for at det går for hurtig nedad.
    Hun får nu en skovl med müsli blandet med valset byg og såesktra biotin og så glemmer jeg jo så hele tiden at smide olien i, men det skal hun få. Hun får også wrap ad libitum, men det er kun begrænset hvad hun spiser.
    Jeg har også prøvet dyrt müslifoder, men desværre er damen meget kræsen og spiser ikke de store mængder piller som jo er balndet i foderet.
    men håber så snart der er godt med græs til forår at hun tager noget mere på.
    Lea producerer meget mælk..så jeg regner med at føllet bliver taget fra lidt en gang imellem så lea lige kan slappe lidt af. Da hun vist får gode store føl som tærer på hende smiley

Men jeg ved at man ikke bare må smide olie i..er det ikke begrænset hvad de må få..mener der blev sagt 200 ml per dag?

• #3   20. jan 2010 Vi fordre alle vores efter foderplaner fra Brogården og det fungere rigtig godt.

Min avlshoppe får ikke muslifoder, men derimod Suregrow.

Derudover får de lucerne, hø, mash/roepiller, gulerødder. Og naturligvis græs om sommeren.

De får vitamin/mineral tilskud, ekstra op til foling. Og så får de ekstra hvidløg.

Vores ungdyr og andre ponyer får andre af Brogårdens produkter.

Men må sige at det passer godt til mit hestehold, og jeg syntes selv at jeg får proff. rådgivning ved problemstillinger.

Min hoppe var til kåring sidste sommer og hende kunne jeg holde i fint huld, selvom hun havde et meget stort hoppeføl ved siden.

Vi havde det oppe og vende om hun skulle have haft build-up, men fravalgte det da hun så fin ud. Men der har du mulighed for at hjælpe den lidt på vej såfremt den er i træning, og mangler den sidste muskelfylde.

• #4   20. jan 2010 Hvordan ser det der Build up mix ud..altså hvad består det af..som skrevet er hoppen meget kræsen og spiser ikke alt foder smiley

• #5   20. jan 2010 Varedeklationen står inde på Brogårdens hjemmeside under deres produkter.

Ellers plejer de at være flinke til at hjælpe med diverse udregninger.

• #6   20. jan 2010 Okay vil jeg prøve og se på smiley

• #7   20. jan 2010 Kan se det der suregrow er pilleform det spiser min hoppe i hvert fald ikke smiley
    træls med en der er såå kræsen

• #8   20. jan 2010 Jamen hoppen spiser ikke pillerne..hun sorterer dem faktisk også ud af det müslifoder jeg har nu.
    Men jeg har set hvad både det müsli indheholder og det jeg bruger og der er lidt forskel på det...kan godt være jeg vil købe en sæk og prøve det med hende.
    Men rene piller rører hun ikke..det har jeg desværre prøvet flere gange nu smiley

• #9   20. jan 2010 *Stald Haven* P: Prøv evt. at spørge på foderstoffen om du kan få en foderprøve på hhv. suregrow og Build up.
    Nogle steder vil de gerne dele prøver ud. Der er jo ingen grund til at købe en hel sæk hvis ikke hoppen kan lide det.

Vi har også nogle stykker der sorterede pillerne fra i den musli vi plejede at bruge, men da de fik Pavo (som er i ren pilleform) spiste de det allesammen.
    Så jeg tror det kommer an på smagen af pillerne om de gider æde det eller ej.

• #10   20. jan 2010 Je tror desværre ikke min foderstof har det foder. Men vil prøve og høre dem ad næste gang jeg er der.

Jeg har nu prøvet flere müsliprodukter og altid det samme at de piller lå i krybben dagen efter. jeg er også villig at købe noget der ikke er billigt, hvis denne hoppe så også ville spise det :S

jeg har også prøvet at give hende prøver af piller og så drejer hun sig bare væk. Og det er fra flere produkter jeg har prøvet det med

• #11   20. jan 2010 Hmmm ja så ville jeg nok få fat i vareprøver inden jeg investerede i en hel sæk... måske du kan få tilsendt nogle hvis du kontakter firmaet direkte.

• #12   20. jan 2010 Ja det kan godt være..vil jeg i hvert fald prøve..for kan se der er da lidt mere i det der müsli end i det jeg har nu.
    Du kan evt. se det her jeg bruger
    (link fjernet)
    det er det der hedder Tophest chrunch jeg bruger

• #13   20. jan 2010 Har lige set at der findes noget der hedder Premuim mineral som kan blandes i foderet. ar jeg først set nu der er også alt i hvad hun behøver. Så tror jeg vil i første omgang se om jeg ikke kan få fat i det og se om hun spiser det.
    Det står på samme link bare lidt længere ned

• #14   20. jan 2010 Jamen problemet er ikke mangel på mineraler når hun taber sig. Problemet er at hun ikke får nok kalorier. Det er derfor vigtigt med et kalorierigt foder.

• #15   20. jan 2010 Hvor meget får hun af det der chrunch?

• #16   21. jan 2010 der får hun rigeligt..har ikke vejet det men mener det er ca 2,5 til 3 kg hun får per dag

• #17   21. jan 2010 Okay, ja så er det ikke mængden der er noget galt med smiley

• #18   21. jan 2010 Nej og hun spiser det hele op...det bliver så også blandet med noget valset byg så tror faktisk det er mere end de 3 kg hun får per dag.
    men jeg har en vægt og vil dalige se hvor meget hun egentlig får smiley

• #19   21. jan 2010 Jeg fik vejet det foder hun får og hun får slet ikke 3 kilo af det...kan se at jeg ikke er god til at vurdere hvor meget det var.
    jeg fik at vide at valset byg var gdt for heste der skal tage på..så var det da vist forkert.
    Jeg har skrevet med en der laver en foderplan til hoppen nu. jeg har også svært at vurdere hvor meget lea vejer.

de 0,6 kilo foder er til at vedligeholde...jeg skal jo allerede se på det der hedder drægtige hopper i de sidste 4 måneders drægtighed. Og der skal hun oppe på 1 kilo for 200 kg vægt. Men mener hun vejer mere end de 200 kg?

Mange tak for hjælpen jeg er da blevet lidt klogere nu så ser hvordan hendes foderplan vil komme til at se ud når jeg får den. Men den er så baseret på det foder jeg bruger nu, da jeg er meget forsigtig med at købe nyt foder og hun i sidste ende ikke spiser det

Kommentér på:
Vitaminmed E liquid

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce