31. jul 2007 Følger: 137 Følgere: 136 Heste: 1 Emner: 204 Svar: 1.858
Vitaminmed E liquid Vitaminmed E liquid
Beskrivelse:
Forbedrer energien og afhjælper ophobning af mælkesyre i musklerne. Vitaminmed E liquid er fremstillet af en kombination af E-vitamin, aminosyre samt selen for at opbygge og opretholde en sund muskulatur. Stimulerer muskelopbygningen og beskytter celle-membraner. Forbedrer hestens smidighed og virker løsgørende. Naturligvis dopingfri.
Nu til mit spørgsmål. er der nogen der har erfaringer med det?
Jeg har en shetlandshoppe som gerne skulle kåres i år men hun mangler muskler og energi pga føl ved siden sidste år. Da hun venter igen føl i år er jeg lidt bange for at hun ikke vil være klar til en kåring i år.
Hun er energiløs mens hun har føl ved siden og taber sig hurtig.
Ville det evt være en fordel at bruge det?
vh jessica
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
Musklerne får du bedre fylde på ved at træne dem... hesten kan ikke spise sig til større muskler.
Men ja lakterende hopper skal have MEGET mad... især dem med tendens til at tabe sig med føl ved siden.
Det er faktisk ret ekstremt så meget mere energi en hoppe har brug for når hun er lakterende, og mange går faktisk i energiunderskud, fordi folk tænker at det kan da umuligt passe at de skal have så meget.
Uover det kan en del olie over maden, være med til at holde på sulet npr hun lakterer. Alt for meget kraftfoder kan jo give mavesår, så hvis man supplerer med olie, kan det spare lidt på kraftfoderet.
jul 2007
Følger: 137 Følgere: 136 Heste: 1 Emner: 204 Svar: 1.858
Jeg har noget billigt müslifoder som jeg har haft meget success med vinny sidste år. Men problemet er at lea stadig mangler en del fylde. Hun har i det mindste taget et par kilo på her i vinter, men der mangler stadig noget. Hun har også energi når jeg ser hende løbe over marken. Men er bange for at det går for hurtig nedad.
Hun får nu en skovl med müsli blandet med valset byg og såesktra biotin og så glemmer jeg jo så hele tiden at smide olien i, men det skal hun få. Hun får også wrap ad libitum, men det er kun begrænset hvad hun spiser.
Jeg har også prøvet dyrt müslifoder, men desværre er damen meget kræsen og spiser ikke de store mængder piller som jo er balndet i foderet.
men håber så snart der er godt med græs til forår at hun tager noget mere på.
Lea producerer meget mælk..så jeg regner med at føllet bliver taget fra lidt en gang imellem så lea lige kan slappe lidt af. Da hun vist får gode store føl som tærer på hende
Men jeg ved at man ikke bare må smide olie i..er det ikke begrænset hvad de må få..mener der blev sagt 200 ml per dag?
maj 2008
Følger: 19 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 139
Min avlshoppe får ikke muslifoder, men derimod Suregrow.
Derudover får de lucerne, hø, mash/roepiller, gulerødder. Og naturligvis græs om sommeren.
De får vitamin/mineral tilskud, ekstra op til foling. Og så får de ekstra hvidløg.
Vores ungdyr og andre ponyer får andre af Brogårdens produkter.
Men må sige at det passer godt til mit hestehold, og jeg syntes selv at jeg får proff. rådgivning ved problemstillinger.
Min hoppe var til kåring sidste sommer og hende kunne jeg holde i fint huld, selvom hun havde et meget stort hoppeføl ved siden.
Vi havde det oppe og vende om hun skulle have haft build-up, men fravalgte det da hun så fin ud. Men der har du mulighed for at hjælpe den lidt på vej såfremt den er i træning, og mangler den sidste muskelfylde.
jul 2007
maj 2008
Følger: 19 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 139
Ellers plejer de at være flinke til at hjælpe med diverse udregninger.
jul 2007
jul 2007
træls med en der er såå kræsen
jul 2007
Men jeg har set hvad både det müsli indheholder og det jeg bruger og der er lidt forskel på det...kan godt være jeg vil købe en sæk og prøve det med hende.
Men rene piller rører hun ikke..det har jeg desværre prøvet flere gange nu
okt 2004
Nogle steder vil de gerne dele prøver ud. Der er jo ingen grund til at købe en hel sæk hvis ikke hoppen kan lide det.
Vi har også nogle stykker der sorterede pillerne fra i den musli vi plejede at bruge, men da de fik Pavo (som er i ren pilleform) spiste de det allesammen.
Så jeg tror det kommer an på smagen af pillerne om de gider æde det eller ej.
jul 2007
Jeg har nu prøvet flere müsliprodukter og altid det samme at de piller lå i krybben dagen efter. jeg er også villig at købe noget der ikke er billigt, hvis denne hoppe så også ville spise det :S
jeg har også prøvet at give hende prøver af piller og så drejer hun sig bare væk. Og det er fra flere produkter jeg har prøvet det med
okt 2004
jul 2007
Du kan evt. se det her jeg bruger
(link fjernet)
det er det der hedder Tophest chrunch jeg bruger
jul 2007
Det står på samme link bare lidt længere ned
okt 2004
okt 2004
jul 2007
okt 2004
jul 2007
men jeg har en vægt og vil dalige se hvor meget hun egentlig får
jul 2007
jeg fik at vide at valset byg var gdt for heste der skal tage på..så var det da vist forkert.
Jeg har skrevet med en der laver en foderplan til hoppen nu. jeg har også svært at vurdere hvor meget lea vejer.
de 0,6 kilo foder er til at vedligeholde...jeg skal jo allerede se på det der hedder drægtige hopper i de sidste 4 måneders drægtighed. Og der skal hun oppe på 1 kilo for 200 kg vægt. Men mener hun vejer mere end de 200 kg?
Mange tak for hjælpen jeg er da blevet lidt klogere nu så ser hvordan hendes foderplan vil komme til at se ud når jeg får den. Men den er så baseret på det foder jeg bruger nu, da jeg er meget forsigtig med at købe nyt foder og hun i sidste ende ikke spiser det
Vitaminmed E liquid
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside