Jeres træningsuge fremimod kåring/skue {{forumTopicSubject}}
Tænkte det kunne være spændende at høre hvordan i træner jeres heste, fremimod de kåringer, skuer og shows i skal til i år.
Hvordan ser jeres træningsuge ud med de enkelte heste?
Hvad træner i frem i mod?
Hvor længe har i trænet?
Jeg starter.
DD skal til sit første show/skue enten i maj eller til juni. I januar startede vi træningen af ham, han bliver 2 år i år. Så hele vinteren har han fået lov til at være hest.
Den første månede longere jeg ham om tirsdagen, dog kun i 5-10 min. da han lige skal lærer det og ikke begynde at kede sig eller overanstrenge muskler.
Lørdag og søndag går vi ture nolge gange en times tid i skoven, andre gange en lille tur på 20 min. Alt sammen i en god energisk skridt.
Efterfølgende ligger jeg en eller to træningsdage mere ind. Her skal longere over bomme en gang om ugen, longere sog trænes i mønstring en gang om ugen, gå tur en til to gange om uge, komme med bag vognen en gang om ugen, og som noget helt nyt løsspringes i ridehus en gang om ugen.
feb 2004
Følger: 98 Følgere: 94 Heste: 14 Emner: 40 Svar: 983
Hoppen er i meget dårlig kondi, så starter men lange ture og bygger resten på hen ad vejen ( roundpen, longe, bomme/spring mv)
Avatar er kun et år, så han tränes ikke så hårdt, men masser af gåture og roundpen/longe.
Hingsten som skal färdigkåres er i meget god stand, så han skal også köres og ud og have noget konditräning og self roundpen, longe, spring og bomme.
Alle tränes dagligt i opstilling, når jeg alligevel lukker dem ud/ind:-)
Alle heste tränes individuelt, da det jo også er forskelligt hvor meget hver hest skal tränes.
F.eks. Beau og Dandy går op ad hinanden og der går også hopper de kan nå, derfor löber Beau jo en del på folden og så skal han jo self ikke tränes lige så meget osv.
jan 2007
Følger: 127 Følgere: 108 Heste: 10 Emner: 150 Svar: 1.457
Vi bruger altid Pedro som er allertides til nybegyndere i seletøj og for vogn,dereft.kan de gå alene også for vogn,har <b>aldrig</b> haft problemer.
Vi begynder i god tid allerede i nov.dec.afhængig af vejeret.
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 125 Heste: 19 Emner: 29 Svar: 283
jeg træner i longe, for lange liner, mønstre, går ture, springer og selvfølgelig leger og hygger vi også selvfølgelig ikk alt på én dag. en normal træningsdag, starter i longen, og så mønstring. så et par gange om ugen springer vi, og går for lange liner. vi afslutteer ALTID vores træning med at tumle! vi roder begge (cadeau og jeg) rundt på jorden og leger
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 125 Heste: 19 Emner: 29 Svar: 283
Jeres træningsuge fremimod kåring/skue
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside