{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Hjælp til mit hoppe føl ! (: {{forumTopicSubject}}

Hej .
Jeg har et lille Welsh Mountain føl på ca 6 mdr.
Problemet er bare , at hun er begyndt at blive rigtig skal man se "skør" . Hun elsker mennesker , men nogen gange der skal hun bare nappe og bide!.
Jeg ved ikke hvorfor? . Men hvis man står i boksen og strigler moderen og man går i nærheden af følet , begynder det at ligge ørene tilbage og vende sig om som om den vil sparke . Men den gør det ikke .
Så når man begynder at nusse den , så blir den pludselig glad og total hyper xD
Men så når man renser hovene , så løfter hun den lige så fint , men sidste hov , der sparker, bider og kaster hun sig rundt ? Oo
Det er lidt underligt /:
Så ville høre om i havde lidt ideer til hvad jeg kan gøre ved hende ? For sådan kan hun da ikke sælges ! :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til mit hoppe føl ! (:
  • #1   18. jan 2010 Hejsa..

Jeg ville bare ignorere det i en periode.. Jeg er også sikker på, at det vil hjælpe, når hun får sin egen boks på et tidspunkt..

Pontiac kan også få samme ide, men så går jeg bare ud af boksen og lukker.. 10 minutter efter er han from som et lam, når jeg kommer ind igen..

• #2   18. jan 2010 Nu er hun jo ikke særlig gammel, så hun kan jo ikke stå stille lang tid af gangen som en voksen hest. Det kan også være hun har svært ved at holde balancen når du løfter baghove.
    Føl "mærker og føler" med deres tænder, så det er naturligt de napper...
    Det kan også være du har været for "voldsom" i boksen, lavet hurtige bevægelser, eller snakket for højt... Føl skal jo lige lære alt det der sker omkring dem..
    Giv hende tid, og prøv at lægge mærke til hvornår hun er "skør". Hvad gjorde du lige inden hun lagde ørene tilbage..?? De fleste føl er ikke meget for at blive rørt på ben eller i hoved...

• #3   24. jan 2010 tror også hun bare prøver grænser... og ser hva hun kan slippe af sted med og hva der påvirker dig ( det kan den jo mærke) så ignorere hende og klø på med opdragelsen... således at du roser hende hver gang hun gør det rigtige

• #4   25. jan 2010 Taak alle sammen (:
    Jeg har prøvet jeres tip , og det går super ;b
    Jeg kan gå flere runder med hende i et ridehus , uden ballade nu (:

Kommentér på:
Hjælp til mit hoppe føl ! (:

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce