{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

adfærd med hovedet.... {{forumTopicSubject}}

hej mennesker:)
Jeg har en dejlig unghest, der er meget nysgerrig og social. Den gør tit noget med hovedet, som jeg også oplever ved mange andre heste, men den gør det meget. ( i kender det sikkert godt )
Den tager hovedet op til mit hoved/skulder/nakke, og jeg trækker mig oftest lidt tilbage fordi jeg ikke ved om den vil bide/snappe. Den har ikke gjort det endnu, og jeg tænker over hvad denne adfærd betyder? Den lægger ikke ørene tilbage eller " truer ", men kan ikke lide at have dens mule så tæt ved hovedet af sikkerhedsgrunde.
Nogle der ved hvad det betyder?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  adfærd med hovedet....
  • #1   16. jan 2010 Hm... jeg tror, det er en form for kærtegn/hilsen? Sådan opfatter jeg det i hvert fald (mit Frieserføl gør det også), og jeg plejer at kalde det "mulekys". Han sætter simpelthen bare mulen på mig... og nogle gange vil han gerne stå og hvile hovedet på min skulder, mens jeg f.eks. klør og gnubber ham på bringen og halsen. smiley

• #2   16. jan 2010 Jeg læste på et tidspunkt i 'I harmoni med hesten' at når den lægger hovedet og hviler på ens skulder, er det tegn på at den ingen respekt har for personen.. Jeg undrede mig lidt over det selv, for jeg kender nemlig også mange heste der har gjort dette, som jeg vidste havde fuld respekt for mig, og gjort det som kærtegn smiley Men det var altså det Ute Lehmann mente var svaret..

• #3   16. jan 2010 Den snuser/hilser .
    Heste snuser hinanden i næseborene og puster luft til hinanden, så det er meget normalt at han vil snuse til dig.

- Jeg puster altid igen når de gør det og så står vi lidt der og hilser smiley

• #4   16. jan 2010 <b> Louise Lindbøg H </b>: kan sagtens være, da den overhovedet ikke virker truende når den gør det. Er bare bange for det pludselig vender, og den bider/snapper mig i hovedet/skulderen. smiley
    <b> Odin my soulmate </b>: jeg har faktisk Ute lehmanns bog, men synes ikke jeg stødte på noget om det? kan lige tjekke smiley Men tror ikke den ingen respekt har for mig, for jeg kan sagtens flytte med den osv. Men måske?
    <b> AM </b>: Jeg kender godt det med puste i næseborene, gør jeg tit ved ham. smiley
    <b> Trinse </b> okay .:)

• #5   16. jan 2010 Min hest gør det ALTID. Han tager mulen op til min kind eller skulder, få sekunder efter kommer der enten nus eller et ordenligt slik/smæk kys! Ellers tager han gerne mulen OVENPÅ mit hovede og begynder at nulre mit hår XD

jeg ser det udelukkende som "kærlig adfærd". Han gør det kun når der er "hygge/nusse tid", dvs. at han ikke ligepludselig går amok med at nulre min kind, skulder eller hår. Han gør det kun når jeg "inviterer" ham

• #6   16. jan 2010 <b> Anqelika C </b>; præcis. (; hvis jeg ikke når at fjerne mig lidt.... begynder han også også " nulre " tøj/hår osv, med mulen smiley

• #7   16. jan 2010 Jamen så er det kun kærlig adfærd smiley at du flytter dig er også helt okay, det fortæller bare hesten at du ikke gider. Men husk lige på at hesten giver dig lov til at evt. nusse den i både hovede og røv :b

• #8   17. jan 2010 jeg mener hvis den ligger hovedet og vægten på ens skulder (:

• #9   17. jan 2010 <b> Anqelika C </b>: okay. jamen så burde jeg nok hellere kæle igen, istedet for at fjerne mig.:D

Kommentér på:
adfærd med hovedet....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce